سارا نصری 22 مهر ماه 1398 1,510

لنزهای تماسی RGP و Rose-K

لنزهای Rose-K و RGP می توانند به بهبود بینایی در مبتلایان به کراتوکونوس کمک کنند. به عنوان یک بیماری چشم پیشرفته، کراتوکونوس یا به عبارتی قوز قرنیه، با نازک شدن تدریجی قرنیه مشخص می شود. با گذشت زمان، قرنیه شکل گرد خود را از دست می دهد و به صورت برآمده و تاری دید می شود.
در مراحل اولیه کراتوکونوس، عینک های طبی یا لنزهای تماسی نرم اغلب می توانند دید واضح و راحت به بیماران ارائه دهند. هرچه شکل قرنیه به طور فزاینده نامنظم می شود، چشم قادر به تمرکز در نور نیست. برای قرنیه های بسیار نامنظم، عینک یا لنزهای نرم دیگر نمی توانند گزینه مناسبی برای درمان باشند، به این معنی که تصحیح بصری موثری را ارائه نمی دهند. کراتوکونوس که فراتر از مراحل اولیه پیشرفت کرده باشد، باید با سایر لنزهای تماسی با نفوذپذیری گازی جایگزین شود.

لنز تماسی Rose-K

پل رز شروع به طراحی و آزمایش لنزهای تماسی برای کمک به بیماران دارای قرنیه به شکل نامنظم کرد. وی کار خود را روی این پروژه در سال ۱۹۸۹ آغاز کرد و آزمایش های مختلفی از طراحی های مختلف روی صدها نفر با صدها لنز انجام داد. وی مجموعه ای از ۲۶ لنز تماسی مختلف را برای استفاده در بیماران مبتلا به کراتوکونوس و شرایط مشابه ایجاد کرد.
لنزهای تماسی Rose-K معمولاً روشی بسیار مؤثر برای تصحیح بینایی در بیماران مبتلا به کراتوکونوس است. سازنده لنزها به نام پل روتوس، بینایی سنج نیوزیلند، از طرح Rose-K استقبال کرد. او فهمید که بیشتر لنزهای تماسی در بازار، از شکل نامنظم قرنیه پیروی نمی کنند و اکثر بیماران، این کمبود را احساس می کردند. او این لنز تماسی را تولید کرد تا بیماران بتوانند به کمک این لنز بیماری کراتوکونوس خود را درمان کنند.

مجوز لنزهای Rose-K

لنزهای Rose-K ابتدا در نیوزیلند به بازار آمدند و سپس FDA را دریافت کردند و در سال ۱۹۹۵ وارد ایالات متحده شدند. در سالهای پس از آن، لنزهای Rose-K به عنوان یکی از محبوب ترین لنزهای RGP برای درمان بی نظمی های قرنیه تبدیل شده است. براساس بررسی های صورت گرفته، Rose-K، در ۸۸ کشور جهان توزیع می شوند.

ویژگی های لنزهای تماسی Rose-K

لنز پیچیده ای که قادر به شکل دادن قرنیه نامنظم در کلیه مراحل کراتوکونوس است. لنزهای Rose-K می توانند تصحیح قدرتمند بینایی را ارائه دهند.

یک فرایند طراحی هوشمند که از تکنیک های پیچیده رایانه ای و تراش دیجیتال ویژه برای تهیه هر لنز استفاده می کند. لامپ های تحت کنترل رایانه، لنزها را که از پلیمرهای قابل نفوذ با اکسیژن ساخته شده اند، با دقت برش داده اند تا به شکل کامل برای بیمار مناسب باشند.

لنزهای Rose-K برای هر چشم قابل طراحی هستند. با تطبیق بی نظمی های قرنیه خاص بیمار، لنزهای Rose-K می توانند به طور قابل اعتماد آستیگماتیسم و خطای انکسار (از جمله آن نزدیک بینی یا دوربینی) مرتبط با کراتوکونوس را درمان کنند.

پلیمرهای مورد استفاده در لنزهای Rose-K به اکسیژن اجازه می دهند تا مستقیماً از طریق لنزها نفوذ کند. این طرح ضمن اطمینان از آسایش روزانه بیمار، چشم را سالم نگه می دارد.

لنزهای Rose-K به راحتی گذاشته، برداشته و مراقبت از آنها آسان است.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب