سارا نصری 21 آبان ماه 1398 918

لنزهای تماسی Zeiss

شرکت سازنده

شرکت ZEISS در سال ۱۸۴۶ در Jena، در اوبركوچن آلمان راه اندازی شد. بنیاد کارل زایس، یکی از بزرگترین بنیادهای آلمان که متعهد به ارتقاء علم میباشد، تنها مالک شرکت هلدینگ، Carl Zeiss AG است.

Zeiss برای مشتریان خود، راه حل های بسیار کاربردی را برای اندازه گیری های صنعتی و تضمین کیفیت، راه حل های میکروسکوپی برای تحقیقات علوم زندگی و مواد و راه حل های فناوری پزشکی برای تشخیص و درمان در چشم پزشکی و میکروسکوپی ایجاد، تولید و توزیع می کند.

ZEISS با حدود ۳۰،۰۰۰ کارمند، تقریباً در ۵۰ کشور جهان با حدود ۶۰ شرکت فروش و خدمات خاص خود، بیش از ۳۰ سایت تولید و حدود ۲۵ سایت توسعه فعالیت جهانی دارد.

لنزهای تماسی کارل زایس

شاید از دوربین ها و لنزهای باکیفیت زایس مطلع باشید، اما کارل زایس ویژن نیز در صنعت لنزهای تماسی و صنعت نوری رهبر است.
لنزهای زایس با استفاده از ماده ای با کیفیت بالا به نام Ocufilcon ساخته شده است که به دلیل ترکیب آنها از خواص مواد عالی، امکان کار در حاشیه های نازک و تثبیت بسیار خوب آنها در طیف گسترده ای از لنزهای تجویز شده زایس بسیار مناسب هستند.
لنزهای زایس فقط برای کسانی که تا به حال محدود به استفاده از عینک بودند مناسب است، زیرا تعادل آنها بین محتوای آب و نفوذ پذیری اکسیژن، یکپارچه سازی مناسب حتی در دوره های کاری بسیار شدید، مانند زمان طولانی کار با رایانه، فضای گرم را برقرار می کند. این لنزها همچنین به فیلتر UV مجهز شده اند.

لنزهای طبی تماسی نرم یکبار مصرف روزانه

این لنزهای تماسی نرم روزانه برای استفاده یکبار در روز در نظر گرفته شده اند، بنابراین نیازی به تمیز کردن و نگهداری ندارند. آنها برای استفاده روزمره و همچنین برای زندگی شبانه، ورزش و مسافرت مناسب هستند. این لنزهای روزانه با کیفیت بالا، راحتی و وضوح بصری بسیار خوبی را ارائه می دهند. طراحی لبه باریک آنها اصطکاک کم و قرارگیری کامل در قسمت چشم را تضمین می کند.

لنزهای طبی تماسی نرم ماهانه

دو نوع لنز تماسی ماهانه از خانواده لنزهای کارل زایس به شما معرفی می کنیم. هر دو لنزهای کروی و فشرده از مواد با کیفیت بالا و سازگار با محیط زیست ساخته شده اند و برای افرادی که دارای چشم های حساس هستند و یا کسانی که برای اولین باراستفاده از لنزهای تماسی را شروع کرده اند مناسب هستند. این لنزها به منظور راحتی همه روزه، از میزان بالای آب و نفوذپذیری اکسیژن برخوردار هستند.

لنزهای تماسی توریک(آستیگماتیسم)

لنزهای ماهانه توریک زایس توسط ماده ای بینظیر سیلیکون هایدروژل ساخته شده است که ترکیبی بی سابقه انعطاف پذیر Aerofilicon A با آب است. این لنزها از ۶۹درصد محتوای آب برخوردار بوده و حداکثر رطوبت چشم را بدون خطر، تامین می کند. لنزهای توریک زایس دارای یک طراحی منحنی پیشرفته چند بعدی است که باعث تبادل مکرر اشک می شود و اکسیژن بیشتری به چشم می دهد. گفتنی است که این دسته لنز در ایران موجود نمی باشد.

لنزهای تماسی رنگی

لنزهای زایس رنگی، دارای رنگ های جدید و جذاب است که هنگام قرار گرفتن روی چشم شما، چشم را روشن کرده و چشمانتان را خیلی طبیعی جلوه می دهد، این به این دلیل است که رنگ به طور مستقیم روی سطح لنز قرار نمیگیرد و فقط زیر یک لایه پلیمر نازک پنهان می شود. این ویژگی باعث می شود که لنز در طول روز احساس راحتی داشته باشد. گفتنی است که این دسته لنزها نیز به مانند سری توریک در ایران موجود نمی باشد.

ویژگی های لنز Zeiss

این لنزها دارای اکسیژن رسانی بسیار بالایی هستند که می توانند به راحتی اکسیژن را به قرنیه چشم برسانند و مناسب برای چشم های حساس و خشک می باشد. لنزهای زایس به دلیل نرم و سبک بودن خود، دید را واضح می کنند و از رطوبت چشم محافظت می کنند. طراحی لبه گرد این لنزها برای راحتی بیشتر در چشم از محبوبیت بیشماری برخوردار است و مناسب برای استفاده روزانه ۱۸ ساعت می باشد. مواد پیشرفته و سازگار با محیط زیست دارد و در برابر اشعه ماوراء بنفش از چشم محافظت می کند.

لنزهای زایس می توانند تعادل بین محتوای آب و اکسیژن را به مدت طولانی و در شرایط سخت مانند زمان استفاده از کامپیوتر یا در فضای گرم را برقرار کند. خوب است بدانید که لنزهای زایس دارای فناوری سیلیکون هایدروژل است که این ویژگی می تواند لنز را راحت تر کند تا شما احساس وجود جسم خارجی در چشم خود را نداشته باشید.

این لنزها دارای ۶۹ درصد آب میباشد که برای تأمین رطوبت چشم برای یک روز کامل کافیست. لنزهای Zeiss دارای مشخصات فنی از قبیل دیامتر (۱۴٫۲) و انحنای لنز (۸٫۸) و ضخامت مرکزی (۰٫۰۹) است. نمرات این لنزها از ۰٫۷۵- تا ۱۲٫۰۰- در دسترس می باشد، همچنین کلیه استانداردهای جهانی شامل FDA(سازمان غذا و دارو آمریکا)،CE و GMP اروپا و همچنین مجوز وزارت بهداشت ایران را دارا می باشد.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب