سارا نصری 14 بهمن ماه 1398 1,351

مالش لنزهای تماسی

طبق آکادمی چشم پزشکی، بیش از میلیون ها نفر از لنزهای تماسی استفاده می کنند، اما بسیاری از ما آن را کاملاً مناسب نمی دانیم. در اینجا برخی از رایج ترین اشتباهات سلامتی چشم که با استفاده از لنزهای تماسی ایجاد می شود، از مالش و شستشو گرفته تا غیره به شما توضیح داده ایم.

شماره ۱: مالش و شستشو

پزشکان می گویند “مالش” لنزهای تماسی شما، یعنی به آرامی ماساژ دادن هر طرف لنز برای خارج کردن ذرات خارجی، برای مراقبت مناسب ضروری است (FDA توصیه کرده است که دستورالعمل “بدون مالش” را در تمام مراحل تمیز کردن لنز تماسی نرم، از بین ببرد.

با پزشک خود در مورد رژیم مالش که برای شما مناسب است صحبت کنید). با توجه به دستورالعمل های موجود روی بطری، مصرف کننده لنزهای تماسی نیز باید هر طرف لنز را با محلول لنز تماسی شستشو دهند.

اما در مطالعه‌ای که توسط پزشکان مراقبت از چشم انجام شده است، حدود ۴۱ درصد از مصرف کنندگان لنزهای تماسی “هرگز یا تقریباً هیچوقت” لنزهای خود را مالش نمی دهد و طبق گفته یکی دیگر از پزشکان مراقبت چشم، تنها ۷ درصد از مصرف کنندگان، در مراقبت های شستشو و مالش لازم شرکت می کنند.

این یک واقعیت بزرگ است، شما واقعاً نباید قبل از شستشوی کامل، لنزها را داخل چشمانتان بگذارید. محققان دریافتند که صرف نظر از نوع لنزهایی که استفاده می کنید، شستشو و مالش بهترین روش برای جلوگیری از باکتری ها، قارچ ها و میکروارگانیسم هایی است که می توانند باعث عفونت شوند.

شماره ۲: هنگام بیماری لنز استفاده نکنید

متخصصان می گویند، استفاده از لنزهای تماسی هنگام بیمار بودن و استفاده مجدد از آنها به چشم، می تواند باعث “چشم صورتی” و سایر عفونت های مختلف شود. در صورت امکان، در شرایط آب و هوایی عینک خود را استفاده کنید.

شماره ۳: تمیز کردن جالنزی

یک مطالعه مراقبت از چشم نشان داد که فقط حدود ۳۰ درصد از کاربران لنزهای تماسی روزانه محفظه لنز خود را تمیز می کنند که ۵۳ درصد از آنها از آب شیر استفاده می کنند. در حالت ایده آل، شما باید روزانه جالنزی خود را با محلول لنز تماسی تازه تمیز کرده و اجازه دهید با هوای محیط خشک شود. حداقل هر ۹۰ روز یکبار محفظه خود را تعویض کنید.

در نهایت، مالش لنزهای تماسی یکی از مراحل ضدعفونی کردن لنزها می باشد. اگر این کار را انجام ندهید امکان دارد، باکتری ها و میکروب ها روی لنز باقی بمانند و هنگام گذاشتن داخل چشمتان، چشم دچار عفونت های بیشتری شود. پس در نتیجه تمام مراحل بهداشتی لنزهای تماسی را به خوبی انجام دهید. چنان چه سوالی در مورد نگهداری از لنز دارید، می توانید با کارشناسان لنزهای تماسی دیالنز، مشورت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب