سارا نصری 23 شهریور ماه 1398 1,009

لنزهای تماسی رنگی

امروزه جوانان آرزو دارند که چشمانی پر جنب و جوش و همچنین زیبایی داشته باشند. هر چه که باشد، لنزهای رنگی می توانند روشی مناسب و موقتی برای تقویت یا تغییر رنگ چشم شما باشند. هیچ اطلاعی از لنزهای تماسی ندارید؟ آیا می خواهید هنگام سفر و تفریح از لنزهای رنگی استفاده کنید، پس این مقاله جامع می تواند در انتخاب لنزهای تماسی به شما کمک کند.

درباره لنزهای تماسی رنگی

لنزهای رنگی با نسخه، بینایی شما را درست مانند لنزهای طبی درمان می کنند، اما از افزایش رنگ چشم موجود یا تغییر کامل آن، برخوردار خواهند بود. همچنین لنزهای پلانو وجود دارند که هیچ قدرت نسخه ای ندارد اما فقط به منظور اهداف آرایشی استفاده می شوند. در حالی که برخی از لنزها بی رنگ هستند، باعث می شود آنها راحت تر به نظر برسند، این لنز در رنگ چشم شما تاثیر نمی گذارد.
لنزهای تماسی رنگی دارای شکاف واضحی در مردمک است، بنابراین می توانید رنگ و لایه هایی را که از بالای عنبیه و یا بعضی اوقات فقط در لبه بیرونی عنبیه است، ببینید.

تقویت رنگ چشم

این لنز رنگی، رنگی است اما مات نیست. آنها رنگ طبیعی چشم شما را تقویت می کنند، از این رو رنگ طبیعی چشم بیشتر به نظر می رسد. مارک هایی مانند FreshLook Dimensions باعث تقویت رنگ می شوند و به خوبی روی چشم های روشن تر رنگی قرار می گیرند. سعی کنید چیزی مانند مارک Acuvue DEFINE انتخاب کنید، تا چشمان شما پررنگ تر به نظر برسد.
اگر به دنبال تغییر اساسی در چشمان خود هستید می توانید لنزهایی با مارک Air Optix Colors و FreshLook Colors انتخاب کنید زیرا نمونه های بسیار خوبی از لنزهای رنگی هستند.

لنزهای تئاتری

این لنزها که گاه لنزهای تماسی هالووین، لنزهای آرایشی یا لنزهای تزئینی نامیده می شوند، نه تنها می توانند رنگ چشم شما را تغییر دهند بلکه جلوه های مختلفی مانند تغییر شکل مردمک خود به شما ارائه می دهند.

چگونگی نگهداری از لنزهای تماسی رنگی

نحوه نگهداری از لنز رنگی چندان تفاوتی با نگهداری لنز معمولی ندارند. در ایالات متحده امریکا، لنزهای تماسی دستگاهی پزشکی محسوب می شوند و طبق قانون آنها، لنزهای بدون نسخه معتبر از یک متخصص چشم، قابل فروش نیستند. این مهم است که در ابتدا معاینه چشم انجام شود. گاهی اوقات افراد نگران لنزهای تماسی هالووینی هستند. این موارد باید توسط FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) تایید شده باشد و با نسخه خریداری شوند. اگر لنزهای تماسی رنگی خود را با مسئولیت پذیری خریداری کرده و طبق دستورالعمل های متخصص مراقبت از چشم خود استفاده می کنید، آنها راحت و بی خطر خواهند بود.

چگونه می توانیم از لنزهای تماسی رنگی مراقبت کنیم؟

شما به همان روشی که از لنزهای طبی مراقبت میکنید، از لنزهای رنگی هم به همان مراتب باید نگهداری کنید. شما باید به طور مرتب پس از استفاده، آنها را تمیز و ضدعفونی کنید. آنها را فقط در مدت زمان توصیه شده توسط متخصص چشم خود استفاده کنید و در صورت پایان تاریخ انقضا، آنها را دور بریزید.

در آخر اگر تازه می خواهید از لنزهای رنگی استفاده کنید، حتما لنزهای نسخه دار تهیه کنید تا هنگام استفاده دید واضح و شفافی به شما ارائه دهد و طبق دستور پزشک از آن مراقبت و نگهداری کنید.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب