سارا نصری 24 فروردین ماه 1399 1,921

عینک آفتابی قطبی چیست؟

عینک آفتابی قطبی دارای لنزهایی است که تابش خیره کننده سطح از سطح صاف مانند آب یا برف را فیلتر می کند. با توجه به توانایی آنها در تهیه دید روشن و واضح در نور زیاد، لنزهای قطبی شده از دیرباز مورد علاقه ماهیگیران، گشت و گذارها، گلف بازان و سایر علاقه مندان به فضای باز قرار گرفته اند. عینک آفتابی قطبی به تدریج به جریان اصلی رفته و بسیاری از تولید کنندگان اکنون آنها را ارائه می دهند.

چگونه عینک قطبی کار می کنند؟

نور آفتاب معمولاً در همه جهات پراكنده می شود و همین امر مانع از دید راحت ما می شود. با این وجود، در برخی شرایط، سطح صاف را منعکس می کند و از یک جهت متمرکز میشود. عینک های قطبی به عنوان جلوگیری از تابش خیره کننده شناخته می شود و می تواند موثر و شگفت انگیز باشد. شما همچنین با افزایش رنگ های عمیق و حتی در شدیدترین نور، شاهد افزایش کنتراست خواهید بود.

آیا عینک آفتابی پلاریزه (قطبی) از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند؟

درک این نکته مهم است که لنزهای قطبی به خودی خود محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ندارند. با این حال، تمام عینک آفتابی بدون نسخه که در معرفی عینک توضیح داده شده اند، ۱۰۰٪ پرتوهای UV را مسدود می کنند.

آیا عینک آفتابی قطبی برای من مناسب است؟

تصمیم به خرید عینک آفتابی قطبی عمدتاً به این بستگی دارد که چند بار با تابش خیره کننده روبرو می شوید. اگر زمان زیادی را در آب، ساحل یا برف سپری می کنید، عینک های قطبی می توانند نور خورشید را بر روی چشمان شما راحت تر کنند.

چه کسی نباید عینک های قطبی را استفاده کند؟

باور کنید یا نه، تابش خیره کننده گاهی مفید است. این می تواند شما را به تکه های یخی یا گودال های روی زمین هشدار دهد. به همین دلیل، هنگام دویدن یا اسکی در سراشیبی نباید عینک آفتابی قطبی پوشیده شود.

آیا می توانید به من کمک کنید تا عینک آفتابی قطبی پیدا کنم؟

آره! عینک آفتابی قطبی از مارک های عمده ای که می شناسید و به آنها اعتماد دارید وجود دارد. حتی می توانید هنگام خرید عینک آفتابی با نسخه، مزایای دید VSP ، MetLife یا Cigna خود را اعمال کنید.

عینک آفتابی Nautica N5110S: چشم های خود را در این عینک آفتابی قطبی به سبک Aviator شیک نگه دارید. از یک روز بدون تابش خورشید، گشت و گذار و شن و ماسه لذت ببرید.

عینک آفتابی Nautica N6223S: قاب دوجداره و ضخیم به این عینک آفتابی ظاهری متمایز می بخشد.

عینک آفتابی کلاسیک Ray-Ban RB2140 : Ray-Ban اورجینال Wayfarerعینک آفتابی را می شناسد، و این Wayfarers قطبی می تواند علاوه بر استقبال برای هر نوع مدل لباسی ایده آل باشد.

عینک آفتابی Nike Adrenaline P EV0606: این عینک آفتابی با کارایی بالا ۱۰۰٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کنند، با ظاهری متفاوت که سلیقه بی نظیر شما را فریاد می زند.

در نهایت، برای وقت گذرانی های زمستانه و یا هر تفریح دیگر که آفتاب جلوی دید شما را میگیرد، عینک آفتابی قطبی میتواند این لذت را به شما بدهد که با بینایی کامل و بدون مشکلی، به تفریح خود ادامه دهید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب