سارا نصری 09 شهریور ماه 1398 1,031

لنزهای تماسی Soleko

از سال ۱۹۷۵ Soleko رهبر تولید لنزهای تماسی با کیفیت، محلول های مراقبت و لنزهای داخل چشم است. این شرکت ارائه دهنده محصولات با کیفیت با هدف پشتیبانی بهینه از بینایی سنج ها در جلب رضایت مشتری و بیماران خود می باشد. سولکو مفتخر است که نماینده بهترین طراحی، کیفیت و فناوری ایتالیایی در سراسر جهان هستند.

شرح حال سولکو

کمپانی سولکو از ۳۶ سال پیش در صنعت اپتیک و چشم پزشکی فعالیت می کند و معیار ارتباطات ایتالیایی محسوب می گردد. طی سالهای گذشته، در کشور ما به معرفی لنزهای تماسی، به ویژه لنزهای قابل نفوذ با گاز، کمک کرده که به طور مستقیم، نوآورانه ترین فناوری های سازنده را توسعه دهیم.

سولکو در سال ۱۹۶۶ توسط دو بنیان گذار به نام های Kawamukai Motokage و Giuseppe Carnacina آغاز به تولید لنزهای سفت و سخت PMMA در Via Mercanti در مرکز نموده و در سال ۱۹۷۵ در پونتکوروو در منطقه لاتزیو راه اندازی شد.

شرکت Soleko در طراحی و ساخت محصولات خود بسیار دقیق و حرفه ای عمل میکند و برای حمایت از تحقیقات خود با معتبرترین دانشگاه های ایتالیایی و خارجی همکاری می کند تا راه حل های نوآورانه جدیدی را در هر زمینه در مورد محصولات خود ایجاد کند. این شرکت تنها مجموعه ای در سراسر جهان است که از سلول های بنیادی گیاهی در لنزها و محلول ها استفاده می کند.

سال های فعالیت Soleko

سال ۱۹۸۱ برای اولین بار از طریق راه های رایانه ای برای تولید خود معرفی شد.

سال ۱۹۸۲ Soleko ساختمان های خود را به مساحت ۲٫۰۵۰ متر مربع گسترش داد.

سال ۱۹۸۴ Soleko تولید محلول های لنز تماسی را آغاز کرد.

سال ۱۹۸۷ سولکو شروع به تحقیق در مورد روش های تولید نوآورانه برای لنزهای نرم، RGP و آرایشی کرد.

سال ۱۹۸۸ پروژه های تحقیق و توسعه برای لنزهای داخل چشمی را راه اندازی کرد.

سال ۱۹۸۹ Soleko محیط کاری خود را در کل ۳٫۹۵۰ متر مربع گسترش داد.

سال ۱۹۹۰ شروع به راه اندازی لنزهای داخل چشمی کرد

سال ۱۹۹۶ گواهینامه ISO 9001 EN 46001 دریافت کرد.

سال ۱۹۹۸ شروع به تولید لنزهای مترقی کرد

سال ۱۹۹۹ مجوز تولید و توزیع لنزهای Toric را در ژاپن دریافت کرد

سال ۲۰۰۴ تولید لنزهای داخل حفره ای آبگریز را آغاز کرد

سال ۲۰۰۵ گواهینامه ISO 13485: 2003 دریافت کرد

سال ۲۰۰۵ Soleko تحقیقات خود را در مورد مواد جدید لنزهای داخل آبگریز آغاز کرد.

سال ۲۰۰۵ SolekoS.p.A با شرکت Optoflexs.r.l ادغام شد.

سال ۲۰۰۸ تحقیقات را در مورد مواد لنزهای آبگریز آغاز کرد

سال ۲۰۱۰ گواهینامه CE اروپا را برای کیت جراحی چشم خود دریافت کرد.

سال ۲۰۱۰ خط جدید و ابتکاری خود را در مورد لنزهای تماسی و مراقبت با اسید هیالورونیک راه اندازی کرد.

سال ۲۰۱۱ سولکو تصویر شرکت جدید را ارائه داد.

سال ۲۰۱۲ محلول های گیاهی با سلول های بنیادی را تولید کرد.

سال ۲۰۱۳ لنزهای داخل چشمی آبگریز را تولید کرد.

گواهینامه های سولکو

ISO 9001 گواهینامه سیستم های کیفیت شرکت ها است و EN 46001 مربوط به قوانین خاص در تولید دستگاه های پزشکی است. در سال ۲۰۰۳، این دو گواهینامه، برای هر نوع تولید مؤثر، توسط ISO 13485 جایگزین شد و به رسمیت شناخته شد.
هر ۳ سال، پس از تجزیه و تحلیل دقیق و مكرر در مورد احترام و بهبود كیفیت رویه ها، توسط آژانس حسابرسی، گواهینامه ها تمدید می شود. هر سال یک ممیزی، بروزرسانی رویه های داخلی و قوانین کیفیت را تأیید می کند. این گواهینامه به سولکو اجازه می دهد که پس از بررسی، تأیید و مجوز آژانس حسابرسی، علامت تجاری CE را بر روی محصولات خود قرار دهد، زیرا برای فروش دستگاه های پزشکی ضروری است.

Soleko برای همه گواهینامه هایش Monaco TÜV را انتخاب کرده است. این ارائه دهنده خدمات، در سال ۱۹۹۶ در اروپا، بیشترین آمادگی لازم برای آزمایش تجهیزات پزشکی و جهان را دارا بود.

لنزهای تماسی سولکو

شرکت سولکو با توجه به پیشرفت چشمگیر و گسترش فعالیت خود توانسته است لنزهای تماسی را تولید کند که هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی را به مصرف کننده لنز تماسی ارائه دهد. لنزهای تماسی سولکو با رنگ های متنوع و خاص مورد استفاده خیلی از عموم قرار گرفته و مورد توجه و جلب خیلی از کاربران قرار گرفته است. قابل ذکر است و باید توجه داشته باشید که لنزهای سولکو از قبیل: سولیتر (Solitaire)، سولکو تویینز (Soleko Twins)، سولکو وان (Soleko one)، سولکو اس ال ۳۸ توریک (SL38 Toric)، سولکو اس ال ۳۸ (SL38)، سولکو اس ال ۵۵ (SL55)، تریلوژی (Trilogy)، تی وان یال (T1 Yal)، ام وان یال (M1 Yal) و ایرهیدرا (Airhydra) بوده و تنها محصولات سولکو ذکر شده در ایران موجود بوده و به بازار عرضه می گردد.

ویژگی های لنزهای تماسی سولکو

این مدل لنز در کشور ایتالیا تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. لنزهای سولکو دارای فناوری هایدروژل سیلیکون هستند که این فناوری باعث می شود اکسیژن و آبرسانی بالایی روی سطح قرنیه داشته باشند. طراحی لبه گرد آن باعث شده که شما بتوانید به راحتی لنز را داخل چشم گذاشته یا آن را از چشم بردارید. لنزهای رنگی سولکو دارای دو نوع فرم رنگی در لبه ها (دور خط دار و بدون دور خط) هستند که همین ویژگی باعث شده جلوه زیبا و طبیعی را به چشمان شما ببخشد. این لنزها پوشش دهی بسیار بالایی دارند و مناسب برای استفاده روزانه تا ۱۸ ساعت می باشند.

از جمله ویژگی های لنز سولکو می توان موارد زیر را برشمرد:

• مقاوم در برابر رسوبات و کمک در مقابله با انباشت پروتئین
• سازگاری بسیار بالا میان گلیسیرین و هیالورونیک اسید موجود در لنز
• مناسب چشم های خشک و حساس بدلیل وجود پلیمرهای بسیار باکیفیت موجود در لنز
• در سری لنزهای رنگی این کمپانی از رنگ های متنوع با کیفیت بالا و پوشانندگی عالی استفاده شده است

انواع لنزهای سولکو

لنزهای سولکو دارای طیف گسترده ای از انواع طبی، رنگی و آستیگماتیسم می باشد، همچنین این کمپانی لنزهای خود را به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه تولید میکند. لنزهای تماسی سولکو هم برای افرادی که می خواهند تنها برای زیبایی یا برای درمان و زیبایی استفاده کنند، مناسب است. لنزهای ماهانه سولکو را می توانید ۳۰ روز متوالی با توجه به نکات بهداشتی آن استفاده کنید و همچنین از لنزهای روزانه سولکو می توانید به صورت روزانه به گونه ای که در ابتدای روز در چشم خود بگذارید و در پایان روز از چشم خود برداشته و دور بیاندازید، استفاده نمایید. لنزهای سولکو آستیگمات برای افرادی که مبتلا به آستیگماتیسم، نزدیک بینی و دوربینی هستند مناسب بوده زیرا می تواند دید بسیار واضح و روشنی را به مصرف کننده ارائه دهند.

لنز تماسی سولیتر (Solitaire)

این لنز جزء لنزهای رنگی سالانه است که کاربر می تواند به مدت ۱ سال به طور متوالی از آن استفاده کند به این نکته توجه داشته باشید، چنان چه به بهداشت لنزهای تماسی خود توجه کنید می توانید لنزهای خود را راحت و طولانی مدت استفاده کنید و طول عمر لنزهایتان را افزایش دهید. از نکات قابل توجه در این سری این است که این لنز به دلیل دارا بودن قطر ۱۴ میلیمتر مناسب کسانی می باشد که چشمان ریزی دارند و خواهان بزرگنمایی چشمانشان نیستند، همچنین این دسته از لنزهای رنگی سولکو بدون دورخط مشکی میباشد و دقیقا مطابق عنبیه چشم میباشد که موجب طبیعی تر دیده شدن لنز در چشمان شما میشود.

رنگ های سری سولیتر از جمله، عسلی تیره، طوسی یخی، سبز یشمی، آبی روشن، سبز روشن، زیتونی و سورمه ای می باشد این لنزهای رنگی می تواند رنگ طبیعی چشم را به خوبی پوشش دهد و چهره ای متفاوت را به شما ارائه دهد.

مشخصات فنی لنز تماسی سولیتر

دارای بازه نمره از ۰٫۵۰- تا ۶٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای ۳۸% محتوای آب

دارای فناوری Polymacon

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰۰ میلیمتر

لنز تماسی تویینز (Soleko Twins)

سولکو تویینز جزء لنزهای رنگی ماهانه است که مجموعه ای از حس لطافت و عاشقانه را به مصرف کننده ارائه می دهد و دو رنگ متفاوت و جذاب را ایجاد می کند. لنزهای رنگی سولکو تویینز دارای دور خط مشکی هستند که باعث می شود چشم ها حالت بی نظیری را به خود بگیرند و به چهره شما جذابیت بیشتری ببخشند. همچنین این سری از لنزها به دلیل دارا بودن دورخط، چشمهای شما را کمی بزرگتر نشان می دهند. لنزهای رنگی Soleko تویینز دارای رنگ های بسیار خاص از جمله، مرواریدی، زرد، آبی روشن، سبز روشن، قهوه ای، سبز زمردی و آبی اقیانوسی می باشد. این لنزها دارای فناوری هایدروژل است که باعث می شود اکسیژن رسانی و آبرسانی بالایی به سطح قرنیه منتقل کند. همچنین وجود ۴۳% آب در داخل لنز موجب راحتی بیشتر لنز در طولانی مدت میگردد.

مشخصات فنی لنز تماسی تویینز

دارای بازه نمره از ۰٫۵۰- تا ۶٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای ۴۳% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲۰ میلیمتر

لنز تماسی تریلوژی (Trilogy)

لنزهای Trilogy جزء لنزهای رنگی ماهانه است و شما می توانید به طور ۳۰ روز متوالی از این نوع لنز استفاده کنید. این لنز مناسب برای کسانی که عاشق متحیر کردن هستند، می باشد. لنزهای رنگی تریلوژی سولکو دارای ۸ رنگ خاص و متنوع از جمله، خاکستری، زرد، اقیانوسی، بنفش، سبز روشن، سبز تیره، کهربایی و شکلاتی با یک دورخط مشکی پررنگ در حاشیه لنز می باشد. وجود ۳ رنگ در یک لایه منفرد نتیجه یک تکنیک اختصاصی تولید Soleko است. این اثر باعث ظرافت و طبیعی جلوه دادن عنبیه می شود و ظاهری منحصر به فرد، پیچیده و هیپنوتیزم را نشان می دهد.

مشخصات لنز تماسی Trilogy

دارای ۴۳% محتوای آب

دارای فناوری Ocufilcon

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطره ۱۴٫۲ میلیمتر

لنز تماسی سولکو وان (Soleko one)

لنزهای تماسی سولکو وان، به عنوان لنزهای رنگی روزانه مورد استفاده قرار می گیرند و آخرین نوآوری شرکت Soleko است. این لنزهای روزانه به دلیل آبرسانی بسیار بالا موجب راحتی بسیار در چشمان شما می گردند. همچنین با داشتن طیف رنگ های متنوع می تواند متناسب با هر مدل لباس، مناسبت و روحیه ای مطابقت داشته باشد. رنگ این نوع لنز، مناسب افرادی است که می خواهند ظاهری جسورانه داشته باشند و چهره ای روشن ایجاد کنند. این لنزها برای افرادی که می خواهند در مناسبت های خاص حضور داشته باشند ایده آل است زیرا می توانند در آخر هر روز لنز را از چشم برداشته و دور بیاندازند. لنزهای Soleko One در ۴ رنگ مختلف از جمله: مرواریدی، آبی، سبز، شکلاتی موجود است و می تواند روی چشم های شما بی نظیر به نظر برسد.

مشخصات فنی لنز تماسی سولکو وان

دارای ۵۵% محتوای آب

دارای فناوری Polymacon

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲۰ میلیمتر

 

لنز تماسی سولکو اس ال ۳۸ توریک (SL38 Toric)

لنزهای تماسی آستیگمات SL38 سولکو، جزء لنزهای تماسی توریک سالانه محسوب می شود و برای افرادی که مبتلا به آستیگمات هستند، مناسب است. سیستم تولید انحصاری Soleko طیف گسترده ای از قدرت و سطح آستیگماتیک را تضمین می کند که کاملاً با قرنیه آستیگماتیک سازگار است. این لنز از فناوری هایدروژل بهره مند شده است تا اکسیژن و آبرسانی مطلوبی را به سطح چشم و قرنیه منتقل کند. همچنین جزء معدود لنزهای آستیگمات سالانه موجود در ایران می باشد که دارای آبرسانی ۴۳% است. این لنز به دلیل دارا بودن طیف گسترده ای از نمرات چشم باعث شده تا اکثر بیماران بدون هیچ مشکلی لنز خود را با بالاترین کیفیت و کانتراست استفاده کنند.

مشخصات فنی لنز تماسی SL38 Toric

دارای بازه نمره از ۰٫۰۰ تا ۶٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای نمره آستیگمات از بازه ۰٫۷۵ تا ۳٫۵۰ با اختلاف ۰٫۵۰

دارای ۴۳% محتوای آب

دارای فناوری هایدروژل

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲میلیمتر

لنز تماسی اس ال ۳۸ (SL38)

لنز تماسی نرم SL38 سولکو به عنوان لنز تماسی طبی سالانه مورد استفاده قرار میگیرد. این لنز با پارامترهای هندسی متغیر ساخته شده تا بتواند به مشکلات سطح قرنیه پاسخ دهد. این لنز با داشتن شکل کروی خود می تواند بیماری های پیرچشمی و شدیدتر از آن را درمان کند و به شما دید بسیار واضح و روشنی ارائه دهد. این لنز دارای ضخامت مرکزی ۰٫۱۱ می باشد که به عنوان یک لنز سالانه بسیار نازک بوده و در نتیجه می توان از آن در طول روز به طور مستمر استفاده نمود.

مشخصات فنی لنز تماسی SL38

دارای بازه نمره از ۰٫۲۵- تا ۱۲٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای ۳۸% محتوای آب

دارای فناوری Polymacon

منحنی های پایه ۸٫۳ / ۸٫۶ / ۸٫۹ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰۰ میلیمتر

لنز تماسی اس ال ۵۵ (SL55)

لنزهای تماسی Soleko SL55 از خانواده لنزهای تماسی طبی سالانه است، این نوع لنز تماسی مناسب برای چشم های حساس و ایده آل برای سطح قرنیه است که روزانه برای مدت طولانی از لنز استفاده می کنند. لنزهای تماسی اس ال ۵۵ برای استفاده حداکثر ۱ سال است و سپس بعد از اتمام تاریخ انقضا بایستی از یک جفت لنز تازه استفاده کنید. این لنزها با توجه به آبرسانی بالا(۵۵%) به سطح چشم بسیار محبوب می باشند و راحتی بسیار برای شما به ارمغان می آورند. همچنین لنزهای SL55 از لحاظ نمره بندی بسیار جامع بوده و تمامی نمرات چشم را به خوبی در بر میگیرد.

مشخصات لنز تماسی Soleko SL55

نمره بندی از بازه ۲۰٫۰۰+ تا ۲۵٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای ۵۵% محتوای آب

دارای فناوری Ocufilcon

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۰۰ میلیمتر

لنز تماسی تی وان یال (T1 Yal)

لنزهای تماسی T1 جزء خانواده لنزهای آستیگمات ماهانه محسوب می شود و برای افرادی که مبتلا به آستیگماتیسم هستند ایده آل است. این لنز بسیار با کیفیت و با دوام بوده و می توانید با رعایت نکات بهداشتی آن، ۳۰ روز متوالی از آن ها استفاده کنید. لنز تماسی تی وان Soleko از مواد نوآورانه و پیشرفته ساخته شده که حاوی اسید هیالورونیک بسیار مرطوب کننده و چسبناک و گلسیرین می باشد.

این مواد میزان آب را متعادل می کند، PH را اشباع می کند و در برابر رسوبات مقاوم است. دو عنصری که نام برده شد، باعث راحتی و طراوت لنز در طول روز می شود. آبرسانی موجود(۵۵%) در این لنز به شکل باورنکردنی موجب راحتی لنز در طول روز می شود.

مشخصات فنی لنز تماسی T1 Yal

نمره بندی از بازه ۰٫۰۰ تا ۱۲٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای نمره آستیگمات از بازه ۰٫۷۵ تا ۲٫۲۵ با اختلاف ۰٫۵۰

دارای ۵۵% محتوای آب

دارای فناوری Bioxifilcon

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲ میلیمتر

لنز تماسی ام وان یال (M1 Yal)

لنزهای تماسی سولکو M1 Yal یک نوع لنز طبی ماهانه است که برای درمان نزدیک بینی و دوربینی ایده آل می باشد. این لنزها از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده که موجب ایجاد چسبندگی در مخاط چشم و روان کنندگی در سطح چشم و همچنین حفظ بالاترین میزان مناسب آب می شود.

مشخصات فنی لنز تماسی M1 Yal

نمره بندی لنز از بازه ۰٫۲۵- تا ۱۲٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای ۵۵% محتوای آب

دارای فناوری Bioxifilcon

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطر ۱۴٫۲ میلیمتر

لنز تماسی ایرهیدرا (Airhydra)

لنزهای تماسی Soleko Airhydra به عنوان لنزهای تماسی طبی ماهانه شناخته شده است. این لنز از فناوری سیلیکون هایدروژل ساخته شده که این مواد باعث می شود لنزها با یک ترکیب عالی از DK و محتوای زیاد آب، لنزها را راحت تر کنند. به لطف مدول کم الاستیسیته این لنزها می توانند برای ساعات بیشتری نسبت به لنزهای هایدروژل استفاده شوند، زیرا قابلیت اکسیژن رسانی بالای سیلیکون بر روی قرنیه را فراهم می کند. همچنین وجود میزان آب ۴۵ درصدی موجب راحتی بیشتر در این لنز ها می شود.

مشخصات فنی لنز تماسی Airhydra

نمره بندی این لنز از بازه ۰٫۲۵- تا ۱۲٫۰۰- با اختلاف ۰٫۲۵-

دارای ۴۵% محتوای آب

دارای فناوری Genifilcon A

منحنی پایه ۸٫۶ میلیمتر

دارای قطره ۱۴٫۲ میلیمتر

در نهایت، لنزهای تماسی سولکو علاوه بر جنبه زیبایی، از لحاظ درمان بیماری های چشمی هم انتخاب ایده آلی است. این لنزها بسیار با کیفیت بوده و فناوری های ساخته شده در آنها باعث شده است که شما به راحتی بتوانید لنزهای خود را داخل چشم بگذارید یا از چشم خود بردارید. این لنزها به شما تضمین می دهد که می تواند دید واضح و روشنی را بدست آورید و بتوانید از دید خود لذت ببرید. قابل ذکر است چنان چه قصد استفاده از لنزهای رنگی یا طبی Soleko را دارید می توانید با پزشک مراقبت از چشم یا کارشناسان لنزهای تماسی دیالنز مشورت کنید تا بتوانید در انتخاب خود تصمیم درستی بگیرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب