سارا نصری 08 تیر ماه 1399 1,269

لنز تماسی آستیگمات چیست؟

لنزهای تماسی توریک محبوب ترین لنز تماسی برای بیماران مبتلا به آستیگماتیسم است و این عارضه در اثر لنز یا قرنیه اشتباه ایجاد می شود. اگر آستیگماتیسم دارید ممکن است تاری دید یا اعوجاج را تجربه کنید، حتی هنگام استفاده از لنزهای تماسی استاندارد.

اگر چشم شما به بیماری آستیگماتیسم مبتلا شده است ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تعیین کنید کدام نوع لنزهای تماسی بهترین و مناسب برای نیازهای مراقبت از چشم شماست.

لنزهای تماسی Toric

بر خلاف لنزهای تماسی استاندارد، لنزهای Toric از لحاظ شکل هندسی، متفاوت هستند. این شکل منحصر به فرد امکان فاصله کانونی مختلف را فراهم می کند. مناسب برای ناسازگاری در قرنیه یا لنز یک بیمار آستیگماتیسم می باشد.

لنزهای تورکیک دارای یک ویژگی طراحی هستند که لنزها را قادر می سازد تا به جهت مناسب روی قرنیه بچرخند، بنابراین نصف النهارهای قدرت لنزها برای بینایی شفاف با نصف النهارهای مناسب چشم هم تراز می شوند.

انواع مختلف لنزهای تماسی Toric

مانند اکثر لنزهای تماسی، لنزهای Toric به اشکال مختلفی در دسترس هستند. لنزهای نرم برای راحتی ترجیح داده می شوند، اما به تعبیه دقیق نیاز دارند. لنزهای سخت، یا نفوذپذیری با گاز سفت و سخت (RGP)، به یک دوره تنظیم اولیه بیشتری نیاز دارند. بیشتر آنها به عنوان لنزهای یکبار مصرف و یا لنزهای رنگی در دسترس هستند.

انتخاب لنزهای تماسی Toric

مانند هر لنز اصلاحی، تماس های Toric باید توسط پزشک چشم شما تجویز شود، تنها پس از معاینه دقیق چشم. اگر چشم شما به آستیگماتیسم مبتلا شده است و در حال استفاده از لنزهای تماسی هستید، مواردی را باید در نظر داشته باشید:

تناسب مناسب برای لنزهای تماسی Toric ضروری است

لنزهای Toric با چندین ویژگی منحصر به فرد طراحی شده اند تا به آنها در جای خود کمک کند. اپتومتریست شما می تواند به شما در تعیین صحت شکل چشم شما کمک کند:

لنزهای کوتاه شده در جایی که قسمت پایین لنز قطع شده است

مناطق ضخیم یا نازک

عدسی سنگین تر یا ضخیم تر

لنزهای Toric دارای محور مرکزی هستند، دقیقاً مانند استوا، که تضمین می کند دید شما روشن است. بنابراین، اگر متناسب بودن دقیق نباشد، حتی کوچکترین لغزش در لنز باعث وضوح بینایی شما می شود.

از آنجا که آنها طراحی پیچیده تری دارند، هزینه تعویض لنزهای تماسی آستیگماتیسم بالاتر از هزینه لنزهای تماسی نرم معمولی (کروی) است. تفاوت هزینه به طراحی لنز، مواد لنز و جایی که آنها را خریداری می کنید بستگی دارد.

در نهایت، اگر آستیگماتیسم دارید و می خواهید لنزهای تماسی استفاده کنید، به پزشک چشم در نزدیکی خود که متخصص لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم است، مراجعه کنید.
در طی یک معاینه جامع چشم و لنزهای تماسی، پزشک می تواند به شما توصیه کند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای لنزهای تماسی هستید و کدام لنزهای تماسی با درمان آستیگماتیسم برای نیازهای خاص شما مناسب هستند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب