سارا نصری 01 آبان ماه 1398 17,735

زلالیه چیست؟

زلالیه توسط اپی تلیوم پوشاننده جسم مژگانی ترشح شده و فشار داخل چشم را در سطح ثابتی نگه می دارد. زلالیه از طریق مردمک از اطاق خلفی وارد اطاق قدامی می شود، سپس از طریق شبکه ترابکولر که در زاویه چشم در ریشه عنبیه قرار دارد به کانال شلم وارد می شود. این کانال ظریف لمب را در محل اتصال قرنیه و صلبیه دور میزند. زلالیه بعد از عبور از کانال سلم از طریق وریدهای کوچک زلالیه ای وارد گرش خون عمومی می شود.

کاربرد زلالیه

زلالیه، مایع کاملاً قلیایی و نوری بوده، که اتاق های قدامی و خلفی چشم را اشغال می کند (فضای جلوی عنبیه و لنزها و فضای حلقه ای که لنزها را محاصره می کند). زلالیه شبیه به پلاسما خون است اما حاوی پروتئین و گلوکز کمتر و اسید لاکتیک بیشتر و اسید اسکوربیک است. این مواد مغذی و همچنین اکسیژن را در بافتهای چشمی که فاقد خون رسانی مستقیم هستند (مانند لنز) تأمین می کند و همچنین باعث حذف محصولات زاید آنها می شود.

علاوه بر این، یک فشار داخلی، معروف به فشار داخل چشم را ایجاد می کند، که باعث می شود سطح چشم به درستی شکل بگیرد. زلالیه از طریق خونریزی، ترشح و پخش شدن از طریق جسم مژگان از خون ایجاد می شود، یک ساختار ماهیچه ای واقع در پشت عنبیه است که انحنای لنز را کنترل می کند. زلالیه، چشم را از طریق مشبک خلل و فرج متخلخل چشم رها می کند و به کانال اشلم می رود، یک گذر حلقه ای مانند زاویه بیرونی اتاق قدامی جلوی عنبیه.

بیماری در زلالیه

هنگامی که زلالیه به اندازه کافی از چشم تخلیه نشود، فشار داخل چشم می تواند بالا رود و منجر به از دست دادن بینایی شود. فشارهای چشم بالا می تواند در بروز بسیاری از انواع گلوکوم، یک گروه بیماری های مشترک بینایی ایجاد کند. درمان های گلوکوم با هدف کاهش فشار چشم با افزایش خروج زلالیه از چشم و کاهش تولید آن توسط جسم مژگانی انجام می شود.

دو نوع جراحی که باعث افزایش جریان مایعات از چشم می شوند عبارتند از: ترابکولوپلاستی، نوعی جراحی لیزر که باعث افزایش نفوذپذیری مشبک ترابکولار و ترابکولکتومی (همچنین به آن میکروسکوپ فیلترشی می گویند) می شود. ترابکولکتومی زلالیه را از اتاق قدامی داخل چشم منحرف می کند و به فضای زیر ملتحمه (پوست شفاف که ناحیه سفید، یا اسکلرا) چشم است، منتقل می کند.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز می باشند.

تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی در فروشگاه دیالنز از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب