مجله الکترونیکی دیالنز 25 شهریور ماه 1402 4

سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن به طور معمول برای افرادی که نیاز به درمان های اصلاح بینایی دارند حائز اهمیت است.

عوامل موثر بر نمره چشم

نمره چشم شما به عوامل مختلفی مانند سلامت و عملکرد شبکیه چشم، وضوح تصاویر در شبکیه، توانایی سلول های حسی در تفسیر تصاویر و ..... بستگی دارد. عیوب انکساری مانند دور بینی و نزدیک بینی و آستیگماتیسم نیز باعث ضعف بینایی می شود.

در صورتی که دچار مشکل یا ضعف بینایی هستید باید اطلاع داشته باشید که نمره چشم معمولا بعد از سن بلوغ ثابت می ماند و اگر پیش از ثابت شدن نمره چشم درمان های اصلاحی را انجام دهید مشکل به طور کامل بهبود پیدا نخواهد کرد و امکان بازگشت اختلال وجود دارد.

ثابت شدن نمره چشم

نمره چشم معمولا پس از 18 سالگی شروع به ثابت شدن می کند و ممکن است تا 23 سالگی ادامه داشته باشد. ثابت شدن نمره چشم برای انجام جراحی های چشم اهمیت دارد و برای اطمینان باید یکسال از ثابت ماندن نمره چشم شخص گذشته باشد تا عمل های اصلاح بینایی نتیجه رضایت بخشی داشته باشد.

شما می توانید نمره دقیق چشم های خود را با مراجعه به متخصص بینایی سنجی تعیین کنید و در صورتی که در طول یک نیم سال تغییر قابل توجهی در نمره چشم شما مشاهده نشود به این معنی است که نمره چشم و وضوح بینایی شما ثابت شده است.

راه های ثابت نگه داشتن نمره چشم

علاوه بر انجام منظم معاینات چشم و استفاده از عینک مناسب شما می توانید با رژیم غذایی سالم در کنار رعایت نکات محافظت چشم ها به سلامت چشم خود و ثابت شدن نمره چشمانتان کمک کنید. در قدم اول باید تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز از جمله ویتامین های A، C و E و امگا 3 را از طریق مصرف میوه و سبزیجات و یا مکمل های غذایی تامین کنید.

استفاده از عینک های آفتابی می تواند بهترین روش برای محافظت از چشم ها در برابر UVA و UVB نور آفتاب باشد تا از آسیب به بینایی جلوگیری کنید. چشم ها نسبت به عفونت آسیب پذیر هستند پس مهم است که همیشه از لنز های کاملا تمیز استفاده کنید و همیشه دست های خود را قبل از تماس با چشم ها به خوبی بشویید.

از نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برخی از اختلالات بینایی ارثی هستند پس بهتر است درباره مشکلات بینایی خانوادگی خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید اقدامات احتیاطی را رعایت کنید.

کلام آخر

اگر به خوبی از چشمان خود محافظت نکنید ممکن است نمره چشم شما به مرور تغییر کند و چشمان شما ضعیف تر شود. بنابراین توصیه می شود که همیشه از عینک آفتابی و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید و از خیره شدن طولانی مدت به مانیتور و تلفن همراه اجتناب کنید.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز هستند.

شما می توانید در خصوص تهیه لنزهای تماسی سوالات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید و بهترین مشاوره رایگان را در خصوص خرید لنز طبی و خرید لنز رنگی ، دریافت نمایید .

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب

- تاثیرات سولاریوم بر چشم

برخی افراد ممکن است برنزه کردن پوست با سولاریوم را جایگزین ایمن تری برای آفتاب گرفتن تصور کنند اما این تصور درست نیست.طبق تحقیقاتی که اخیرا سازمان بهد...ادامه مطلب

- استفاده از لنز بهتر است یا عینک؟

اکثر افرادی که برای مشاهده واضح تر نیاز به اصلاح بینایی دارند با یک سوال اساسی روبرو می شوند که باید از عینک استفاده کرد یا لنز؟ در این مقاله با بررسی...ادامه مطلب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب