سارا نصری 18 مهر ماه 1398 572

مزایای سیستم محلول تمیزکننده پراکسید هیدروژن

مزایای سیستم محلول تمیزکننده پراکسید هیدروژن

آیا می دانید دو نوع اصلی تمیزکننده لنزهای تماسی وجود دارد؟ یک نوع معمولاً به عنوان محلول چند منظوره یا پاک کننده است، نوع دیگر آن به عنوان سیستم تمیزکننده مبتنی بر پراکسید هیدروژن نامیده می شود.

از کدام نوع تمیزکننده استفاده کنم؟ این آسان است! آیا لنزهای تماسی شما در حین قرار گرفتن در تمیزکننده، حباب ایجاد می کند؟ اگر چنین است، پس شما یک سیستم تمیزکننده مبتنی بر پراکسید هیدروژن دارید.
طبق بررسی های صورت گرفته، شایستگی های مشخصی برای سیستم های مبتنی بر پراکسید وجود دارد. به شخصه، من عاشق این نوع سیستم تمیزکننده هستم. چیزی که در آن شاهد بودم، این است که، واکنش شیمیایی این پاک کننده باعث می شود احساس کنم لنزهای تماسی من کاملاً تمیز می شوند!

در اینجا نحوه عملکرد یک سیستم تمیزکننده مبتنی بر پراکسید هیدروژن آورده شده است:

با استفاده از ابزار گیرنده لنز، لنزهای خود را برداشته و هر دو را در سمت مخصوص خود، در محفظه لنز تماسی قرار دهید یعنی لنز چشم راست را در جهت راست و لنز چشم چپ را در جهت چپ بگذارید. توجه داشته باشید، هرگز هنگام استفاده از محلول های مبتنی بر پراکسید هیدروژن از یک محفظه لنز معمولی استفاده نکنید، این باعث میشود، پراکسید هیدروژن را در طی چند ساعت (معمولا ۶ ساعت) خنثی کند. در طی این فرآیند خنثی سازی، لنزهای شما کاملاً ضد عفونی می شوند. پس از مدت زمان مشخص، می توانید از لنزهای تماسی خود استفاده کنید و محلول باقی مانده را دور بریزید.

پس از قرار دادن لنزهای خود در سیستم تمیزکننده، باید منتظر بمانید تا محلول خنثی شود به هیچ عنوان نمیتوانید آن را قطع کنید. اگر سعی کنید لنزهای خود را سریع از سیستم خارج کنید و به طور تصادفی در چشم خود بگذارید، دچار سوختگی فوق العاده ای خواهید شد. هنگام برخورد با سیستم های مبتنی بر پراکسید تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید تا بتوانید از آسیب دیدگی چشم خود جلوگیری کنید.

به طور کلی، جوانب مثبت استفاده از پاک کننده های مبتنی بر پراکسید هیدروژن بیشتر است. برخی از مزایای دیگر ذکر شده است:

آلرژی خوش خیم

برخی از افراد که به تمیزکننده های معمولی لنزهای تماسی چند منظوره حساسیت دارند، چاره ای جز استفاده از پاک کننده های پراکسید هیدروژن ندارند. برخی از مواد نگهدارنده و سایر مواد موجود در پاک کننده های چند منظوره می توانند باعث تحریک و قرمزی چشم افراد حساس به این مواد شیمیایی شوند.
از طرف دیگر محلول پراکسید هیدروژن برخی از اساسی ترین عناصر جدول تناوبی را استفاده می کند و به مواد اضافی زیادی نیاز ندارد که می توانند باعث ایجاد آلرژی شوند.

محلول چند منظوره

برخی از این محلول ها فقط به شما نیاز دارند که لنزها را از چشم بردارید و آنها را در محلول قرار دهید. هیچ وقت اضافی برای مالش و تمیز کردن لنزهای شما صرف نمی شود. تنها کافی است، شما آنها را در محفظه لنز تماسی قرار دهید و اجازه دهید محلول کار خود را انجام دهد.

از بین برنده میکروب های قوی

محلول مبتنی بر پراکسید هیدروژن همچنین یک کار خارق العاده در از بین بردن میکروب های لنزهای شما انجام می دهد. این محلول، در لنزها عمیق تر شده و به طور کامل رسوبات لنز را از بین می برد.

در نهایت، اگر هرگز یک سیستم تمیزکننده مبتنی بر پراکسید هیدروژن را امتحان نکرده اید، من شما را تشویق می کنم که سعی کنید از این محلول حتما استفاده کنید! مطمئن باشید که محفظه لنزهای خود را تهیه کرده اید، زیرا به اشتراک گذاری محلول می تواند به همان اندازه که لنزهای تماسی جهت اشتراک گذاری خطرناک هستند، محلول هم برای اشتراک گذاری می تواند برای لنز و چشم خطرناک باشد.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب