سارا نصری 23 شهریور ماه 1398 2,599

لنزهای تماسی تزئینی

اگر بخواهید شبیه به ستاره یا خواننده و یا بازیگر مورد علاقه خود باشید، یا ظاهری متفاوت برای هالووین داشته باشید، انتخاب تغییر نگاه چشمانتان با لنزهای رنگی تزئینی می تواند مناسب باشد اما آنها بدون نسخه و تجویز دکتر ممکن است صدماتی به چشمان شما وارد کند.

انواع مختلف لنزهای تماسی تزئینی:

لنز تماسی تزئینی فقط ظاهر چشم شما را تغییر می دهند. آنها دید شما را درمان نمی کنند. این لنزها می توانند به طور موقت چشم های قهوه ای شما را به رنگ آبی تبدیل کند یا باعث شود چشمان شما مانند چشم گربه یا چشم خون آشام برای مراسم هلووین نمایش داده شود.

آیا می دانید این لنزهای رنگی تزئینی در واقع دستگاه پزشکی هستند؟ سازمان غذا و داروی امریکا بر ایمنی و اثربخشی آنها نظارت دارد. دقیقا مانند لنزهای تماسی که بینایی شما را درمان می کنند.

دقیقا مانند لنزهای درمانی، هرگز نباید لنزهای تماسی را از یک فروشگاه نامعتبر یا دستفروش ها خریداری کنید زیرا ممکن است تاریخ آنها گذشته باشد و پس از استفاده باعث عفونت چشم شما شود.

قبل از اینکه در ظاهر جدید خود گام بردارید، آنچه را که باید درباره لنزهای تزئینی بدانید در اینجا آورده شده است.

خطرات را بدانید و پیشگیری کنید

استفاده از لنز تزئینی، دقیقا مانند لنزهای تماسی که دید را درمان می کند، می تواند خطرناک باشد این خطرات شامل موارد زیر است:

اگر شما هر یک از این علائم را دارید، لازم است سریعا به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید. در صورت عدم درمان عفونت چشم، می تواند باعث نابینایی کامل شما شود. با دریافت هر نوع لنز تماسی از پزشک می توانید از برخی خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و استفاده درست از لنزهایی که پزشک به شما می دهد حتما به توصیه او توجه کنید. اگر دیدید پزشک شما نکات بهداشتی را برای شما توضیح نداد، از او بخواهید.

خرید لنزهای تماسی تزئینی

شما می توانید لنزهای تماسی، از جمله لنزهای تزئینی را از طریق پزشک چشم خود، از طریق اینترنت یا از طریق یک شرکت سفارش پستی خریداری کنید.

بسیار مهم است که شما فقط از شرکتی که لنزهای تماسی با تایید FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) می فروشد تهیه کنید. هر کسی که لنزهای تماسی را به شما میفروشد، باید نسخه شما را دریافت کرده و آن را با پزشک خود تایید کند.

آنها باید نه تنها نسخه، بلکه نام پزشک و شماره تلفن آنها را درخواست کنند. اگر آنها این اطلاعات را نپرسیدند، آنها قانون را نقص کرده و می توانند لنزهای تماسی غیر قانونی را به شما بفروشند.

قابل ذکر است که خرید لنزهای تماسی بدون نسخه بسیار خطرناک است.

هرگز لنزهای تماسی خود را از یک فروشنده خیابانی، یک فروشگاه عرضه لوازم زیبایی و فروشگاه های غیر معتبر خریداری نکنید.

این وظیفه شماست که با انجام معاینه چشم، گرفتن نسخه و خرید لنزهای تماسی از یک منبع قانونی، از چشم خود محافظت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب