سارا نصری 06 مهر ماه 1398 1,113

لنزهای تماسی COOPERVISION

شرکت سازنده

شرکت کوپرویژن یک مجموعه کوچک اما بزرگ است. روحیه و پشتکار آنها باعث شده تا شرکتی بزرگ داشته باشند. در حالی که آنها یکی از بزرگترین تولید کنندگان لنزهای تماسی نرم در جهان هستند، هرگز این روحیه کارآفرینی را که باعث می شود آنها را به سمت نوآوری سوق دهند، از دست ندادند.
محصولات COOPERVISION در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه می شود. وقتی صحبت از بهبود بینایی می شود، آنها تلاش می کنند تا در همه جا به مردم کمک کنند و دفاتر و کارخانه های تولید در سراسر جهان داشته باشند.

ویژگی های لنزهای تماسی COOPERVISION

بسیاری از لنزهای کوپرویژن را زمانی که در چشم خود قرار می دهید احساس راحتی می کنید، اما آزمایش واقعی این است که در پایان روز چه احساسی داشته باشید.
کلیه لنزهای کوپرویژن توسط FDA امریکا (سازمان غذا و دارو) مورد تایید قرار گرفته اند و ممکن است راحتی را برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی که ناراحتی خفیف یا علائم مربوط به خشکی در هنگام سایش لنز را تجربه می کنند، فراهم کنند.

طراحی نوری کره ای در لنزهای کوپرویژن، ناهنجاری های نظری قرنیه را برای دید واضح و روشن تصحیح می کنند و همچنین جریان اکسیژن را حفظ می کنند تا به روشن نگه داشتن چشم بیمار کمک کنند. کمپانی کوپرویژن در طراحی تمام محصولات خود از فناوری Aquaform® استفاده میکند که باعث می شود، بعد از گذشت ۱۲ ساعت سایش در چشم، ۹۶٪ محتوای آب موجود در لنز باقی مانده و چشم را هیدراته کند، همچنین باعث عبور بهتر اکسیژن به سطح قرنیه می شود، که در نتیجه موجب راحتی لنز در تمام طول روز میگردد.

تکنولوژی Aquaform® چیست؟

احتمالاً اصطلاح تکنولوژی Aquaform® را روی محصولات کوپرویژن مشاهده کرده اید و می خواهید بدانید که معنی آن چیست. این ماده از ساختار یک نوع ماده نیست بلکه از چند ماده تشکیل شده است که منجر به یک لنز منحصر به فرد، راحت و با کارایی بالا می شود که تنها از طریق CooperVision در دسترس است.

مواد لنز Aquaform به خودی خود دارای ویژگی های بسیاری است که با هم کار می کنند تا یک تجربه راحت در استفاده از لنز را داشته باشید.
به عنوان مثال، هنگامی که یک لنز به درستی تنفس نمی کند، رگ های ریز قرمز در قسمت سفیدی چشم بیشتر دیده می شوند، زیرا به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. مواد موجود در تکنولوژی Aquaform قابلیت انتقال اکسیژن بالایی را برای افزایش تنفس برای حفظ سلامت چشمان شما دارا می باشد.

ویژگی دیگر همان چیزی است که به آن یک ماژول کم گفته می شود. مدول، میزان انعطاف پذیری لنز تماسی است و هرچه مدول پایین تر باشد، لنز نرمتر و انعطاف پذیرتر است.
ساختار مولکولی مواد لنز Aquaform نه تنها قابلیت خیس شدن یکنواخت را ایجاد می کند و باعث ایجاد یک سطح صاف درعدسی می شود، بلکه قابلیت مرطوب شدن طبیعی را نیز به همراه دارد. سایر لنزها می توانند با پوشش های مصنوعی و مواد مرطوب کننده که به مرور زمان از بین می روند، همراه باشند. ماکرومرهای سیلیکون موجود در فن آوری Aquaform، آب را به داخل لنز منتقل می کنند و حتی بعد از دوره طولانی استفاده، آنها را مرطوب نگه می دارند.

تکنولوژی Aquaform دارای یک طراحی لبه گرد بهینه می باشد که تعامل ملتحمه را کاهش می دهد. به عبارت دیگر، از ساییدن زیاد لنز در قسمت داخلی پلک جلوگیری می کند و باعث افزایش راحتی می شود.

برندهای لنزهای تماسی کوپرویژن

لنزهای تماسی شرکت کوپرویژن دارای ۵ برند لنز تماسی است که شامل بایوفینیتی، فرکانسی، اویرا، مای دی و کلاریتی می باشد. در حال حاضر دو برند بایوفینیتی و فرکانسی در ایران موجود بوده و در بازار عرضه می شود.

لنزهای تماسی Biofinity

شما تقریبا تمام طول روز را کار می کنید، شما سزاوار یک لنز تماسی هستید که راحتی و بینایی فوق العاده ای را ارائه دهد. لنزهای تماسی بایوفینیتی یک نوع برند از کمپانی کوپرویژن است که می تواند انتظارات شما را فراهم کند. به لطف ماده هایدروژل سیلیکونی منحصر به فرد، می توانید لنزهای Biofinity را نه تنها در تمام روز بلکه تا شش شب و هفت روز پشت سر هم استفاده کنید.

طراحی منحصر به فرد این نوع لنز باعث شده که بینایی شما بسیار واضح باشد. تمامی لنزهای بایوفینیتی دارای تکنولوژی Aquaform® است که می تواند اکسیژن و رطوبت کافی را به قرنیه شما منتقل کند. همچنین لنزهای بایوفینیتی دارای ضخامت مرکزی بسیار پایین میباشند که به موجب آن لنزها بروی چشم سبک تر و راحت تر احساس می شوند.

لنزهای تماسی معمولی Biofinity

لنزهای تماسی بایوفینیتی کوپرویژن دارای فناوری هایدروژل سیلیکون است و همین ویژگی باعث راحتی لنز و انتقال اکسیژن به میزان ۵ برابر لنزهای معمولی و آبرسانی بهتر شده است و شما می توانید تا ۷ روز متوالی از این لنزها استفاده کنید. همچنین بدلیل داشتن نمره بندی کاملا جامع می توان از این لنز برای رفع مشکلات عیوب انکساری چشم استفاده نمود.
لنزهای بایوفینیتی در حال حاضر بدلیل کیفیت بالای خود در کشور انگلیس مورد استفاده قرار میگیرند.

مزایای لنزهای تماسی Biofinity

تعویض ماهانه

لنزها تمام روز رطوبت و نرمی خود را حفظ میکنند

به طور طبیعی مرطوب هستند، بنابراین نیازی به قطره های مرطوب کننده چشم ندارید.

مشخصات فنی لنزهای تماسی Biofinity

محصول کشور انگلیس

دارای ۴۸% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰ میلیمتر

دارای بازه نمره ۲۰٫۰۰- تا ۲۰٫۰۰+ با اختلاف نمره ۰٫۲۵

لنزهای تماسی Biofinity® XR

لنزهای تماسی بایوفینیتی XR کوپرویژن برای درجات بسیار بالا تجویز می شود و آنها راحتی و عملکرد بینایی بسیار مطلوبی را تا ۶ شب و ۷ روز به شما ارائه می دهد. این لنزها به لطف تکنولوژی Aquaform® اکسیژن بالایی را به چشم منتقل می کند و باعث می شود رطوبت کافی به چشم انتقال یابد و دید کاملا واضحی را ارائه دهد.

مزایای لنزهای تماسی Biofinity® XR

تعویض ماهانه

لنزها مرطوب و راحت باقی می مانند

به طور طبیعی مرطوب هستند

مشخصات فنی لنزهای تماسی Biofinity® XR

دارای ۴۸% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰ میلیمتر

دارای محافظ UV

لنزهای تماسی Biofinity® Energys

لنزهای تماسی بایوفینیتی انرژی کوپرویژن برای استفاده روزانه طراحی شده و مناسب برای افرادی است که با دستگاه های دیجیتالی مانند گوشی های هوشمند، کامپیوتر و… فعالیت می کنند. این لنز باعث می شود هنگام کار با دستگاه های دیجیتالی چشمان شما خسته و ناراحت نشوند.

مزایای لنزهای تماسی Biofinity® Energys

تعویض ماهانه

جهت استفاده برای دستگاه های دیجیتالی

دارای تکنولوژی Aquaform

مشخصات فنی لنزهای تماسی Biofinity® Energys

دارای ۴۸% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰ میلیمتر

دارای محافظ UV

لنزهای تماسی Biofinity® multifocal

هنگامی که به ۴۰ تا ۴۵ سالگی رسیدیم، چشمان ما توانایی تمرکز روی اشیاء نزدیک به خود را از دست می دهند، به خصوص در شرایط کم نور، مانند خواندن منو در یک رستوران. این وضعیت پیرچشمی نامیده می شود و همه را تحت تأثیر قرار می دهد. لنزهای تماسی چند کانونی کوپرویژن با داشتن فناوری Aquaform® به شما امکان می دهد اشیاء نزدیک و دور یا بینابینی را به طور کاملا واضح و راحت ببینید. این لنزها را می توانید ۷ روز متوالی استفاده کنید.

مزایای لنزهای تماسی Biofinity® multifocal

تعویض ماهانه

وضوح دید در نزدیک بینی، بینابینی، دوربینی

لنزها مرطوب و راحت باقی می مانند

به طور طبیعی مرطوب هستند

مشخصات فنی لنزهای تماسی Biofinity® multifocal

دارای ۴۸% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰ میلیمتر

دارای محافظ UV

لنزهای تماسی Biofinity® toric & XR toric

با استفاده از لنزهای Biofinity Toric، شما می توانید از بینایی برتر و تجربه راحت تر در هنگام استفاده از لنز لذت ببرید. این لنزها برای ثبات، وضوح و راحتی طراحی شده است. طراحی لنزهای Toric بهینه شده، نه تنها با کاهش حرکت لنز در هنگام پلک زدن، دید واضح تری را ایجاد می کند، بلکه منجر می شود لنز نرم شده و باعث راحتی هنگام پلک زدن شود. لنزهای بایوفینیتی توریک فقط برای افرادی که دارای آستیگماتیسم هستند تجویز می شود. به کمک تنوع نمره بندی این لنز میتوان تمامی مشکلات آستیگمایسم را پوشش داد.
همچنین، لنزهای توریک XR بایوفینیتی برای چشمانی که دارای نمره و آستیگمات بالایی هستند تجویز می شوند.

مزایای لنزهای تماسی Biofinity® toric & XR toric

تعویض ماهانه

اکسیژن رسانی بالا

قابلیت دفع پروتئین از روی سطح لنز

طراحی شده برای ثبات، وضوح و راحتی

قابلیت رطوبت طبیعی برای راحتی چشم

درمان درجات بالای چشم آستیگمات همراه با نزدیک بینی و دوربینی

مشخصات فنی لنزهای تماسی Biofinity® toric & XR toric

دارای ۴۸% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۷ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۵ میلیمتر

نمره چشم از بازه ۰٫۰۰ تا ۱۰٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵

نمره آستیگمات از بازه ۰٫۷۵ تا ۲٫۲۵ با اختلاف ۰٫۵۰

قابل ذکر است تمامی لنزهای تماسی بایوفینیتی دارای میزان اکسیژن ۱۳۰ به بالا هستند که باعث می شود اکسیژن کافی به خوبی به سطح قرنیه مصرف کننده برسد و در نتیجه فرد احساس راحتی داشته باشد.

لنزهای تماسی Frequency

لنزهای تماسی فرکانسی توسط CooperVision ساخته شده و یکی از نام های معتبر در محصولات بهداشت چشم، می باشد. برند Frequency دارای یک نوع لنز ماهانه است، به این معنی که آنها، قبل از نیاز به تعویض با یک جفت لنز جدید، برای ۳۰ روز کامل استفاده می شوند. این برنامه جایگزینی سطح بالایی از راحتی و همچنین صرفه جویی در هزینه را ارائه می دهد زیرا با استفاده از لنزهای تماسی نیازی به تعویض روزانه یا هفتگی آنها نیست.

لنزهای تماسی فرکانسی دارای طراحی کروی هستند و بینایی بسیار عالی را از نظر نزدیک بینی یا دوربینی ارائه می دهند. CooperVision با استفاده از فناوری UltraSync لنزهای خود را با لبه های بسیار دقیق تولید می کند، علاوه بر این، تکنولوژی UltraSync ثبات و چرخش لنز را کاهش می دهد و راحتی را برای مصرف کننده فراهم می کند و همچنین لنزهای خود را به گونه ای طراحی کرده است که لنز در محلول قابل تشخیص باشد.

لنزهای تماسی Frequency Aspheric 55

این لنزهای تماسی برای استفاده ماهانه است و دارای طراحی کروی شکل می باشد این دسته از لنزهای تماسی می توانند بیماری هایی از قبیل نزدیک بینی و دوربینی را درمان کنند و دید واضحی را به مصرف کننده ارائه دهند. لنزهای تماسی آسفریک فرکانسی علاوه بر تعدادی از مزایای دیگر، مزیت بینایی واضح را نیز ارائه می دهد. آنها دامنه فوکوس را تا لبه لنز گسترش داده و باعث افزایش میزان حساسیت کنتراست می شود. این بدان معنی است که حتی در شرایط کم نور، دید شما روشن خواهد ماند.

لنزهای تماسی آسفریک فرکانسی CooperVision دارای لبه ای کاملاً نازک و راحت هستند. این لنزها می توانند تا ۳۰ روز مورد استفاده قرار بگیرند. با این حال، لنزها هنوز هم باید در پایان هر روز برداشته و ضد عفونی شوند.

مزایای لنزهای تماسی Frequency Aspheric 55

تعویض ماهانه

طراحی Aspheric وضوح تصویر بیشتر و افزایش عمق تمرکز را به شما ارائه می دهد.

لنزهای تماسی فرکانسی آسفریک ۵۵ با تمرکز نور به یک نقطه کانونی مشترک در پشت چشم، به جای یک ناحیه کلی، کیفیت بینایی را افزایش می دهد.

مشخصات فنی لنزهای تماسی Frequency Aspheric 55

دارای ۵۵% محتوای آب

منحنی پایه ۸٫۴ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۴ میلیمتر

محافظت در برابر اشعه مضر فرابنفش

دارای بازه نمره از ۱۰٫۰۰- تا ۸٫۰۰+ با اختلاف ۰٫۲۵

لنزهای تماسی Avaira Vitality

لنزهای تماسی Avaira Vitality دارای جدیدترین فناوری از CooperVision® هستند. آنها به شما بهترین عملکرد بینایی اثبات شده، راحتی پایدار و بالاترین سطح محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را می دهند. فناوری موجود در این نوع برند از لنزهای تماسی، هایدروژل سیلیکون است که باعث اکسیژن رسانی و آبرسانی بالا می شود. این لنزها از ورود بیش از ۹۰ درصد از اشعه ماورا بنفش UVA و ۹۹ درصد پرتوهای UVB جلوگیری می کند و همچنین طراحی لبه گرد آن باعث تعامل هنگام پلک زدن و استفاده راحت می شود. این لنزهای دو هفته ای، برای افرادی که می خواهند مرتبا لنزهای خود را تعویض کنند و لنز تازه جایگزین کنند، مناسب است.

لنزهای تماسی معمولی Avaira Vitality™

این لنزها ۲ هفته ای هستند و از فناوری هایدروژل سیلیکون ساخته شده است. این ماده باعث می شود هنگام استفاده از لنز، آبرسانی و اکسیژن بیشتری به قرنیه منتقل شود و وضوح دید بالایی را به شما ارائه دهد.

مزایای لنزهای تماسی Avaira Vitality™

تعویض ۲ هفته ای

راحتی طولانی مدت

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

دارای فیلتر UVA/UVB

مشخصات فنی لنزهای تماسی Avaira Vitality™

دارای ۵۵% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۴ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲ میلیمتر

دارای محافظ UV

لنزهای تماسی Avaira Vitality™ toric

لنزهای تماسی توریک Avaira Vitality از فناوری هایدروژل سیلیکون و دارای طراحی آستیگمات است. استفاده از این لنزها بسیار آسان است و راحتی و ماندگاری طولانی و واضحی را در طول روز به شما می دهند. این لنزها برای افرادی که دارای درجه آستیگمات هستند مناسب بوده و همچنین می تواند نزدیک بینی و دوربینی را درمان کند.

مزایای لنزهای تماسی Avaira Vitality™ toric

تعویض ۲ هفته ای

راحتی طولانی مدت

بهینه سازی طراحی لنزهای توریک

محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش

مشخصات فنی لنزهای تماسی Avaira Vitality™ toric

دارای ۵۵% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۵ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۵ میلیمتر

دارای محافظ UV

لنزهای تماسی MyDay

این مدل لنز تماسی جهت استفاده روزانه است. لنزهای روزانه MyDay را می توانید در ابتدای روز داخل چشم خود گذاشته و در پایان روز آنها را بردارید و دور بیندازید این لنزها، جهت درمان بیماری های آستیگماتیسم هم استفاده می شود و می تواند دید بسیار خوبی را به شما ارائه دهد.
لنزهای MyDay از فناوری سیلیکون ساخته شده که باعث می شود اکسیژن را بسیار راحت تر به چشم شما منتقل کنند. فناوری سیلیکون، همچنین باعث نرمی لنزها نیز می شود.

مزایای لنزهای تماسی MyDay

مناسب برای استفاده روزانه

دارای محافظ UVB/UVA

درمان بینایی برای نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم

مشخصات فنی لنزهای تماسی MyDay

دارای ۵۴% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۴ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲ میلیمتر

دارای محافظ UV

لنزهای تماسی clariti® ۱ day

لنزهای تماسی clariti دارای ۳ نوع لنز تماسی شامل طبی، چندکانونی و توریک است. این نوع برند از لنزهای کوپرویژن با داشتن فناوری هایدروژل سیلیکون می تواند اکسیژن را به راحتی به قرنیه منتقل کند و دید بسیار واضحی به شما ارائه دهد.

لنزهای تماسی روزانه حداکثر ۳/۲ اکسیژن را به چشم شما منتقل می کند و باعث می شود که چشم احساس راحتی کند و فناوری سیلیکونی این نوع لنز باعث شده لنزها آبرسانی بهتری داشته باشند.
لنزهای تماسی چند کانونی با دارا بودن فناوری هایدروژل سیلیکون باعث انتقال بهتر اکسیژن و آبرسانی بالا می شود. این نوع لنزها را می توان برای درمان پیرچشمی و یا آستیگماتیسم استفاده کرد.
لنزهای تماسی روزانه توریک، برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند بینایی بسیار مطلوبی را با داشتن فناوری سیلیکون به مصرف کننده ارائه دهد.

مزایای لنزهای تماسی clariti® ۱ day

سهولت و راحتی

دید واضح و شفاف

درمان بیماری های پیرچشمی، نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم

قیمت مناسب

رطوبت کافی

محافظت در برابر اشعه فرابنفش

مشخصات فنی لنزهای تماسی clariti® ۱ day

دارای ۵۶% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل سیلیکون

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۱ میلیمتر

دارای محافظ UV

در پایان این مطلب بایستی به این نکته اشاره کرد، مصرف کننده های لنزهای تماسی باید همیشه از توصیه های متخصص مراقبت از چشم خود پیروی کنند، زیرا نیازهای مراقبت از چشم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. توجه به این روال اساسی به حفظ سلامتی چشم کمک می کند و باعث می شود چشم شما روشن به نظر برسد. استفاده از لنزهای تماسی کوپرویژن برای درمان بیماری چشمی خود می تواند مفید باشد، پس از پزشک خود یا از کارشناسان شرکت دیالنز درباره لنزهای تماسی کوپرویژن سوال کنید و اطلاعات دقیقی از این نوع لنز تماسی کسب کنید.

 

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب