سارا نصری 20 شهریور ماه 1398 612

مراقبت از لنزهای تماسی با نفوذپذیری گاز

این لنزها اگر چه محبوبیت کمتری نسبت به لنزهای نرم دارد، اما لنزهای تماسی با نفوذپذیری گاز به طور کلی دارای دید واضح تری هستند، به ویژه اگر دارای آستیگماتیسم یا برخی از ناهنجاری های شدیدتری باشید.

این لنزها از مواد سفت و محکم با نفوذپذیری اکسیژن، ساخته شده است و در برابر پروتئین ها مقاوم تر هستند.

دستورالعمل های مربوط به تمیز کردن و تعویض لنز:

سیستم های مراقبت از لنزهای قابل نفوذ در گاز

استفاده از سیستم مراقبت از لنزها که متخصص مراقبت از چشم شما برای لنزهای تماسی با نفوذپذیری گاز توصیه می کند بسیار مهم است.

لنزهای تماسی خود را با آب نشویید

شستشوی لنزهای تماسی با آب در واقع می تواند باعث ناراحتی آنها شود. شیر آب همچنین حاوی میکروارگانیسم هایی است که باعث عفونت چشم می شوند.

سیستم های مراقبت از لنزهای GP مشابه لنزهای نرم هستند که عبارتند از:

۱- استفاده ترکیبی از محلول های تمیز کننده و ضدعفونی کننده و ذخیره سازی جداگانه.

۲- در گذشته، لنزهای GP اغلب پس از تمیز کردن، با آب شیر شسته می شدند. اپتومتریست ها و چشم پزشکان اکنون علیه این عمل توصیه می کنند. زیرا میکروب های موجود در آب می توانند باعث عفونت چشم شوند، از جمله کراتیت.

علاوه بر این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده FDA توصیه می کند که هیچ نوع آبی با لنزهای تماسی برخورد نداشته باشد.

۳- لنزهای تماسی قابل نفوذ با گاز را فقط باید با محلول چند منظوره یا نمکی استریل بشویید و هرگز لنزهای GP خود را در آب شیر نشویید و یا آنها را با بزاق مرطوب نکنید.

مراحل تمیز کردن لنزهای GP

برای مراقبت از لنزهای GP خود پس از دوره استفاده، این مراحل را دنبال کنید:

در برخی موارد، متخصص مراقبت از چشم شما ممکن است اضافه کردن یک پاک کننده آنزیمی را توصیه کند.

بسیاری از راه حل های مراقبت که برای لنزهای نرم طراحی شده اند، نمی توانند در لنزهای GP هم استفاده شوند. راه حل ها را عوض نکنید و از محصولی که توسط متخصصین مراقبت چشم شما توصیه شده استفاده کنید.

به عنوان مثال: استفاده از مارک های عمومی یا فروشگاهی می تواند یک مشکل باشد. این راه حل ها ممکن است برای ماده خاص لنزهای GP شما مناسب نباشد و ممکن است باعث قرمزی چشم، سوزش و احتمالا یک عفونت چشم شود.

در پایان، مراقبت صحیح از لنزهای تماسی GP باعث افزایش راحتی و طول عمر لنزهای شما می شود، خطر بروز مشکلات سلامتی چشم را کاهش می دهد و تجربه استفاده لنزهای شما را دلپذیر و بدون نگرانی می کند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب