سارا نصری 06 اسفند ماه 1398 1,146

نکات آرایشی در استفاده لنزهای تماسی

طبق اعلام انجمن چشم پزشکی، چگونگی تعامل آرایش با لنزهای تماسی شما می تواند یکی از بزرگترین چالش هایی باشد که با استفاده از لنزهای تماسی مواجه می شوید. چگونگی پیشگیری از مشکلات رایج مربوط به استفاده از آرایش و لنزهای تماسی، پس از دانستن برخی نکات سریع، آسان است.

انتخاب محصولات آرایش مناسب و استفاده دقیق از آنها به شما کمک می کند تا از این موارد دوری کنید. نکات ما را دنبال کنید و آرایش شما بدون تحریک لنزهای تماسی شما بسیار زیبا به نظر می رسد!

لنزهای تماسی خود را در ابتدا در چشم بگذارید

قبل از استفاده از هر نوع آرایش یا مرطوب کننده، دستان خود را بشویید و لنزهای تماسی خود را در چشم بگذارید. حتما دستان خود را با دقت بشویید زیرا هر چیزی که لمس کنید می تواند به صورت بالقوه روی لنزها منتقل شود. پس از ورود هر دو لنز، می توانید آرایش خود را شروع کنید.

اگر قصد دارید سایه چشم استفاده کنید، ایده خوبی است برای استفاده از یک آغازگر برای کمک به ظاهر خود در تمام طول روز. در صورت بروز آرایش در لنزهای تماسی، حتماً لنزها را با محلول لنزهای تماسی تازه بشویید.

نکاتی در مورد آرایش چشم برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی

پزشکان مراقبت از چشم می گوید: فقط از پاک کننده های آرایش چشم و ریمل چشم استفاده کنید که دارای علامت آن به عنوان hypoallergenic و بدون روغن است.

با توجه به سایه چشم، پزشک استفاده از سایه های چشم کرم به جای سایه های پودری را برای تحریک کمتر توصیه می کند. اما اگر به سایه های پودر چشم خود علاقه دارید، سعی کنید آنها را با مقداری آب مخلوط کنید تا به آنها در چسبندگی به پلک کمک کند و از پوسته پوسته شدن که می تواند لنزهای شما را تحریک کند، جلوگیری کنید.

هنگام استفاده از خط چشم، تمام تلاش خود را کنید تا از لبه های حاشیه داخلی پلک خودداری کنید زیرا این می تواند منجر به منافذ ترشح اشک شود که باعث خشکی چشم می شود. سلامتی شما مهم است!

نکته مفید ریمل برای جلوگیری از ریمل فیبر و همچنین هرگونه ریمل هایی است که به راحتی پوسته پوسته می شوند. لکه های ریمل چشم در چشم شما آزار دهنده است یا نه، اگر لنز دارید، یا خیر، بنابراین شما واقعاً دوست خواهید داشت که هنگام استفاده از لنزهای تماسی، از این نوع ریمل جلوگیری کنید، زیرا ریمل در نهایت می تواند به لنزها و بیشتر به چشم شما آسیب وارد کند.

نکاتی در مورد پودر صورت برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی

پودر بخش بزرگی از کارهای روزمره آرایش فرد است. استفاده از پودر کاملاً می تواند در روال شما باقی بماند، اما اگر شما یک لنز تماسی دارید، یک پودر سست را انتخاب کنید و حتماً در حین استفاده چشمان خود را ببندید.

آرایش را با دقت پاک کنید

اگرچه از بین بردن آرایش به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، اما در پایان روز آرایش خود را با احتیاط پاک کنید. از یک پاک کننده آرایشی بدون عطر و بدون روغن استفاده کنید، پیدا کردن یکی از آب های آن حتی بهتر است! در مقابل توپ های پنبه ای از لنت های نرم استفاده کنید زیرا توپ های پنبه ای می توانند تحریک کننده باشند و از بین بروند.

سایر نکات مفید آرایش برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی

اگر نگران هزینه ها هستید، لنزهای تماسی برای کودکان به طور متوسط هزینه بیشتری در سال دارد. اگر فکر می کنید فرزند شما کاندیدای خوبی است، پس لنزهای تماسی قطعاً یک روش خوب و معقول است که باید در نظر بگیرید.

پزشکان علاوه بر اینکه توصیه می کنند در حین استفاده و از بین بردن آرایش مراقب باشید، توصیه می کند تا لنزهای خود را از محصولات زیر دور نگه دارید تا به سالم نگه داشتن لنزهای تماسی خود کمک کنید:

ناخن های بلند

لاک ناخن

عطر

چسب مژه کاذب

در حالی که ممکن است این نکات آرایش برای استفاده کنندگان لنز ساده به نظر برسد، اما فراموش کردن آنها و تحریک ناخواسته چشم های شما بسیار آسان است. دفعه بعد که آرایش را به کار می برید، به این نکات فکر کنید و مطمئناً در کنار صورت زیبای خود چشمان تمیز و سالم خواهید داشت.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب