سارا نصری 11 آبان ماه 1398 999

محتوای آب لنز تماسی چیست؟

محتوای آب یک ویژگی حیاتی در محدوده پلاستیک است که برای طراحی لنزهای تماسی نرم استفاده می شود.

در مورد لنزهای تماسی معمولی، قاعده کلی این است که هرچه میزان آب بیشتر باشد، اکسیژن بیشتری می تواند از طریق لنز به سطح چشم منتقل شود و بهداشت لنز را افزایش دهد. برای استفاده از لنز، راحتی و چشمان سالم از اهمیت حیاتی برخوردار است.
با این حال، توجه داشته باشید که لنزهای حاوی آب زیاد ممکن است مستعد پارگی به دلیل شکننده بودن آنها باشند.
هنگامی که لنزهای ساخته شده از مواد هایدروژل سیلیکونی هستند، رابطه بین میزان آب و انتقال اکسیژن یکسان نیست. صرف نظر از اینکه میزان آب آنها زیاد یا کم است، آنها به سطح بسیار بالایی از انتقال اکسیژن دسترسی دارند.

چه مقدار آب برای لنزهای تماسی مفید است؟

در مورد ماده هایدروژل، استاندارد میزان آب که لنزهای تماسی خوبی را ایجاد می کند و برای چشم شما راحت است، بین ۳۸ تا ۷۵ درصد از وزن کلی لنزهای تماسی را شامل می شود.

چرا محتوای آب بسیار مهم است؟

انتخاب نوع لنز تماسی که استفاده می کنید بسیار مهم است. این تنها رنگ ها و الگوهای لنزهای تماسی نیست که به شما امکان می دهد به ظاهر دلخواه خود اهمیت دهید. شما باید بر اساس کیفیت و ترکیب مواد اولیه، لنزهای تماسی را انتخاب کنید. انتخاب لنزهای تماسی به سادگی با توجه به رنگ آن می تواند برای سلامتی چشم شما کشنده باشد، به خصوص اگر چشم حساس داشته باشید.

همیشه هنگام خرید لنز، میزان آب، قطر و ضخامت (منحنی پایه) لنزهای تماسی را در نظر بگیرید. این ویژگی ها توانایی لنز تماسی شما در جذب آب و رساندن اکسیژن به چشم شما را تعیین می کند.

معمولاً لنزهای تماسی از مواد نرم آبگریزی یا پلاستیک ساخته می شوند و به هایدروژل معروف هستند. آب را به مقدار زیادی از مناطق اطراف خود جذب می کند تا لنزها نرم نگه داشته شوند.

محتوای آب، به اندازه قدرت جذب کننده ماده هایدروژل است. لنزهای تماسی به خودی خود به شکلی انعطاف پذیر طراحی شده اند تا استفاده از آن راحت باشد. ماده اصلی مورد استفاده در ساخت لنزهای نرم، Hydrogel بعنوان ماده مناسب برای طراحی لنزهای تماسی تا به امروز در نظر گرفته شده است.

چگونه می توانم محتوای آب لنزهای تماسی خود را دریابم؟

به طور معمول، می توانید درصد محتوای آب نشان داده شده در بسته بندی لنزهای تماسی خود را پیدا کنید. درصد محتوای آب که در بسته بندی محصول لنز تماسی مشاهده می کنید، نشان دهنده درصد اندازه لنز در جذب آب در مناطق مجاور است.
در بسته بندی محصول، به اجزای تشکیل دهنده بقیه لنزها و مواد مورد استفاده در طراحی سطح لنز نیز توجه کنید.

در پایان، شما می توانید از لنزهای تماسی فروشگاه دیالنز که حاوی ۳۸٪ محتوای آب است استفاده کنید تا یک لنز تماسی راحت داشته باشید و از چشمانتان در برابر بیماری های چشمی محافظت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب