مجله الکترونیکی دیالنز 22 خرداد ماه 1400 665

لنز هوشمند با قابلیت درمان اختلالات چشمی ساخته شد!

محققان هلندی و اسپانیایی لنز هوشمندی ساخته اند که قادر به کنترل نور ورودی به چشم است و می تواند اختلالات چشمی را درمان کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، گروهی از متخصصان نانوالکترونیک و فناوری های دیجیتالی گروه تحقیقاتی Imec در دانشگاه گنت هلند و همکاران شان در مادرید فناوری هوشمندی ساخته اند که در حقیقت یک عنبیه مصنوعی داخل یک لنز تماسی هوشمند است.

این لنز چشمی هوشمند دارای دیافراگم قابل تنظیم، آنتن داخلی RF و نمایشگر ال سی دی کم مصرف است که قادر است تمام روز کار کند. چنین ابداعی  می تواند با بهبود وضوح بصری، کاهش انحرافات نوری و از همه مهم تر بالا یا پایین آوردن سطح نور ورود به چشم، طیفی از اختلالات چشم انسان را برطرف کند.

 آندرس واسکز کوینترو استادیار  مرکز  فناوری میکروسیستم ها در دانشگاه گنت می گوید: این سلول LC به طور خودکار و به وسیله مدار مجمتع با کاربرد خاص(ASIC) که در Imec طراحی شده، کنترل می شود. ASIC مذکور شامل ردیاب های نور ( برای سنجش مقدار نور موجود در محیط )، ردیاب های چشمک زن و درایورهای خاص LC است تا به طور خودکار و بدون دخالت کاربر لنز را کنترل کند.

به گفته کوینترو لنزهای تماسی هوشمند با کاهش مقدار نور ورودی به چشم می توانند برخی از اختلالات چشمی از آنیریدیا، کولوبوما و سندروم خشکی چشم گرفته تا مشکلات عصبی مانند میگرن و جراحات مغزی را درمان کنند. این لنزها می توانند به طور خودکار با محیط سازگار شوند.

او در این باره می افزاید: در حال حاضر نمونه های فعال و غیر فعال این لنز تحت آزمایش است تا ایمنی و کارآمدی آن تایید شود. تاکنون نیز شبیه سازی های دستگاه با اطلاعات واقعی بیماران نشان دهنده کارآمدی دستگاه بوده است. مرحله  بعدی تحقیقات شامل تاییدیه کامل دستگاه با حضور بیماران قبل از عرضه تجاری آن است.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز می باشند.

تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی در فروشگاه دیالنز از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب