سارا نصری 22 خرداد ماه 1399 5,206

قیمت لنزهای تماسی طبی و رنگی

در ابتدا به شما درباره لنزهای تماسی به صورت کلی توضیح می دهیم، که لنزهای تماسی چیست و از چه موادی ساخته شده است و اینکه آیا لنز تماسی می تواند جایگزین مناسبی برای عینک باشد یا خیر؟!

_ لنز تماسی چیست؟

لنز تماسی به شکل نازک و خمیده است که از پلاستیک نرم ساخته شده است و روی سطح قرنیه قرار گرفته و سطح چشم شما را پوشش می دهد. لنزها به طور طبیعی واضح و روشن هستند، اما اغلب کمترین رنگ پایه به آنها داده می شود تا بتوانید راحت تر آنها را درمایع لنز تشخیص دهید.

لنزهای تماسی امروزه سخت یا نرم هستند. بیشتر افراد اکنون از لنزهای تماسی استفاده کرده و بی نهایت از این تصمیم راضی هستند و می توانند دید واضح را به طور طبیعی تجربه کنند.

لنزهای تماسی را برای مشکلات بینایی از قبیل نزدیک بینی، دوربینی و تمرکز ناهموار (آستیگماتیسم) تجویز می کنند.

_ انواع لنزهای تماسی

در حالی که لنزهای تماسی معمولاً برای تصحیح دید استفاده می شوند، برخی لنزهای تماسی نیز برای اهداف زیبایی وجود دارد. لنزهای تماسی رنگی می توانند رنگ چشم شما را تقویت یا به طور کامل تغییر دهند.

_قیمت لنزهای طبی و رنگی

در اینجا می خواهیم به شما مصرف کنندگان عزیز لنز تماسی بگوییم که، لنزهای تماسی بسته به کیفیت آن ها از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. لنزهای تماسی امروزه پیشرفت و استقبال چشمگیری از سوی کاربرانی که قبلا از عینک استفاده می کردند، داشته است و توانسته رضایت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

_ لنزهای تماسی طبی

لنزهای تماسی طبی برای درمان بسیاری از بیماری های چشمی تعبیه شده است و برای رفع نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم همانند عینک ساخته شده است، تنها با این تفاوت که عینک مستقیم درون چشم قرار نمیگیرد اما لنزهای تماسی دقیقا روی قرنیه می نشینند. لنزهای تماسی طبی به ۳ دسته تقسیم می شوند که شامل: طبی، آستیگمات و هارد می باشد که هر کدام دارای مدت زمان استفاده، روزانه، فصلی و سالانه می باشند.

– لنزهای تماسی طبی روزانه

لنزهای یکبار مصرف روزانه هستند و همانطور که از نامش پیداست، برای یک بار استفاده می شوند و در نهایت دور ریخته می شوند. به این منظور که شما در ابتدای روز آنها را در چشم قرار داده و در پایان شب آنها را از چشم برمیدارید و دور میریزید. این لنزها نیازی به تمیز کردن و ضدعفونی شدن ندارند و بسیار گران تر از لنزهای فصلی و سالانه بوده و دارای بازه قیمت از ۲۲۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان می باشد.

– لنزهای تماسی طبی فصلی

لنزهای ۳ ماهه هستند به این منظور که شما می توانید تا ۹۰ روز متوالی از آنها با رعایت نکات نگهداری و بهداشتی، استفاده کنید و از دید واضح خود لذت ببرید. لنزهای تماسی طبی فصلی، دارای اصول نگهداری از لنز هستند که شما بایستی با این اصول آشنا شوید، در غیر این صورت می توانید به چشمان خود آسیب وارد نمایید.

این اصول، شامل تمیز کردن روزانه، ضدعفونی و نگهداری در محفظه لنز می باشد و شما باید مرتب هر شب پس از استفاده آنها را تمیز و پاکیزه کنید تا بتوانید روز بعد از آن استفاده کنید. لنزهای تماسی طبی فصلی، دارای بازه قیمت از ۶۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان بوده و قیمتی بسیار مناسب برای مصرف کنندگان است.

– لنزهای تماسی طبی سالانه و یا دائم

لنزهای ۱۲ ماهه و یا ۱ ساله هستند، و شما می توانید ۱۲ ماه متوالی بر اساس اصول نگهداری، از آنها استفاده کنید. این لنزها مانند لنزهای تماسی فصلی به مراقبت و تمیز کردن نیاز دارند ولی تفاوتی که در آنهاست این است که لنزهای سالانه را باید ۶ ماه پس از استفاده با قرص لنز شستشو داده تا تمامی میکروب های موجود در لنزهای سالانه از بین بروند تا شما بتوانید ۱ سال کامل از این لنزها استفاده کنید. لنزهای طبی دائم، دارای بازه قیمت از ۱۴۰ هزار تومان تا ۳۲۰ هزار تومان می باشد.

_ لنزهای تماسی آستیگمات

لنزهای طبی آستیگماتیسم، جهت درمان بیماری های آستیگمات استفاده می شود و می تواند دید بسیار روشنی را به شما ارائه دهد. لنزهای آستیگماتیسم دارای مدت استفاده فصلی و سالانه هستند که شما می توانید ۳ ماه یا ۱۲ ماه کامل از آنها با رعایت اصول نگهداری، استفاده کنید. لنزهای آستیگمات فصلی دارای بازه قیمت از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۹۰ هزار تومان است و لنزهای سالانه توریک از ۱۸۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می شوند.

_ لنزهای تماسی هارد

لنزهای هارد، لنزهای سخت و سفت هستند که شامل لنزهای GP، هیبریدی یا ترکیبی و اسکلرال می شوند. این لنزها برای درمان بیماری های چشمی مانند، کراتوکونوس یا قوز قرنیه و بیماری هایی مشابه مناسب و ایده آل است. لنزهای تماسی هارد با این که لنزهای سختی هستند اما اکسیژن کافی را به چشم انتقال می دهند و می توانند برای چشمان خشک و حساس مناسب باشند.

لنزهای تماسی سخت دید واضح تری با شرایط خاص چشم ارائه می دهند. همچنین لنزهای تماسی سخت دو کانونی هم وجود دارند که برای بیماری های پیرچشمی مناسب است. در مورد لنزهای هارد باید بگوییم که ممکن است سازگاری با این لنزها نسبت به لنزهای تماسی نرم، طولانی تر شود.

لنزهای تماس سخت ممکن است هنگام انجام فعالیت های بدنی شدید یا ورزش راحت تر از جای خود خارج شوند، اما برای حل این مشکل پیشنهاد ما به شما، استفاده از لنزهای تماسی هیبریدی یا ترکیبی است.

لنزهای هارد به دلیل کیفیت بالایی که دارد، از بازه قیمت ۲۵۰ هزار تومان تا ۵۵۰ هزار تومان بوده و مناسب برای کسانی است که از بیماری چشمی شدید رنج می برند. اغلب برای نمره های خاص لازم است که لنزهای متناسب با چشم شما ساخته شوند، در این صورت شما باید لنزهای خود را سفارش دهید که به این نوع عمل، لنزهای سفارشی گفته می شود و از قیمت های متغیری برخوردار می باشد.

تا اینجا ما به شما لنزهای تماسی طبی و بازه قیمتی آنها را شرح دادیم، حال وقت آن رسیده تا بدانید لنزهای تماسی رنگی و طبی رنگی را می توانید با چه قیمت هایی خریداری کنید.

_ لنزهای تماسی رنگی

لنزهای رنگی معمولی، لنزهایی هستند که هیچ نمره چشمی ندارند و تنها جنبه آرایشی و زیبایی دارند و فقط می توانند رنگ چشمان شما را به هر رنگی که می خواهید تغییر دهند، به این نوع لنزها، لنزهای رنگی Plano گفته می شوند.

این لنزها دارای مدت مصرف فصلی و دائم هستند و شما بایستی طبق اصول بهداشتی از آنها نگهداری کنید تا بتوانید دید کاملا واضح با رنگ چشم متفاوتی داشته باشید. لنزهای رنگی Plano دارای بازه قیمت از، ۱۲۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان می باشند.

_ لنزهای تماسی طبی رنگی

لنزهای تماسی طبی رنگی، علاوه بر ایجاد زیبایی و تغییر رنگ چشم می توانند در درمان بیماری چشمان شما، مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم نقش بسزایی داشته باشند. لنزها طبی رنگی دارای نمره بندی متنوع هستند و شما می توانید علاوه بر زیبایی از جنبه درمانی آن هم استفاده کنید.

لنزهای تماسی طبی رنگی دارای مدت زمان استفاده روزانه، فصلی و سالانه هستند. این لنزها دارای بازه قیمت از ۱۴۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان است.

* آیا خرید لنزهای تماسی از طریق اینترنت ارزان تر نیست؟

هزینه ماهانه لنزهای تماسی که از یک پزشک خریداری می شود، اغلب گران تر به نظر می رسد، زیرا آنها معمولاً شامل هزینه های مربوط به قرارهای منظم بعد از مراقبت می شوند و هزینه پزشک متخصص چشم ارزان نمی باشد. هنگام مقایسه قیمت بین خرده فروشان آنلاین و پزشک متخصص چشم خود، باید هزینه حداقل یک قرار ملاقات بعد از مراقبت در سال را در نظر بگیرید، فراموش نکنید که حداقل هر دو سال یکبار به یک معاینه کامل چشم (تست بینایی) نیاز دارید.

فروش لنزهای آرایشی به صورت آنلاین، تا زمانی که فروشنده از الزامات قانونی فعلی مانند نسخه پزشک، پیروی کند در ایران غیرقانونی نیست. با این حال، توصیه ما این است كه لنزهای تماسی تنها پس از آنكه یك پزشك معتبر، ارزیابی اولیه را انجام داده، به شما نسخه لنز را تحویل دهد و شما لنز را خریداری کرده و استفاده کنید.

خرید لنزهای تماسی به صورت آنلاین از طریق وب سایت های خارج از کشور تایید نشده، ممکن است خطر عفونت چشم، سایش قرنیه و حتی زخم های قرنیه را افزایش دهد.

کلام آخر

ما به شما کلیه مسائل لنزهای تماسی و انواع آن و همچنین بازه قیمت لنزهای تماسی طبی و رنگی را توضیح دادیم. شما با مطالعه دقیق این مطالب می توانید انتخاب دقیق با قیمت مناسب را داشته باشید. لنزهای تماسی تیم دیالنز، از لحاظ قیمت بسیار مناسب هستند و می توانند نیازهای شما را تا حدامکان فراهم کنند و آنچه که شما انتظار دارید را در اختیارتان قرار دهند. برای اطلاعات بیشتر و قیمت های دقیق، می توانید با کارشناسان تیم دیالنز تماسی حاصل نمایید تا بتوانید تصمیم درستی در انتخاب لنزهای خود داشته باشید.

***برای تهیه انواع لنز طبی یا رنگی می تونید با کارشناسان دیالنز مشورت کنید

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب