مجله الکترونیکی دیالنز 10 تیر ماه 1400 795

قطره های چشمی باعث بیماری می شوند؟!

قطره چشم و پماد‌های چشم را می‌توان به دو دسته تقسیم کردقطره چشم غیرتجویزی و قطره چشم تجویزی. قطره چشم غیرتجویزی همچنین با قطره چشمی بدون نسخه یا “OTC” نیز شناخته می‌شوند. قطره‌های بدون نسخه در بسیاری از موارد مناسب هستند و به طور معمول نسبت به قطره‌های چشم تجویزی کم‌هزینه‌تر هستند. اما قبل از استفاده از قطرات چشم OTC، به چشم پزشک مراجعه کنید تا مشخص کند کدام نوع قطره چشم برای نیاز‌های شما مناسب‌تر است.

قطره‌های چشمی ضد احتقان، یا قطره‌های سفیدکننده سفیدی چشم، حاوی وازوکانسترونتر‌هایی هستند که با کوچک کردن رگ‌های خونی ریز موجود در سفیدی چشم (صلبیه) قرمزی چشم را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که کمتر دیده شوند. اگرچه قطره‌های چشمی ضد احتقان در خلاص شدن از شر قرمزی چشم مؤثر هستند، اما به خاطر داشته باشید که می‌توانند یک مشکل اساسی را در چشم شما ایجاد کنند. همیشه بهتر است ابتدا با پزشک چشم خود مشورت کنید تا علت قرمزی چشم‌های شما مشخص شود.

اگر قطره‌های چشم ضد احتقان بیش از حد استفاده شوند، می‌توانند باعث خشکی و سوزش، گشاد شدن مردمک چشم و سایر عوارض جانبی شوند.

همچنین، چشم‌های شما می‌توانند تحمل نسبت به خاصیت سفیدکنندگی چشم این قطره‌ها مقاوم شوند، و ممکن است به دلیل از بین رفتن اثر این قطره‌ها، قرمزی چشم حتی بیشتر از قبل (بازگشت احتقان نامیده می‌شود) ایجاد شود و شما را مجبور به استفاده بیشتر و بیشتر کند.

اگر چشمان شما از خستگی، خشکی، عدم خواب یا سوزش عمومی قرمز است یک قطره چربی چشم غیرتجویزی می‌تواند تسکین‌دهنده‌ای بی‌خطر باشد. اگر چشمان شما از حساسیت قرمز است، می‌توانید با شستشوی آنچه که باعث حساسیت شما می‌شود، مانند گرده، قرمزی چشم‌هایتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

در نهایت بدانید، بعضی از قطره ها به طور خاص برای لنز‌های تماسی تهیه شده‌اند و می‌توانند برای رفع خشکی چشم و ناراحتی‌های ناشی از سایش لنز‌های تماسی استفاده شوند. اگر تصمیم دارید هنگام استفاده از لنز‌های تماسی از قطره‌های چربی معمولی چشم غیرتجویزی استفاده کنید، با پزشک متخصص چشم خود مشورت کنید تا ببینید آیا نوع لنز تماسی شما با قطره چشم مورد نظر سازگار است یا خیر.

بسیاری از قطره‌های چشم، OTC یا تجویزی، برای استفاده کنندگان لنز تماسی در نظر گرفته نشده‌اند، و شاید نیاز باشد که قبل از استفاده از قطره‌ها، لنز‌های خود را از چشمتان خارج کنید.

در هرحال باتوجه به اینکه چشم‌ها از اعضای حساس بدن است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در اینجا سه تا از برندهای معتبر و با کیفیت قطره های چشمی مخصوص لنزهای تماسی را معرفی می کنیم:

قطره مرطوب کننده لنز دریم آی (Dream Eye)

قطره رطوبت رسان لنز دریم ای که محصول کشور کره میباشد، برای رفع قرمزی، به همراه مرطوب کننده های هیدراتینگ. تسکین دهنده، ایجاد شادابی و طراوت چشم و مراقبت در مقابل هر گونه سوزش و ناراحتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این قطره چشمی برای رفع خشکی و قرمزی چشم در اثر سوزش و خراش های سطحی ناشی از لنزهای تماسی به کار می آید.

قطره تمیز کننده لنز اویزور (Avizor)

با ظهور نمونه های نوین لنز، همچون سیلیکون هایدروژل که قادر به جذب مقادیر بزرگتری از چربی و بزاق هستند، استفاده از راه حل های جدید برای افزایش تمیزی، راحتی، روان کنندگی و قدرت تحمل کننده ها ضرورت دارد. قطره تمیز کننده لنز اویزور ساخت شرکت Avizor اسپانیا میباشد. هنگامی که از لنز تماسی استفاده می کنید، چشمان شما رطوبت خود را تا حدودی از دست می دهد و برای اینکه رطوبت چشمان شما بازگردانی شود، ما به شما قطره تمیز کننده لنز اویزور را پیشنهاد میکنیم. همچنین در زمان استفاده طولانی مدت از لنز خود چربی و پروتئین های موجود در چشمان شما بروی سطح لنز چسبیده و گاها باعث تاری دید میگردد، به همین منظور شما با استفاده از این قطره چشمی تمامی رسوبات ناشی از چشم و یا الودگی محیطی چسبیده شده بروی سطح لنز را پاک کنید تا لنزهای شما عاری از هرگونه آلودگی شود.

قطره مرطوبت کننده لنز رنیو (Renu)

فرمول تهیه شده قطره لنز رنیو، ترکیبی است از قدرت رفع قرمزی ویژن اورجینال و 3ترکیب مرطوب کننده ی دیگر، قدرت ثابت شده ای در ایجاد شادابی، طراوت و نیز تسکین دهنده ی چشم های اسیب دیده و محافظت آن ها در مقابل ناراحتی و سوزش های احتمالی دیگر دارد. پس از تجربه ی پرواز با هواپیما، خیره شدن طولانی مدت به صفحه ی کامپیوتر یا پس از آنکه مدتی در معرض تابش خورشید و یا وزش باد قرار گرفتید از این قطره برای تسکین خشکی و قرمزی چشم ها استفاده کنید.

☼ حتما بخوانید : چگونه در چشم قطره بریزیم؟

کلام آخر

فروشگاه دیالنز مفتخر است انواع قطره های چشمی با کیفیت و اصل را با قیمت مناسب در فروشگاه خود جای داده است .

جهت مشاوره رایگان در خصوص استفاده از لنزهای تماسی و قطره های چشمی با کارشناسان دیالنز تماس بگیرید .

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب