سارا نصری 13 شهریور ماه 1398 1,341

راهنمای استفاده لنزهای تماسی یکبار مصرف

لنزهای تماسی یکبار مصرف جزء محبوب ترین های لنزهای تماسی هستند، بر خلاف لنزهای که برای دو هفته یا هر ماه ساخته می شوند، یکبار، مصرف می شوند. این لنزها را می توانید صبح در چشم خود قرار دهید و در طول روز استفاده کنید و در پایان روز از چشم خود خارج کنید و دور بیندازید.

مزایا لنزهای تماسی روزانه یکبار مصرف

محبوبیت روزافزون لنزهای یکبار مصرف روزانه به دلیل مزایای بسیار جذابی که دارد شامل موارد زیر می شود:

آسایش

مواد لنزهای یکبار مصرف روزانه به گونه ای طراحی شده اند که راحتی را به چشمان شما در طول روز القا می کند. استفاده از لنزهای جدید هر روز به این معنی است که کمتر امکان تحریک پذیری بر روی لنزهای تماسی به وجود می آورد.

ایمنی

هنگامی که از یک لنز تمیز و جدید، هر روز استفاده کنید، عفونت چشم خود را کاهش داده اید و بهداشت مناسب لنز باعث می شود که میکروب های خطرناک وارد چشم شما نشده و از آسیب چشمی جلوگیری کنید.

تسکین آلرژی

مدت کوتاهی که لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه را استفاده می کنید، فرصت کمی را برای آلرژن ها فراهم می کنید تا با لنزها هماهنگ و خیس شوند. این باعث می شود لنزهای یکبار مصرف گزینه ای عالی برای مبتلایان به آلرژی مزمن یا فصلی باشند.

راحتی استفاده از لنزهای یکبار مصرف

از آنجایی که مواد لنزهای یکبار مصرف روزانه به سادگی دور ریخته می شود، به هیچ نوع ذخیره سازی خاصی احتیاج ندارند. به همین دلیل نیازی نیست که آنها را هر روز تمیز کنید یا هنگام تمام کردن محلول، تمیز کننده جدیدی تهیه کنید.

آیا می توانم لنزهای یکبار مصرف روزانه را بیش از یک روز استفاده کنم؟

لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه بیش از یک روز ساخته نمی شوند. از آنجا که آنها برای راحتی بهینه شده و فقط برای یکبار می توان استفاده کرد، لنزها نازک بوده و برای مقاومت در برابر میکروب ها طراحی نشده اند. استفاده از این لنزها به مدت طولانی می تواند خطر عفونت را داشته باشد، حتی اگر سعی داشته باشید آنها را با محلول تمیز کننده بشویید.

آیا لنزهای تماسی یکبار مصرف به عنوان چند کانونی هم استفاده می شود؟

مبتلایان به پیر چشمی، معمولا از عینک های اصلاحی یا لنزهای چند کانونی استفاده می کنند که انتقال بینایی نزدیک و دور را ارائه می دهد. خبر خوب این است که لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه به صورت چند کاناله در دسترس هستند.

در پایان، چنان چه به لنزهای یکبار مصرف روزانه علاقه دارید و آنها گزینه مناسبی برای شما به نظر می رسند، به سایت دیالنز مراجعه کنید. اپتومتریست های مجرب ما متعهد هستند که در مورد جدیدترین فناوری لنزهای تماسی، مانند لنزهای چند روزه، یکبار مصرف روزانه، آگاه هستند، فقط کافی است به وب سایت ما مراجعه نمایید و لنزهای مورد علاقه خود را تهیه کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب