سارا نصری 16 بهمن ماه 1398 1,711

عینک محافظ چشم

طبق یک نظرسنجی ملی که توسط آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO) و انجمن آمریکایی تروما چشمی انجام شده است، فقط ۳۵ درصد از مردم، همیشه هنگام ساخت تعمیرات منزل، استفاده از مواد تمیز کننده با مواد شیمیایی یا انجام کارهای معمولی، کارهای مربوط به نگهداری منازل مانند کاشت چمن، عینک محافظ استفاده می کنند. .

نگرانی بیشتر AAO این است که کمتر کسی هنوز عینک محافظ خود را استفاده می کند یا فرزندان خود را هنگام انجام ورزش تشویق به این کار می کند.

چشمگیرترین مورد در مطالعه AAO این است که ۴۵ درصد از کلیه آسیب های چشمی در خانه ها اتفاق می افتد، نه در محل کار، که اعتقاد غالب در بین مردم برای جایی است که بیشتر آسیب های چشمی رخ می دهد.

مردان بیشتر از زنان احتمال آسیب دیدگی چشم را دارند.

اکثر مردم معتقدند که صدمات چشم بیشتر در کار است، خصوصاً در دوره کار در کارخانه ها و اماکن ساختمانی.

بیش از ۴۰ درصد از آسیب های چشمی گزارش شده در عکس فوری آسیب دیدگی چشم، ناشی از پروژه ها و فعالیت هایی از قبیل تعمیر خانه، کارهای حیاط، تمیز کردن و آشپزی بوده است.

بیش از یک سوم (۳۴٫۲ درصد) صدمات در خانه در مناطق نشیمن مانند آشپزخانه، اتاق خواب، حمام، اتاق نشیمن یا اتاق خانواده رخ داده است.

هر ساله بیش از ۴۰ درصد از آسیب های چشمی مربوط به ورزش یا فعالیت های تفریحی است.
چشمها در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، نه فقط مواد شیمیایی، گرد و غبار یا اشیاء می توانند آسیب ببینند.

از بین تمام آسیب های چشمی که در عکس فوری آسیب دیدگی چشم گزارش شده است، بیش از ۷۸ درصد از افراد در زمان آسیب دیدگی، عینک نداشتند. از بین افرادی که در هنگام آسیب دیدگی (از جمله عینک یا لنزهای تماسی) عینک خاصی استفاده می کنند، تنها ۵٫۳ درصد عینک ورزشی یا ایمنی داشتند.

اگر دچار آسیب دیدگی چشم شده اید، این توصیه های مراقبت و درمانی را مرور کنید. اما مهم تر از همه، یک چشم پزشک یا اپتومتریست است که در اسرع وقت چشم را بررسی کنید، حتی اگر آسیب، جزئی به نظر برسد.

چشم و جراحات چشم

نزدیک به ۱۰ سازمان چشم پزشکی با هم کار می کنند تا با تشویق مردم به استفاده از عینک محافظ، به کاهش میزان صدمات چشم کمک کنند.

همچنین این عوامل خطر آسیب دیدگی چشم را در محل های کار در نظر بگیرید:

در نهایت، هشدار رایج مبنی بر این که در صورت عدم دقت “چشم خود را از بین می برید” می تواند صحیح باشد، به خصوص هنگامی که در انواع خاصی از کار، خانه و ورزش فعالیت می کنید. بر خلاف سایر قسمت های بدن که می تواند پس از یک آسیب جدی بهبود یابد، ممکن است چشم غیر محافظت شده شما و بینایی شما هرگز به طور کامل از زخم های خاصی بهبود نیابد.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب