مجله الکترونیکی دیالنز 25 خرداد ماه 1400 455

لنزی که با بروز مشکل چشمی رنگ خود را تغییر می دهد!

پژوهشگران چینی، نوعی لنز ابداع کرده‌اند که می‌تواند هنگام بروز دو مشکل چشمی متداول، رنگ خود را تغییر دهد

گاهی اوقات داشتن تشخیص درست در مورد مشکلات چشمی، کار چالش‌برانگیزی برای چشم‌پزشکان به شمار می‌رود. دانشمندان "آکادمی علوم چین" (CAS)، نوعی لنز هوشمند ابداع کرده‌اند که می‌تواند هنگام بروز دو اختلال متداول چشمی، رنگ خود را تغییر دهد.
این لنز که نخستین نمونه از نوع خود است، با استفاده از نوعی هیدروژل قابل تجزیه زیستی ابداع شده که پلیمری موسوم به " pHEMA" را شامل می‌شود.

دانشمندان در ابداع این لنز، از هیچ نوع رنگدانه اضافه‌ای استفاده نکرده‌اند.
پلیمر pHEMA معمولا به رنگ قرمز درمی‌آید. هنگامی که این پلیمر روی چشمی قرار می‌گیرد که به خشکی غیرعادی دچار شده، طی ۲۵ دقیقه، تغییراتی نانوساختاری نسبت به سطح پایین رطوبت نشان می‌دهد و به بازتاب نور آبی می‌پردازد.
این لنز هوشمند می‌تواند مشکلاتی مانند آب‌سیاه را نیز تشخیص دهد. هنگام بروز این مشکل، فشاری که به هیدروژل وارد می‌شود، نانوساختار‌های آن را تغییر می‌دهد و لنز را به رنگ سبز درمی‌آورد.


پروفسور "دو ژوئمین" (Du Xuemin)، دانشمند ارشد این پروژه گفت: این پژوهش، یک ابزار پوشیدنی جدید و هوشمند را ارائه می‌دهد که می‌تواند مشکلاتی مانند خشکی و فشار بالای چشم را هشدار بدهد. ارائه این لنز می‌تواند به طراحی نسل جدیدی از ابزار پوشیدنی منجر شود که قابلیت بررسی چشم انسان و بیماری‌های گوناگون را دارند.
این لنز، نخستین لنز با قابلیت تغییر رنگ نیست که تاکنون ارائه شده است. پیش از این نیز نمونه‌هایی از لنز ابداع شده‌اند که قابلیت تغییر رنگ دارند و مشکلاتی از جمله دیابت را هشدار می‌دهند.
این پژوهش، در مجله " Journal of Materials Chemistry" به چاپ رسید.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز می باشند.

تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی در فروشگاه دیالنز از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب