سارا نصری 13 آبان ماه 1398 1,026

هزینه لنزهای تماسی

هزینه لنزهای تماسی بستگی به خرید شما دارد، از جمله، تجویز لنز تماسی، نوع لنزی که انتخاب می کنید و جایی که آنها را خریداری می کنید.
سایر عواملی که می توانند در هزینه لنزهای تماسی شما تأثیر بگذارد عبارتند از تخفیف در تولیدکننده، تخفیف برای خرید لنزهای ماهانه، روزانه و سالانه.

برآورد هزینه لنزهای تماسی

از آنجا که بسیاری از عوامل، بر هزینه لنزهای تماسی تأثیر می گذارند و قیمتها اغلب تغییر می کنند، توصیف دقیق هزینه های لنز دشوار است.
اما به طور کلی، اگر پزشک مارک محبوب لنزهای تماسی یکبار مصرف را برای شما تجویز می کند، این لنزها معمولاً با قیمت خرده فروشی فروخته می شوند.
اگر لنزهای خود را تقریباً هر دو هفته جایگزین کنید، این بدان معناست که به حدود پنج جعبه (۳۰ لنز) در هر چشم یا در مجموع ۱۰ جعبه در سال نیاز دارید که می تواند هزینه بسیار بالایی داشته باشد.

لنزهای مخصوص

لنزهای تماسی مخصوص آستیگماتیسم

لنزهای تماسی که آستیگماتیسم را درمان می کنند، بیشتر از جنس لنزهای نرم هستند که فقط نزدیک بینی یا دوربین بودن را درمان می کنند. لنزهای تماسی نرم برای آستیگماتیسم، به نام لنزهای پیشرفته، غالباً به صورت خرده‌فروشی فروخته می شوند. بنابراین اگر هر دو هفته یکبار لنزهای تماسی Toric خود را تعویض کنید، هزینه لنز سالانه شما بسیار بالا می رود. در بعضی موارد، پزشکان چشم توصیه می کنند که عدسی های توریک را کمتر تعویض کنید، که این هزینه را کاهش می دهد.

لنزهای تماسی رنگی

لنزهای تماسی نرم رنگی برای تقویت یا تغییر رنگ چشم شما گرانتر از لنزهای شفاف است که فقط دارای یک رنگ ضعیف و کم رنگ هستند.

لنزهای تماسی با جلوه ویژه

لنزهای تماسی با جلوه های ویژه (که لنزهای تزئینی، هالووینی خوانده می شوند) در مواردی مانند فیلم ها، تئاترها و جلوه های بصری مورد استفاده قرار میگیرد. این لنزها معمولاً در ویال های شیشه ای جداگانه فروخته می شوند و قیمت آنها از هر لنز تماسی دیگری گران تر است.

لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه

لنزهای یکبار مصرف روزانه طوری طراحی شده اند که پس از یکبار استفاده باید دور انداخته شوند. این لنزها معمولاً در جعبه های ۳۰ عددی و با قیمت خرده فروشی فروخته می شوند. با استفاده از این برآورد در هر جعبه، هزینه لنزهای یکبار مصرف روزانه مقرون به صرفه تر است.

لنزهای تماسی سیلیکون هایدروژل ماهانه

لنزهای ماهانه هایدروژل سیلیکونی سایش طولانی، به گونه ای طراحی شده که استفاده از آنها باید کاملابه صورت بهداشتی انجام پذیرد. از این لنزها معمولاً برای یک دوره ۱۲ ماهه حداقل به چهار یا پنج جعبه نیاز خواهید داشت، پس هزینه بسیار بالایی را باید بپردازید.

لنزهای تماسی با نفوذپذیری گاز

لنزهای تماسی قابل نفوذ با گاز سفت و سخت برای هر بیمار بصورت سفارشی ساخته می شوند. از آنجا که آنها مانند لنزهای تماسی نرم، تولید انبوه نمی شوند، لنزهای قابل نفوذ بنزین از لنزهای نرم گران تر هستند. اما یک جفت لنزهای GP می توانند یک سال کامل دوام آورند. بنابراین هزینه سالانه استفاده از لنزهای قابل نفوذ با گاز، معمولاً با هزینه لنزهای نرم قابل مقایسه است.

هزینه محلول های لنز تماسی

هزینه های محلول های لنزهای تماسی را برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن لنزهای خود فراموش نکنید. اگر روزانه لنزهای خود را استفاده می کنید، پس از هر بار استفاده باید آنها را تمیز و نگهداری مناسب کنید. بدین جهت به یک محلول لنز تماسی مناسب نیاز دارید و تقریبا مایع لنزهای تماسی به دلیل کیفیت آنها، قیمت های متغیری دارند.

در نهایت، برای این که در هزینه های خود جهت خرید لنزهای تماسی صرفه جویی کنید، می توانید با کمک مقاله ای که در اختیارتان گذاشتیم لنزهای مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنید اما پیش از تهیه هر کدام از لنزها با پزشک معاینه چشم خود یا کارشناسان ما مشورت کنید تا بتواند از صدمات چشمی خود پیشگیری کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب