سارا نصری 17 شهریور ماه 1398 962

لنزهای تماسی X-Cel

شرکت سازنده

کمپانی X-CEL در سال ۱۹۳۷ میلادی در کشور دیترویت آغاز به فعالیت نمود و زمانی که مفهوم شیشه های دو جداره را متوجه شد، به سرعت از نرخ تولید اولیه خود ۶ جفت در روز، تولید نمود و پس از انتقال تولید به کالیفرنیا، در سال ۱۹۴۵، به سرعت مشخص شد که این شرکت برای رشد بیشتر، نیاز به یک محیط با ثبات تری دارد. در سال ۱۹۴۶ المر و وینسنت تصمیم به بازگشت به مینه سوتای مرکزی گرفتند و آنها سواک راپیدس را به عنوان محل فعالیت جدید شرکت نوری اکسل پایگذاری کردند.

اولین سایت اشغال شده توسط X-CEL اپتیکال در زیر زمین سالن سینما سواک راپیدس، در مرکز شهر سواک راپیدس راه اندازی شد و در سال ۱۹۵۷، آتش سوزی آن ساختمان را ویران نمود. در این زمان بود که ۵,۰۰۰ فوت مربع اولیه، کارخانه ذوب شده فعلی پایگذاری شد و از آن زمان ۴ شرکت دیگر اضافه شدند تا کارخانه را به تقریبا ۴۰,۰۰۰ فوت مربع فضا اختصاص دهند تا به تولید لنزهای ذوب شده، ساخت قالب لنزهای پلاستیکی، انبار مرکزی و دفاتر شرکت بیفزایند.

لنزهای تماسی اکسل

در سال ۱۹۱۵، یک اپتومتریست، بینایی سنج به نام J.A.L والمن، والمن نوری را در مینسوتا تاسیس کرد. هدف وی، جلب توجه به کیفیت و جزئیاتی بود که مشخصه جواهرات ریز به دنیای عینک بود. از آنجا که والمن استانداردهای بسیار بالای جواهرات را برای تجارت نوری خود به کار گرفته بود، او پایه و اساس این شرکت را بر اساس توجه و موفقیت بنا نمود.

در طول مدتی که والمن فعالیت خود را آغاز کرده بود، والمن نوری به طور قابل چشمگیری رشد پیدا کرد و به بزرگترین شرکت چشمی مستقل در ایالات متحده تبدیل شد.

در سال ۱۹۷۷ کمپانی اکسل، حدود ۲۵۰,۰۰۰ جفت لنزهای نیمه تمام در دفتر واقع در MN, سواک راپیدس سهام گرفت و بیش از ۴۰,۰۰۰ اندازه، استایل و رنگ لنز به طور جداگانه جهت حمل و نقل فوری به مشتریان، ساخته شده از شیشه، پلاستیک، تریویکس و پلاستیک با کیفیت بالا در انبار ذخیره شد.

چشم انداز

شرکت نوری X-CEL در شهر سواک راپیدس واقع در مینسوتا ساخته شده و تنها تولید کننده لنزهای شیشه ای و لنزهای شیشه ای قطبی در آمریکا می باشد که بسیاری از رنگ های ثابت و عینک های فیلتردار را ارائه می دهد اکثر این نوع لنزها را نمی توان از هیچ تامین کننده لنز دیگر در جهان تهیه نمود.

لنزهای تماسی اکسل از سال ۱۹۹۴ به بخشی از خانواده نوری والمن تبدیل شدند. از آن زمان، PC Optical ،Senserberg Lens Contact ،Optical Ideal و Westcon همه با X-Cel به عنوان نماینده تقسیم لنزهای تماسی با والمن در ارتباط بودند. هدف لنزهای تماسی اکسل، فراهم نمودن گزینه های قابل توجه برای مصرف کنندگان لنزهای تماسی می باشد، به گونه ای که آنها بتوانند لنزهایی را انتخاب کنند که برای نیازهای درمان بینایی خود بهترین انتخاب باشند. برای دستیابی به این هدف، لنزهای تماسی X-Cel 34 طرح مختلفی از لنزهای تماسی می باشد.

انواع لنز تماسی X-Cel

X-Cel، لنزهای نرم سفارشی، لنزهای یکبار مصرف و لنزهای نفوذپذیر مخصوص گاز را ارائه داده است. لنزهای نرم سفارشی اکسل برای پاسخگویی به نیازهای درمان بینایی افراد با چشمان سخت طراحی شده اند. اکسل همچنین لنزهای یکبار مصرف مخصوص را با نام تجاری Extreme H2O تولید می کند. این لنزها تنها لنزهای یکبار مصرفی هستند که در سه قطر مختلف ارائه می شوند.

از آنجا که مطالعات نشان می دهد درصد قابل توجهی از مصرف کنندگان لنزهای تماسی به دلیل اندازه لنز، دچار ناراحتی می شوند، ارائه سه قطر مختلف به استفاده کنندگان Extreme H2O این امکان را میدهد تا لنزهایی را پیدا کنند که مناسب آنها باشد.

لنزهای X-Cel Extreme H2O همچنین دارای ویژگی های برجسته هیدراتسیون و احتباس آب می باشند که راحتی را برای مصرف کننده ایجاد می کند. سرانجام، اکسل لنزهای مخصوص نفوذپذیری بنزینی تولید کرد، که گزینه مناسبی برای مصرف کنندگان لنزهای تماسی با قوز قرنیه می باشد.

طیف گسترده ای از گزینه های با کیفیت بالا که اکسل برای مخابره با لنزهای تماسی ارائه می دهد، آنها را به گزینه ای مهم برای در نظر گرفتن هر کس در بازار لنزهای تماسی، عالی و سفارشی تبدیل می کند.

در ادامه می خواهیم انواع لنزهای تماسی اکسل را که در ایران در حال حاضر موجود است، نام ببریم و برای شما توضیح دهیم که چه کاربردی دارد و از چه فناوری و تکنولوژی ساخته شده اند. پس در ادامه با ما باشید.

لنز تماسی X-Cel Extreme H2O 54%

لنزهای تماسی Extreme H2O 54% برای افرادی که مشکل خشکی چشم ندارند، مناسب است، از این گذشته، استفاده از لنزهای تماسی که نمی تواند راحتی روز شما را به دست آورد، معنی ندارد. خوشبختانه، برای کسانی که نیاز به لنزهایی دارند که چشمشان را در تمام طول روز مرطوب نگه می دارد، لنزهای تماسی Extreme H2O 54٪ توسط X-Cel Specialty Contacts وجود دارد.

فعالیت های روزانه زیادی وجود دارد که می تواند چشم را خشک کند، به خصوص برای کسانی که لنزهای تماسی دارند. هرکسی که زمان زیادی را صرف دیدن صفحه کامپیوتر یا در معرض عناصر دیگر می کند، به ویژه مستعد مشکلات خشکی چشم است. استفاده از لنزهای تماسی اغلب مسئله را تشدید می کند، اما نه با لنزهای Extreme H2O.

این لنزها برای مقابله با خشکی چشم و سالم نگه داشتن چشم، ساخته شده اند. لنز تماسی H2O 54٪ از مواد hioxifilcon D ساخته شده است که یک ماده سازگار با زیست سازگار است. این بدان معنی است که این لنزها با هماهنگی با بافت چشم کار می کنند و تمام روز رطوبت را نگه می دارند و در طول ۱۲ ساعت کمتر از ۳ درصد رطوبت را از دست می دهند.

این امر باعث می شود لنزها در انتهای روز به همان راحتی که در ابتدای کار هستند راحت باشند. Extreme H2O 54٪ همچنین بسیار اکسیژن رسان است و با داشتن مواد غیر یونی، این لنزها در برابر رسوبات نیز مقاوم هستند.

لنز تماسی EXtreme H2o Daily

لنزهای تماسی EXtreme H2O روزانه تنها لنزهای یکبار مصرف روزانه که در سه قطر وجود دارند و راحتی استفاده کنندگان را فراهم می کند. لنزهای تماسی Extreme H2O همراه با مواد سازنده کوپلیمر GMA / hydrogel hioxifilcon A، به راحتی سه بعدی را در اختیار شما کاربران قرار می دهند، همچنین این لنز تماسی دارای ۵۹ درصد محتوای آب است. تمام ابعاد لنز و نفوذپذیری اکسیژن موجود در اولین ساعت سایش، تا آخرین ساعت سایش وجود خواهد داشت.

کوپلیمر فوق العاده پایدار ثبات استثنایی در چشم را فراهم می کند

لنزها کوچک نمی شوند، سفت می شوند و شکل را تغییر نمی دهند

دید واضح و شفاف در کل دوره مصرف ارائه می شود

مواد غیر یونی در برابر رسوبات مقاومت می کنند و لنزها را پاک و بدون رسوب پروتئین ناسالم نگه می دارند.

لنز تماسی EXtreme H2o 54% Toric

همه لنزهای تماسی با هم برابر نیستند. بسیاری از عوامل ایجاد لنز تماسی وجود دارد که راحتی همه روزه، وضوح استثنایی و تناسب مناسب را ارائه می دهد. این جزئیات به ویژه برای افراد دارای لنزهای تماسی که دارای آستیگماتیسم هستند، مهم است، وضعیت چشم می تواند باعث تاری دید یا تحریف شده باشد.

آستیگماتیسم وقتی اتفاق می افتد که لنز چشم، که برای دید روشن باید به شکل کروی، شکل بگیرد، در واقع تا حدودی کشیده می شود. شکل مبهم باعث می شود که نور به چشم بیاید و شبکیه را بر روی نقاط مختلف و نه فقط یک نقطه، پرت کند و باعث تاری دید شود.

کسانی که تنها آستیگماتیسم اندک دارند ممکن است به هیچ وجه متوجه مشکل بینایی نشوند، اما برای افرادی که مشکلات آستیگماتیسم را تجربه می کنند، لنزهای اصلاحی لازم است. عینک ها برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم وجود دارد. با این حال، برخی افراد آزادی استفاده از لنزهای تماسی را ترجیح می دهند.

Extreme H2O 54٪ Toric

خوشبختانه، لنز تماسی Extreme H2O 54٪ Toric توسط X-Cel Specialty بینایی مناسب، راحتی و وضوح فوق العاده ای را برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم فراهم می آورد، لنزهای توریک اکسل دارای دو نوع MC و LC موجود می  باشد. این لنزها ساخته شده از ماده ای به نام hioxifilcon D، بوده و راحتی و رطوبت بالایی را ارائه می دهد. این ماده دارای خواص بی نظیری است که به آن اجازه می دهد تا در برابر رطوبت بچسبد.

با توجه به این فرآیند، لنزهای تماسی Extreme H2O 54٪ تقریباً تمام رطوبت موجود در ابتدای روز را تا پایان روز حفظ می کنند. ماده منحصر به فرد Extreme H2O همچنین تحت تأثیر تغییرات در محیط، مانند نوسانات دما یا تغییر pH قرار نمی گیرد. این ثبات به بینش کاملاً واضح کمک می کند. علاوه بر این، این لنزها غیر یونی هستند، به این معنی که در برابر رسوباتی که در غیر این صورت می توانند چشم ها را تقویت و تحریک کنند، مقاومت می کنند.

لنز تماسی Flexlens Sphere 55%

لنزهای کروی Flexlens Sphere برای تصحیح درجات بالاتر آمپروپی نشان داده شده است. این لنز در قطر بزرگ با یا بدون لبه ضخیم و همچنین با ۱٫۵۰D یا ۲٫۰۰D منشور، موجود است.

در نهایت، لنزهای تماسی X-Cel یکی از با کیفیت ترین لنزهای تماسی طبی و توریک است که می تواند نیازهای مصرف کننده را فراهم کند و دید بسیار مطلوب و روشنی را به شما بدهد. این لنزها برای خشکی چشم و چشمان حساس مناسب بوده و می تواند رطوبت را به طور کافی حفظ کند. اگر قصد خرید لنزهای تماسی اکسل را دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری از این لنز کسب کنید می توانید با کارشناسان لنز تماسی دیالنز تماس حاصل فرمایید تا خرید بی دغدغه و راحتی داشته باشید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب