سارا نصری 07 اسفند ماه 1398 5,778

نحوه جلوگیری از لغزش عینک

اگر دائماً عینک خود را بر روی صورت خود می گذارید، ممکن است زمان آن باشد که تنظیماتی انجام شود تا دیگر لغزش نکنند. برای یک راه حل دائمی تر، شاید شما نیاز به تنظیم فریم های خود داشته باشید تا آنها به درستی روی سر شما قرار گیرند. هنگامی که قاب های خود را تعمیر کردید، عینک های شما در طول روز در جای خود قرار می گیرند!

تنظیم عینک در خانه

مرحله اول

صورت خود را بشویید تا روغن طبیعی آن از بین برود. پوست روغنی می تواند باعث شود عینک شما به سمت بینی شما صاف شود. به دنبال یک محصول طبیعی پوست باشید که روغن ها را از بین می برد و برای موثرترین نتایج روزانه یک یا دو بار صورت خود را بشویید. پاک کننده را به پوست خود مالش دهید و قبل از گذاشتن عینک خود آن را کاملاً بشویید تا ببینید که آیا آنها میلغزند یا خیر.

بدن شما ممکن است در طول روز روغن بیشتری تولید کند، بنابراین برای تمیز کردن هرگونه روغن اضافی، دستمال مرطوب را با خود نگه دارید.
استفاده مکرر از یک پاک کننده صورت برای از بین بردن روغن از پوست شما ممکن است باعث خشک شدن پوست شما شود.

مرحله دوم

کش مو را دور بازوهای عینک بپیچانید تا قدرت گرفتن آنها بیشتر شود. ۲ بند موی کوچک تهیه کنید که با رنگ قاب های شما مطابقت داشته باشد تا ترکیب شوند و چسبیده نشوند. یکی از کش های مو را حدود یک سوم راه پایین بازو بکشید و آن را پیچانده و حلقه بزنید.
قبل از اینکه بازو دوباره آن را باز کنید، حلقه را محکم بکشید. کراوات مو را به دور بازو ادامه دهید تا زمانی که سفت شود و همین کار را روی بازوی دیگر انجام دهید.
اطمینان حاصل کنید که کش های مو در برابر بازوها صاف قرار دارند، بنابراین هنگام استفاده از آنها ، ناراحت کننده نخواهند بود.

ضخامت های مختلف کش های مو را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی روی بازوهای شما مناسب است و در هنگام استفاده آنها احساس راحتی بیشتری می کنید.

مرحله سوم

موم را روی پل عینک خود قرار دهید تا از لغزش جلوگیری شود. موم شیشه ای در لوله ای مانند لب مومیایی می کند و اصطکاک بین فریم و بینی شما ایجاد می کند. درپوش را از موم جدا کرده و مقدار کمی از آن را روی پل قاب های خود بمالید. اگر هنوز هم می چرخید، عینک خود را آزمایش کنید. اگر هنوز حرکت می کنند، کمی موم بیشتر را روی عینک خود بمالید.

مرحله چهارم

لوله های کوچک گرما را روی بازوها قرار دهید تا محکم تر شوند. لوله های کوچک شده حرارت پس از گرم شدن با شکل جسم مورد نظر مطابقت دارند. لوله را روی هر بازوی عینک خود بچسبانید تا قسمتی که در گوش شما پیچیده شده است را بپوشاند. وسیله حرارت دهی را در حدود ۴ تا ۵ اینچ (۱۰-۱۳ سانتی متر) از لوله دور نگه دارید و آن را برای مدت زمان ۳۰ ثانیه کم روشن کنید تا لوله کوچک شود.

می توانید لوله های کوچک گرما را از فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کنید. به دنبال لوله هایی باشید که با رنگ قاب های شما مطابقت داشته باشد.

اگر وسیله حرارات دهی ندارید، می توانید از بالاترین تنظیم گرما نیز از خشک کن استفاده کنید.
مدت طولانی وسیله حرارت دهی را در نزدیکی عینک خود نگه ندارید زیرا می توانید قاب ها را صدمه بزنید یا ذوب کنید.
بعضی از فریم ها ممکن است نوارهای لاستیکی در بازوها داشته باشند.

تنظیم فریم ها

مرحله اول

اگر عینک شما به سمت پایین بینی خود می چرخد، پدهای بینی را جایگزین کنید. از یک پیچ گوشتی کوچک از یک کیت تعمیر عینک استفاده کنید تا پیچ آن روی بینی بد نشود. پد بینی قدیمی را بیرون بکشید و یک پد جدید را روی قاب های خود بگذارید. قبل از تعویض پد بینی دوم، پیچ را در جای خود محکم کنید.
می توانید پدهای بینی جایگزین را بصورت آنلاین یا از فروشگاه هایی که عینک می فروشند خریداری کنید.
پزشک شما ممکن است با یک بار بتواند پدهای بینی را روی عینک شما جایگزین کند.

مرحله دوم

اگر فریم های شما قابل تنظیم باشد، پدهای بینی را باریک تر کنید. برخی فریم ها دارای پدهای بینی بر روی یک قطعه فلزی نازک هستند، بنابراین می توانید خودتان تنظیماتی را انجام دهید. لبه های خارجی لنت های بینی را با انگشت و انگشت شست خود بگیرید و با دقت آنها را به هم نزدیک کنید. اطمینان حاصل کنید که پدهای بینی هر دو با هم فاصله دارند وگرنه عینک ممکن است روی صورت شما کج شود.

اگر به طور تصادفی پدهای بینی را خیلی باریک کردید، آنها را دوباره بیرون بکشید تا فضای بین آنها بزرگتر شود.

مراقب باشید که لنت های بینی بیش از حد خم نشوید زیرا به طور اتفاقی می توانید آنها را از قاب های خود جدا کنید.

همچنین اگر خودتان احساس راحتی نکردید، می توانید فریم های خود را به اپتومتریست یا یک مغازه عینک فروشی برسانید تا تنظیم را برای شما انجام دهد.

مرحله سوم

زاویه های معبد را طوری تنظیم کنید که شیشه های خود را محکم در مقابل سر خود نگه دارید. زاویه های معبد به چگونگی قرار گرفتن بازوها در کنار سر شما برای ارائه راحتی اشاره دارد.

اگر قاب های فلزی دارید، پایه بازو را با دست غیرمستقیم خود نگه دارید و انتهای بازو را با یک جفت انبردست سوزنی بگیرید. انتهای بازوها را با دقت خم کنید تا داخل قاب آن محکم شود. اگر قاب های پلاستیکی دارید، قبل از خم کردن آنها با دست، آنها را به مدت ۱-۲ دقیقه با سشوار گرم کنید.

همچنین می توانید قاب های خود را به پزشک خود ببرید تا تنظیمات لازم را برای شما انجام دهد.

مرحله چهارم

قلاب های گوش را روی بازوها قرار دهید تا از گوش شما دور نشوند. قلاب گوش قطعات لاستیکی کوچکی هستند که روی بازوها می چسبند و از اذیت شدن گوش شما جلوگیری می کنند. یک قلاب گوش را روی انتهای بازو قرار دهید و آن را به اندازه کافی محکم کنید تا در هنگام استفاده عینک در مقابل گوش شما سفت باشد. قلاب گوش دیگر را روی بازوی دیگر قرار دهید تا عینک شما مستقیم بماند.

دریافت اندازه قاب مناسب

مرحله اول

صورت خود را اندازه گیری کنید تا مشخص کند چه فریم هایی در اندازه نیاز دارید. به یک اپتومتریست یا یک عینک فروشی مراجعه کرده و از آنها بخواهید صورت شما را اندازه بگیرند. اپتومتریست یا کارمند به طور دقیق طول مورد نیاز لنزها، پل بینی و بازوها را برای عینک خود به عرض میلی متر پیدا می کند.

به عنوان مثال، اندازه گیری عینک شما ممکن است مانند ۵۵-۱۸-۱۴۰ باشد، جایی که ۵۵ میلی متر عرض لنز، ۱۸ میلی متر عرض پل و ۱۴۰ میلی متر طول هر بازو است.
اگر از قبل یک جفت عینک مناسب دارید، به دنبال ۳ عدد روی یکی از بازوها باشید تا اندازه آنها را پیدا کنید.

برخی از برنامه ها برای خرید عینک، ممکن است دارای ابزاری برای اندازه گیری باشد که از دوربین تلفن شما استفاده می کند و مناسب بودن را برای شما تخمین می زند.

نکته: از فریم های “یک اندازه متناسب با همه” خودداری کنید زیرا می توانند برای صورت شما خیلی بزرگ یا کوچک باشند و بیشتر اوقات بلغزند.

مرحله دوم

در انتهای بازوها عینک هایی داشته باشید که دارای نوار چسبنده هستند تا احتمال لغزش کمتر باشد. نوارهای چسبنده قطعات لاستیکی هستند که در اطراف قاب ها پیچیده شده اند و باعث افزایش میزان اصطکاک می شوند، بنابراین احتمال لغزش کمتر است.

به دنبال قاب هایی در اندازه خود باشید که قسمت های لاستیکی در انتها وجود داشته باشد و آنها را امتحان کنید تا ببینید که آیا آنها روی چشم شما احساس خوبی دارند یا خیر.

اگر فریم های شما خیلی تنگ است، ممکن است هر چه مدت بیشتری از آنها استفاده می کنید احساس ناراحتی کنید.

مرحله سوم

با لنت های بینی قابل تنظیم سعی کنید آنها را محکم کنید. بسیاری از عینک ها دارای پدهای بینی متصل به قطعات فلزی قابل جابجایی هستند تا بتوانید تنظیمات را بر روی آن انجام دهید. به دنبال قاب هایی در اندازه خود باشید که دارای پدهای بینی قابل تنظیم در فروشگاه عینک محلی یا بصورت آنلاین باشید.

اگر لنت های بینی خیلی شل هستند و پل بینی شما را به خوبی نچسبیده اند، آنها را به هم نزدیک کنید تا به صورت شما بهتر بماند.
اگر قاب هایی که دوست دارید پدهای بینی قابل تنظیم نداشته باشند، ممکن است بتوانید روی لنت های بینی چسبان بچسبانید تا به عینک شما کمک کند.

در نهایت، با گفته های نکات بالا می توانید عینک خود را در خانه خیلی راحت تنظیم کنید و راحتی را با عینک خود تجربه کنید. امیدوارم با خواندن اطلاعات فوق بتوانید عینک خود را با صورت خود هماهنگ کنید تا مورد اذیت شما واقع نشود.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب