سارا نصری 20 اسفند ماه 1398 2,877

لنزهای تماسی هوشمند

چندی پیش بود که ایده یک لنز تماسی هوشمند به فکر سازندگان لنز تماسی رسید. مانند داستان های علمی تخیلی است، اما بسیار نزدیک است که به یک واقعیت علمی تبدیل شود.
لنزهای تماسی هوشمند دقیقاً چیست و آنها برای چه مواردی هستند؟ بیایید به چند مورد از تفاوتهای مختلفی که در آینده نه چندان دور می توانیم ببینیم نگاهی بیندازیم.

اطلاعات لنز تماسی برای نظارت بر قند خون

یکی از لنزهای تماسی هوشمند برنامه کاربردی، نظارت بر میزان قند خون دیابتی ها با اندازه گیری میزان گلوکز در فیلم پارگی است. با دسترسی این افراد، افراد دیابتی قادر خواهند بود از آزمایش روزانه انگشت پا خداحافظی کنند، زیرا لنزهای تماسی آنها می توانند، همان اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

اطلاعات لنز تماسی برای داروهای چشم

در سال ۲۰۱۸، تیمی از دانشکده پزشکی هاروارد لنزهای تماسی ایجاد کردند که می توانند دارو را برای مدت زمان یا چند هفته به طور مستقیم به چشم منتقل کنند. این لنزها می توانند برای درمان بیماری های چشمی مانند گلوکوم یا کمک به بهبودی از جراحی چشم استفاده شوند.

تصحیح بینایی هوشمند برای بیماران پیرچشمی

اگر از لنزهای تماسی دو کانونی یا چند کانونی استفاده می کنید، می توانید تصور کنید لنزهای تماسی را تنظیم می کنید که به طور خودکار تنظیم می شوند تا در دید نزدیک یا دور به شما کمک کنند.

این بدان معنی نیست که دیگر خطوط بینایی شما وجود داشته باشد، و دیگر نیازی نیست که سر خود را بچرخانید تا در مسافت های مختلف چیزهایی را ببینید. ما منتظر شنیدن اطلاعات بیشتر در مورد این نوع فناوری لنزهای تماسی هوشمند هستیم.

موانع لنزهای هوشمند

به همان اندازه که این فناوری آینده نگر است، هیجان انگیز است، تعدادی از موانع در راه وجود دارد که آن را بسیار پیچیده می کند. این فقط به معنای ساخت تراشه های مدار کوچکتر و رایانه ای نیست بلکه این لنزها نیز باید قابل استفاده، اکسیژن رسان، قابل مشاهده و ایمن باشند. دیدن انواع لنزهای تماسی هوشمند که ساخته می شوند، و همچنین روش های دیگر استفاده از این نوع فناوری، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

لنزهای تماسی مناسب برای شما

در حالی که ما منتظر لنزهای تماسی هوشمند هستیم که انواع فناوری شگفت انگیز را در خود جای داده است، ما همچنان لنزهای تماسی معمولی خود را استفاده می کنیم تا به ما در دیدن واضح کمک کند. اگر علاقمند به تغییر لنزهای تماسی هستید یا در مورد مراقبت و ایمنی لنزهای مخاطب سؤال دارید، فقط با ما تماس بگیرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب