مجله الکترونیکی دیالنز 06 آبان ماه 1400 337

لنزهای فصلی ایمن‌ترین گزینه برای مصرف کنندگان

در دور و اطرافمان آدم های زیادی را می بینیم که چشمان ضعیفی دارند و از اینکه مجبورند از عینک طبی استفاده کنند بسیار ناراضی هستند و زدن عینک برای آن ها خسته کننده شده است.

به همین دلیل یا می خواهند چشم هایشان را عمل کنند و یا ترجیح می دهند به جای عینک از لنز طبی استفاده کنند.

لنزهای طبی از لحاظ دوره مصرف به لنزهای روزانه،فصلی و سالانه تقسیم می شوند . مجله الکترونیکی دیالنز در این مقاله در مورد لنزهای فصلی اطلاعاتی را در اختیارتان خواهد گذاشت ؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

لنز فصلی چیست؟

لنز فصلی یک نوع لنز چشم اختصاصی است که برای استفاده در محدوده زمانی ۹۰ روز یا سه ماه طراحی شده است که بیشتر از آن قابل استفاده نیستند.

انواع لنز فصلی

 در سه مدل رنگی ، طبی و طبی رنگی تولید می شوند.

این لنزها توسط برندهای مختلف تولید می شوند و از نظر ویژگی های فنی و ساختاری کاملا با هم متفاوت هستند.

لنز فصلی رنگی:

این لنزها  برای تغییر رنگ چشم طراحی شده اند و هر کسی با توجه به سلیقه خود می تواند رنگ های متفاوتی را انتخاب کند.

لنز فصلی طبی:

در این لنزها امکان تقویت بینایی فرد وجود دارد و حتی ممکن است آستیگماتیسم را هم اصلاح کند.

این لنز ها شفاف هستند و توسط پزشک تجویز می شوند.

لنز فصلی طبی رنگی:

این لنزها گزینه ای ترکیبی هستند که هم به تقویت بینایی فرد و هم به تغییر رنگ چشم کمک می کنند.

تفاوت لنز فصلی با لنز سالیانه

در ادامه تفاوت های عمده لنز فصلی در مقایسه با لنز سالیانه ذکر شده است:

مزایای لنزهای فصلی

اصولاً هر چه ضخامت لنز کمتر باشد، برای مدت زمان کمتری استفاده می‌شود و به همین دلیل لنزهای سالانه به عنوان ضخیم ترین لنز چشم معرفی می‌شوند. این ویژگی باعث شده که چند مزیت جالب برای لنز های فصلی وجود داشته باشد:

معایب استفاده از لنز فصلی

استفاده طولانی مدت از همه انواع لنز مضرات و معایبی را به دنبال خواهد داشت. از جمله معایب استفاده از لنز فصلی می توان موارد زیر را بیان کرد:

نکات مهم در استفاده از لنزهای فصلی

اصولاً لنزهای چشم به هر شکلی که باشند و برای هر محدوده زمانی ساخته شده باشند، الزامات اولیه خاص خود را دارند که باید آنها را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. از جمله نکات مهم در این مورد:

برندهای لنز فصلی موجود در فروشگاه دیالنز

- لنز فصلی سولکو

لنز فصلی سولکو برای افراد با اندازه چشم ریز تا متوسط مناسب است و قطر داخلی آن 14.2 است. در تولید این لنز ها از هایدروژل استفاده شده که سازگاری قوی و پایداری شیمیایی فوق العاده ای دارد. عبوردهی اکسیژن بالا باعث شده که استفاده طولانی مدت از این لنز ها سخت باشد و نمونه‌های رنگی آن هم در طیف های رنگی مختلف به بازار عرضه شده است.

 لنز فصلی آرین

محصولات عرضه شده توسط شرکت کره‌ای آرین در چهار گروه طبی، طبی رنگی، رنگی و طبی فصلی آستیگمات هستند.  لنزهای آرین با قطر بین 14.2 تا 14.5 میلی متر به بازار عرضه شده اند و به عنوان یکی از ارزان ترین گزینه های موجود در بازار به فروش می رسند. 

 - لنز فصلی بوش اند لومب

لنز فصلی بوش اند لومب از لحاظ اکسیژن رسانی و حفظ رطوبت چشم در بهترین سطح ممکن قرار دارد و در ساخت آنها از پلیمر هیلا فیلکون B استفاده شده است. این پلیمر منجر به افزایش خاصیت کششی لنز شده و در نتیجه طول عمر آن را بالاتر می برد. 

- لنز فصلی ایر اپتیکس

در ساختار لنز فصلی ایراپتیکس ۳۸ درصد آب استفاده شده است و قطر داخلی لنز هم 14.2 میلیمتر است. بنابراین افراد با اندازه چشم متوسط می توانند از این گزینه استفاده کنند. لنزهای ایراپتیکس از لحاظ تنوع رنگی در سطح بالایی قرار دارند و لنز رنگی آن را میتوانید با رنگ های مختلف یک رنگ و دو رنگ پیدا کنید. ضمن این که برند ایر اپتیکس اولین تولید کننده های لنز دائمی با قابلیت استفاده در خواب محسوب می شود.

- لنز فصلی فرشلوک

لنز رنگی فرشلوک محبوب ترین لنز رنگی در بازار ایران محسوب می شود که سه تن رنگی از آن با ترکیب رنگ های متفاوت را می توانید استفاده کنید. میزان اکسیژن رسانی ۳۳ درصد و تنوع رنگی بالا باعث شده که این لنز انتخاب محبوبی برای افراد مختلف باشد. ضمن اینکه قطر داخلی لنز هم 14.5 میلیمتر است که انتخاب آن را برای افراد با اندازه چشم بزرگ ساده می کند.

 - لنز فصلی بایوفینیتی

در ساخت لنز فصلی بایوفینیتی از ماده هیدروژن سیلیکون استفاده شده است که به محض جذب آب نرم شده و حالت ژله ای پیدا می کند. این ویژگی باعث می شود که آب رسانی و اکسیژن رسانی لنزهای بایوفینیتی بالا باشد. ضمن اینکه این لنزها برای افراد با اندازه چشم کوچک مناسب است و قطر داخلی آن 14 میلی متر است. 

در صورت عدم تعویض به موقع لنز چه مشکلاتی به وجود می‌آید؟

عدم تعویض و شستشوی به موقع لنز، پس از مدت زمانی باعث کاهش شفافیت قرنیه، عفونت، درد، خشکی و ناراحتی در چشم می‌شود

سخن پایانی

چشم حساس ترین عضو بدن به حساب می آید، بنابراین مراقبت و حفظ سلامتی آن اهمیت بسیار بالایی دارد. استفاده صحیح و رعایت نکات مهم برای استفاده از لنز به دلیل تماس مستقیم با چشم نیز باید مدنظر مصرف نمایندگان قرار داشته باشد. از قلم نیاندازید آشنایی با برند های برتر لنز های چشمی می تواند به شما در انتخاب صحیح لنز یاری شایانی کند. با توجه به تمامی موارد و نکات یاد شده در مورد استفاده از انواع لنز می توان نتیجه گرفت که استفاده از لنز های کوتاه مدت، مزایای بیشتری نسبت به لنز های طولانی مدت دارد.

باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که لنز فصلی به عنوان مطمئن ترین و بهترین لنز تماسی شناخته می‌شود که با رعایت برخی اصول اولیه، میتوان نهایت بهره را از آنها برد. اگر سوالی دارید ، تماس بگیرید تا کارشناسان ما در فروشگاه لنز طبی و رنگی دیالنز پاسخ دهند و شما را در خرید لنز فصلی مناسب راهنمایی کنند .

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب