سارا نصری 06 بهمن ماه 1398 1,072

مزیت های لنزهای تماسی

در این مقاله مزایای استفاده از لنزهای تماسی در مقایسه با عینک بحث شده است. بسیاری از افرادی که از لنز استفاده می کنند، از آنها بسیار راضی هستند و اظهار می دارند که به استفاده از عینک برنخواهند گشت مگر اینکه نیاز فوری به این کار وجود داشته باشد.

اگر عینک استفاده می کنید و به این فکر می کنید که آیا باید آن را به لنزهای تماسی تغییر دهید، مهم است که هم جوانب مثبت و هم منفی آنها را در نظر گرفته و یک تصمیم قاطع بگیرید.

همه چیز دارای مزایا و معایب است و لنزهای تماسی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. مزایای لنزهای تماسی شامل:

– دید همه جانبه

– بدون مانع مصنوعی

– بدون حساسیت به نور

– استفاده آسان و راحت

– استفاده کاربردی برای ورزشکاران

– ظاهر بسیار طبیعی و دوست داشتنی

– مناسب برای همه شرایط آب و هوایی

– مناسب برای افرادی که نسخه بالا دارند.

– بیماری های خاص چشم را درمان می کند.

و حال می پردازیم به شرحی از مزایای فوق تا بتوانید به درستی انتخاب کنید و بدانید هر کدام از مزایای بالا چه فوایدی دارد ؟

– دید همه جانبه

لنزهای تماسی به معنای دید واضح محیطی است. یکی از مشکلات عینک این است که آنها فقط به کاربر اجازه می دهند اشیاء را به وضوح در مقابل خود ببیند. هر چیزی که در کنار باشد برای مصرف کننده مبهم است و برای دیدن اطراف نیاز به چرخاندن سر به طرفین الزامی است. این پیشرفت همه جانبه، برای ورزشکاران و رانندگان در جایی که دید کاملی لازم باشد ایده آل است.

– بدون مانع مصنوعی

استفاده از لنزهای تماسی می تواند به شما کمک کند تا همه جهات را بدون مانعی مشاهده کنید و همه جهات برای شما واضح خواهند بود. به علاوه افراد دیگر می توانند چشمان شما را ببینند در حالی که هنگام استفاده از عینک اینگونه به نظر نمی رسد.
لنز به گونه ای طراحی نشده است که شکایت زیادی به مانند عینک داشته باشد. عینک مدتهاست که وجود دارد و ثابت شده است که یک وسیله مؤثر برای تصحیح بینایی است اما برخی از لحاظ زیبایی آنرا دوست ندارند.

– بدون حساسیت به نور

هیچ گونه خطری برای تابش خیره کننده از نگاه کردن به یک چراغ روشن یا خورشید در مقایسه با عینک وجود ندارد. افرادی که عینک استفاده می کنند اغلب هنگام نگاه به آفتاب مشکل دارند زیرا این امر باعث ایجاد تابش درخشش می شود و دیدن را دشوار می کند.

– استفاده آسان و راحت

استفاده از لنزهای تماسی سریع و ساده است. آنها در انتهای انگشت قرار گرفته و در عرض چند ثانیه روی چشم قرار می گیرند

لنزهای یکبار مصرف روزانه یک نوع محبوب از لنزها هستند که به دلیل اینکه نیازی به مراقبت های بعدی ندارند بسیار مناسب اند. این لنزها می توانند یک بار در چشم گذاشته شوند و پس از آن در پایان روز دور انداخته شوند.

– استفاده کاربردی برای ورزشکاران

اگر یک ورزشکار هستید یا در مسابقات شرکت می کنید، شاید به این نتیجه رسیده باشید که عینک عاملی برای جلوگیری از حرکات سریع در ورزش میشود. عینک می تواند عادت به پایین آوردن بینی یا بخار شدن در هوا داشته باشد که در حین مسابقه یا تمرین آزار دهنده است.

به علاوه جنبه ایمنی نیز وجود دارد. احتمال سقوط و شکستن عدسی یا کل عینک خطرناک است که ممکن است یک آسیب جدی در چشم باشد. اما با استفاده از لنزهای تماسی می توانید این خطر را کاهش دهید و از دید واضح خود در زمین بازی و فعالیت های ورزشی لذت ببرید.

– ظاهر بسیار طبیعی و دوست داشتنی

افرادی وجود دارند که نسبت به استفاده از عینک و در بعضی موارد جذابیت کمتر خود را احساس می کنند. در حالی که لنزهای تماسی توسط ناظر، گاه به گاه قابل تشخیص نیستند و وی را قادر می سازند چشم شما را به طور طبیعی ببینند.

– مناسب برای همه شرایط آب و هوایی

یکی از مزایای لنزهای تماسی این واقعیت است که در هنگام باران یا حتی سرما، بخار نمی گیرند. وقتی از یک محیط سرد به یک اتاق گرم می روید، لنزها تمایل به بخار شدن ندارند. به علاوه آنها در شرایط بد آب و هوا مه آلود نمی شوند.

– مناسب برای افرادی که نسخه بالا دارند.

یک نسخه بالا به میزان خطای انکسار مثلا نزدیک بینی اشاره دارد. هرچه تعداد (دیوپترها) بیشتر باشد، نسخه لنزهای تماسی شما نمره بالاتری دارد.
این مشکل در بینایی به معنای استفاده از عینک با عدسی های باریک است که می تواند ناراحت کننده باشد. اما می توانید در عوض از لنز تماسی باریکی استفاده کنید که به هیچ عنوان آن را در چشم خود احساس نخواهید کرد.

– بیماری های خاص چشم را درمان می کند.

لنزهای تماسی می توانند در درمان برخی از شرایط چشم مانند زخم های قرنیه یا کراتیت موثر باشند. فرد مبتلا می تواند از لنز بانداژ مخصوصی استفاده کند که به محافظت از قرنیه در برابر آسیب های بیشتر کمک می کند و همچنین به عنوان نوعی دارو عمل می کند.

در حقیقت، بین عینک و لنزهای تماسی چندین شباهت وجود دارد که عبارتند از:

عینک و لنزهای تماسی باید با احتیاط تمیز شوند. این به معنی مراقبت در هنگام گذاشتن لنزهای تماسی در چشم و برداشتن آنها است. به همین ترتیب، در هنگام گذاشتن و برداشتن و نگهداری لنزهای تماسی، مراقب باشید.

هر دوی آنها در برخورد با آستیگماتیسم مؤثر هستند.

هم مقرون به صرفه هستند و هم کاربردی آسان دارند.

مزایای استفاده از لنزهای تماسی از معایب آن بالاتر است اما قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام وسیله اصلاحی را انتخاب کنید، این دو مورد را در نظر بگیرید:

_ مزایای لنزهای تماسی

– لنزهای تماسی تصحیح بینایی قابل پیش بینی را ارائه می دهند.

– آنها نیاز به استفاده از عینک را در تمام مدت برطرف می کنند.

– لنزهای تماسی دید جانبی بهتر از عینک دارند.

– طیف گسترده ای از انواع لنزها برای رفع نیازهای فردی در دسترس است.

– هزینه لنزهای تماسی بیشتر از عینک است اما از عمل جراحی نیز کمتر است.

_ مضرات لنزهای تماسی

– تمیز کردن و ضد عفونی کردن لنزهای تماسی شما می تواند پیچیده و ناراحت کننده باشد. برای تمیز کردن، گذاشتن و برداشتن لنزها به هماهنگی خوبی با دست و چشم نیاز دارید.

– خطر عفونت قرنیه، خراش زیاد وجود دارد.

– لنزها به راحتی آسیب دیده یا گم می شوند.

– برخی از افراد نمی توانند لنزهای تماسی را به راحتی استفاده کنند. پس از گذراندن ناراحتی و هزینه اولیه لنزهای تماسی، برخی از افراد همچنان آنها را ناراحت کننده یا در غیر این صورت رضایت بخش می دانند.

– استفاده از لنزهای تماسی می تواند هزینه بالایی در سال داشته باشد، از جمله هزینه های محلول های تمیزکننده و ضد عفونی کننده می باشد. افرادی که مجبورند لنزهای خود را تعویض کنند یا به طور مرتب نسخه ها را تغییر دهند، ممکن است هزینه های بیشتری را صرف کنند.

– هزینه لنزها با توجه به نوع لنزهایی که انتخاب می کنید، متفاوت است.

– در برخی از مناطق کار، در صورت استفاده از لنزهای تماسی، باید از عینک محافظ یا ایمنی استفاده کنید.

در ادامه، ۵ مزیت مهمی که لنزهای تماسی باعث شده اند مصرف کنندگان به آن ها جذب شوند را برای شما بازگو کرده ایم ، به آنها توجه دقیقی داشته باشید:

_ ۵ مزیت بزرگ لنزهای تماسی

– کاهش سهولت

بیشتر لنزهای تماسی برای اصلاح خطاهای انکسار مانند آستیگماتیسم، دوربینی و نزدیک بینی طراحی شده اند. همچنین لنزهای مخصوصی وجود دارند که برای رفع نیازهای خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال، لنزهای اسكلرال قطر بزرگتر دارند و آنها را برای افرادی كه دارای بی نظمی قرنیه هستند، ایده آل می كند.

– راحتی چشم

به لطف فن آوری های مدرن، لنزهای تماسی اکنون برای حفظ سلامتی و راحتی چشم شما در مواد مختلفی قرار دارند. به عنوان مثال لنزهای تماسی-ترکیبی بهترین ویژگی های لنزهای تماسی سفت و نرم را با هم ترکیب می کنند. مرکز آنها از مواد بادوام ساخته شده است تا دید شما را شفاف کند، در حالی که دامن لنز نرم آنها هرگونه ناراحتی بینایی را کاهش می دهد.

– بینایی واضح

از آنجا که لنزهای تماسی مستقیماً روی قرنیه شما قرار دارند، دسترسی بصری مرکزی و محیطی نامحدودی خواهید داشت. استفاده از لنزهای تماسی همچنین به کاهش اعوجاج تصویر و انعکاس تابش نور مرتبط است.

– احساس راحتی

هنگام استفاده از لنزهای تماسی، احساس راحتی می کنید. از آنجا که با اطمینان با چشمان شما سازگار می شود، شما این آزادی را دارید که در مورد کارهای روزمره یا سرگرمی های خود پیش بروید. چشمه های آب، مه و بخار نیز دید شما را مبهم نمی کنند و آنها را برای هر شرایط جوی مناسب می کند.

– تکمیل زیبایی

نکته عالی دیگر در مورد لنزهای تماسی این است که آنها در رنگ های مختلفی قرار می گیرند. با این حال، وقتی بحث لنزهای تماسی می آید، توصیه می کنیم ابتدا با پزشک چشم خود مشورت کنید. ما استفاده از لنزهای تماسی را بی خطر ارزیابی می کنیم و خطر ابتلا به عوارض مربوط به سایش لنز را کاهش می دهیم.

خوب دوستان و مصرف کنندگان عزیز، به پایان این مقاله رسیدیم، اکنون شما می توانید با توجه به نکاتی که در اختیارتان قرار دادیم یک تصمیم درست و یک انتخاب ایده آل داشته باشید. اما توجه داشته باشید که برای استفاده از لنزهای تماسی همانند عینک، به تجویز پزشک و توصیه های آن نیاز دارید تا بتوانید از به وجود آمدن خطرات احتمالی جلوگیری کنید. حتی شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با لنزهای تماسی با کارشناسان تیم دیالنز تماس حاصل فرمایید و اطلاعات بیشتری در مورد لنزهای تماسی کسب کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب