سارا نصری 14 شهریور ماه 1398 1,256

مفهوم عینک آفتابی و عینک تجویز

آیا قصد دارید یک جفت عینک آفتابی یا عینک ارزان قیمت خریداری کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در اینجا راهنمایی برای همه چیزهایی که باید در مورد عینک آفتابی و عینک های ارزان قیمت نسخه دار بدانید وجود دراد.

انواع عینک آفتابی و عینک تجویز

خلبانان

خلبانان یک نوع عینک با قاب فلزی ضخیم دارند، بیشتر در رنگ های تیره به همراه لنزهای دودی یا بازتابنده استفاده می کنند. این عینک دارای لنزهای بزرگی است که می تواند خورشید را از هر طرف دور کند.

خط ابرو

قاب بالای عینک های خط ابرو ضخیم است و در امتداد ابرو قرار دارد در حالی که نیمه پایینی لنز، دارای رینگ فوق العاده نازک است.

کواتر رترو

این عینک دارای یک شکل جعبه ای با قاب های بسیار ضخیم است و رنگبندی های متفاوتی دارد. این قاب ها توسط زنان و مردان قابل استفاده می باشد.

عینک آفتابی گرد

لنزهای این عینک همیشه به یک شکل هستند، اما قاب ها می توانند بزرگ یا کوچک از پلاستیک یا فلز ضخیم یا نازک باشند.

عینک آفتابی ورزشی

عینک های ورزشی لنزهای نازکی دارند که در معابد کاهش میابد. آنها با لنزهای قطبی ساخته می شوند تا بتوانند با تابش خیره کننده خورشید مبارزه کنند و دید شما را در حین حضور در میدان، افزایش دهند.

عینک چشم گربه ای

این عینک ها دارای زاویه بالایی هستند تا از نظر ظاهری شبیه به گربه باشند. قاب های یکپارچه سازی با سیستم عامل، به عینک آفتابی چشم گربه ای جلوه می بخشد. این عینک ها بیشتر مناسب خانم ها می باشد.

انواع عینک های نسخه دار

عینک زنانه

عینک های ارزان قیمت نسخه دار زنانه در شکل ها و اندازه های مختلفی موجود هستند اما بیشترین فرایند این روزها، شکل گربه ای چشم است. سایر گزینه های محبوب شامل الگوهای زاویه ای و اشکال چرخشی است. طبق آخرین فرایند، فریم های زنانه عمدتا ضخیم و تند است.

عینک های مردانه

آخرین سبک های موجود در عینک های ارزان قیمت نسخه دار، شامل الگویی در زمینه های شفاف و قاب هایی با آرم های خاص طراحی شده است. این روزها بیشتر فریم ها، برای آقایان خیلی ضخیم نیست و کمی در قسمت فریم ها ظرافت به کار گرفته شده است.

عینک های یونیسکس

این عینک ها برای مردان و زنان در نظر گرفته شده و بیشتر شامل مجموعه ای از قاب های بی سیم است که به همان اندازه برای هر دو جنس مناسب می باشد. فریم های Half Rim ظاهری بسیار درجه یک و ظریف دارند.

عینک بچگانه

این عینک ها کاملا شبیه عینک هایی هستند که توسط بزرگسالان استفاده می شود اما در رنگ ها و طرح های بیشتری موجود است. علاوه بر این، عینک کودکان از دوام بیشتری برخوردار است به گونه ای که والدین پس از شکستن مجبور به تعویض مکرر آنها نیستند. قاب های کودک دارای رنگ های شاد و طراحی سرگرم کننده هستند.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب