سارا نصری 20 آبان ماه 1398 1,616

لنزها در هوای گرم و سرد

آب و هوای شدید می تواند سلامت چشم شما را به خطر بیاندازد، به عنوان مثال آفتاب سوختگی در تابستان و آنفولانزا در زمستان. هوای گرم و سرد همچنین می تواند فرسودگی لنزهای تماسی را بدتر کند و منجر به ناراحتی یا حتی عفونت شود.
از آنجایی که ما تمایل داریم زمان بیشتری را در خارج از منزل در ماه های گرم بگذرانیم، ضروری است که مطمئن شوید چشم خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نمی دهید. بنابراین، ممکن است استفاده از لنزهای تماسی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، به ویژه در تابستان، را در نظر بگیرید.

علاوه بر این، شما همیشه باید خارج از خانه، بدون توجه به اینکه دماسنج ۹۰ درجه یا ۹ درجه را نشان می دهد، از عینک آفتابی قطبی استفاده کنید.

لنزهای تماسی در هوای گرم

جریان عرق را متوقف کنید

برای جلوگیری از لکه های عرق در چشمان خود، به استفاده از یک پیشانی بند اکتفا کنید یا غالباً دستمال به همراه خود داشته باشید. چشمان شما و لنزهای تماسی شما نباید در معرض ورود عرق قرار بگیرند.

از گرمای شدید نترسید

تعداد زیادی از استفاده کنندگان لنزهای تماسی ساعت ها را در شرایط گرم می گذرانند و هیچکدام از آنها لنزهای ذوب شده را تجربه نمی کنند. حتماً از عینک آفتابی استفاده کنید تا از آسیب دیدگی چشم جلوگیری کنید.

با لنز شنا نکنید

اگر در یک سالن ورزشی، هتل یا حیاط خلوت خود به استخر می روید، قبل از برقراری تماس لنز با آب، لنزهای تماسی خود را از چشم بردارید. استفاده از لنزهای تماسی در هنگام شنا می تواند باعث تحریک چشم و عفونت شود. اگر می خواهید با لنز وارد آب شوید قبل از ورود به آب، از عینک مخصوص شنا استفاده کنید.

لنزهای تماسی در هوای سرد

رطوبت کم

در پاییز و زمستان، هنگامی که رطوبت به طور معمول کاهش می یابد، چشمان شما خشک تر می شود زیرا احتمال دارد که اشک شما تبخیر شود. بنابراین، مهم است که از قطره های چشمی سازگار با لنز یا اشک مصنوعی استفاده کنید. به علاوه، هنگام خارج شدن از منزل باید از عینک آفتابی استفاده کنید تا از وزش باد به چشمتان جلوگیری کند.

نوشیدن آب زیاد

ما به شما توصیه می کنیم آب زیادی بنوشید تا بدن شما، از جمله چشمان شما، به اندازه کافی خشک نشود. مصرف بیشتر آب، اشک های ضد خشکی بیشتری ایجاد می کند.

از گرمای مستقیم خودداری کنید

در زمستان، گرما را در منازل، دفاتر و وسایل نقلیه خود متعادل کنید تا با دمای سرمازدگی مقابله کنید.
برای اطمینان از مرطوب بودن چشمانتان، از تماس نزدیک با این منابع گرما خودداری کنید.

از یخ زدگی نترسید

همانطور که لنزهای تماسی نمی توانند در چشمان شما ذوب شوند، همچنین نمی توانند در چشم شما یخ بزنند. چرا؟ زیرا آنها در اثر گرمای قرنیه و اشک شما گرم می شوند. البته بخاطر داشته باشید که باید در هوای سرد عینک یا عینک مخصوص استفاده کنید تا از ورود وزش باد شدید و جلوگیری از خشک شدن چشمان خود جلوگیری کرده و چشمان خود را از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

از عینک به جای لنز استفاده کنید

در بدترین حالت، اگر هوای سرد منجر به ادامه مشکلات چشم می شود، لنزهای تماسی خود را با عینک تعویض کنید تا زمانی که شما بتوانید حرفه ای از چشم خود مراقبت کنید.

لنزهای یکبار مصرف روزانه استفاده کنید

یکی از بهترین راه های محافظت در برابر مشکلات چشمی بدون در نظر گرفتن وضعیت آب و هوا، استعلام از تجویز لنزهای یکبار مصرف روزانه است. یک جفت لنز تازه و تمیز روزانه می تواند احتمال سوزش چشم یا عفونت را کاهش دهد.

به چشمانتان استراحت دهید

برای به حداقل رساندن مشکلات مرتبط با آب و هوا، لنزهای تماسی را مثلاً چند ساعت قبل از خواب، بردارید و به جای آن، عینک خود را بگذارید. همچنین، حتماً به اندازه کافی بخوابید، این می تواند خشکی چشم و خستگی را کاهش دهد. مهمتر از همه، هنگام خواب، لنزهای خود را از چشم بردارید، زیرا این می تواند خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش دهد.

نگران خرید لنزهای تماسی نباشید

لنزهای تماسی را بصورت آنلاین سفارش دهید. دو روز بعد، آنها به شما تحویل داده می شوند.

در نهایت، جهت جلوگیری از آلودگی های ناشی از آب و هوا در لنزهای تماسی به طور مرتب آنها را ضدعفونی کرده و در محفظه مخصوص نگهداری کنید، این روش می تواند چشمان شما را در برابر عفونت های چشمی و دیگر علائم صدمات چشمی محافظت کند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب