سارا نصری 15 بهمن ماه 1398 2,236

رفتن به مدرسه با لنزهای تماسی

دوباره زمان آن رسیده که کودکان معاینات سالانه چشم خود را انجام دهند و به مدرسه می روند. بسیاری از والدین از این امر آگاه نیستند که کودکان می توانند لنزهای تماسی را با موفقیت استفاده کنند و بسیاری از آنها مزایای آن را به طور کامل تشخیص نمی دهند.

آیا می دانید نوجوانان و حتی کودکانی که نیاز به تصحیح بینایی دارند ممکن است در نهایت با ایجاد یک تغییر کوچک و جایگزین کردن عینک های خود با لنزهای تماسی، در کلاس درس، روی صحنه یا میدان ورزشی عملکرد بهتری داشته باشند؟

بچه ها می توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند!

پیشرفت چشم شما در تمام دوران کودکی ادامه دارد. آیا می دانستید که از هر چهار دانشجو یک نفر به تصحیح بینایی نیاز دارد؟ تنها بهترین راه برای محافظت از دید کودک شما از طریق معاینات منظم و حرفه ای چشم است.

این مهم است، زیرا بینایی ضعیف می تواند بر همه چیز از توانایی یادگیری و عملکرد ورزشی تا عزت نفس تأثیر بگذارد. همچنین، شرایط درمان نشده چشم می تواند بدتر شود و منجر به عوارض جدی تر شود.

چه سنی برای شروع استفاده از لنزهای تماسی مناسب است؟

والدین فکر می کنند ۱۲ یا ۱۳ سالگی “سن جادویی” لنزهای تماسی است. اعتقاد بر این است که کودکان در این سن بالاخره به اندازه کافی بالغ هستند که بتوانند در استفاده از لنزهای تماسی مسئولیت پذیر باشند و مسئولیت آن را بر عهده بگیرند، اما کودکان در سن ۸ سالگی می توانند لنزهای تماسی را با موفقیت استفاده کنند، مراقبت کنند و از آن لذت ببرند.

کودکان و نوجوانان از استفاده لنزهای تماسی به همان اندازه بهره مند می شوند و به همان اندازه قادر به مراقبت از لنزهای خود هستند.

کودکان از استفاده لنزهای تماسی به دلایل زیادی به همین دلایلی که بزرگسالان آنها را دوست دارند، لذت می برند. بچه ها حدت بینایی و روشی که احساس می کنند را دوست دارند. آنها همچنین نیازی به نگرانی در مورد عینک خود ندارند که، بخار می گیرد، لک می شوند یا خراش می خورند و لازم نیست هنگام شرکت در ورزش و فعالیت ها نگران آنها باشند.

لنزهای تماسی همچنین می توانند باعث شوند کودکان و نوجوانان نسبت به ظاهر خود احساس بهتری داشته باشند و به تقویت عزت نفس و پیشرفت خود در مدرسه و فعالیتها کمک کنند.

لنز تماسی خوب برای استفاده نوجوان برای اولین بار چیست؟

بسیاری از متخصصان مراقبت از چشم توصیه می کنند با استفاده از لنزهایی که یک روز می توان آنها را استفاده کرد، مانند لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه Biotrue® ONE day. آنها یک بار استفاده می شوند، سپس در پایان روز دور ریخته می شوند. این امر آنها را برای نوجوانان و سایر افراد مصرف کننده برای اولین بار و برای آرامش خاطر شما عالی می کند.

اما واقعاً به نیازهای مراقبتی چشم کودک شما بستگی دارد. حتما از پزشک متخصص مراقبت از چشم خود بخواهید نسخه ای را که برای فرزند شما مناسب است، خواه یک لنز باشد که به مدت یک روز استفاده شود، به مدت دو هفته از ساییدگی روزانه یا یکی از افرادی که برای یک ماه از استفاده روزانه طراحی شده است، بخواهید. تا زمانی که فرزند شما از رژیم مناسب و ساییدگی پیروی کند، احتمالاً موفقیت خواهد داشت.

دقیقاً رژیم سایش و مراقبت مناسب چیست؟

یک رژیم مناسب برای سایش و مراقبت برای موفقیت لنزهای تماسی بسیار مهم است. دستورالعمل سایش و مراقبت بر اساس لنز و چرخه استفاده است که پزشک توصیه می کند. بنابراین توصیه های پزشک خود را برای ضد عفونی کردن مناسب لنز و چند بار جایگزینی آنها دنبال کنید.

صرف نظر از نوع لنزهایی که پزشک توصیه می کند، هرکسی که لنزهای تماسی را استفاده می کند، باید همیشه دست های خود را قبل از لمس کردن با چشمان خود بشوید.

چهار راهنمایی که همه والدین باید به اشتراک بگذارند.

۱- حداقل هر سه ماه یکبار ابزار لنز تماسی خود را تعویض کنید.

۲- آب شیر ممکن است به اندازه کافی تمیز باشد تا بتوانید آن را بنوشید و یا غسل کنید، اما در هنگام شستشو و خیس شدن لنزهای تماسی یا تجهیزات آن، یک عامل به وجود آمدن باکتری مهم است. هرگز با لنز تماسی شنا نکنید، دوش نگیرید و یا در وان داغ با لنزهای تماسی قرار نگیرید.

۳- با لنزهای تماسی نخوابید،مگر اینکه لنزهای تماسی توسط پزشک شما برای استفاده ۲۴ ساعته تجویز شود، خوابیدن در آنها ایده خوبی نیست.

۴- اگر علائم عفونت چشم مانند قرمزی، درد یا حساسیت به نور را مشاهده کردید، در اسرع وقت به پزشک چشم خود مراجعه کنید.

کلام آخر

ما امیدواریم که این پاسخ به تمام سوالات شما در مورد نوجوانتان که لنزهای تماسی دارد را داده باشیم. اگر هنوز هم در تعیین اینکه فرزند شما برای لنزهای تماسی آماده است، به کمک نیاز دارید، با متخصص مراقبت از چشم خود یا کارشناسان لنز تماسی دیالنز صحبت کنید، تا بتوانید تصمیم درست و قاطعی در این باره بگیرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب