سارا نصری 28 فروردین ماه 1399 1,433

پف زیر چشم و علائم آن

هرچه پیرتر می شویم یا حتی وقتی صبح روز بعد از خواب بیدار می شویم، ممکن است متوجه تورم زیر چشم شویم. اینها پف های چشم هستند. با این حال نترس، راه هایی برای جلوگیری، خلاص شدن از شر و کاهش پف چشم وجود دارد.

پف های زیر چشم چیست؟

پف های زیر چشم می توانند نشانه طبیعی پیری باشند و به صورت تورم خفیف یا پف ظاهر می شوند. این به دلیل ضعف بافت اطراف چشم و عضلات پشت پلک شما است. پوست ضعیف شده شل می شود و پفی را تشکیل می دهد که بعد از آن پر از چربی و مایعات اضافی می شود و ظاهری متورم به چشم می دهد.

سایه ها و رنگدانه های پوست زیر چشم توجه بیشتری به پف های چشم می کنند و باعث می شود که آنها بیشتر بایستند. آنها معمولاً وقتی از خواب بیدار می شوید، بدتر به نظر می رسند، زیرا مایعات زمان طولانی برای استقرار داشتند.

در بیشتر موارد، پف های چشمی یک ماده آرایشی و بی ضرر هستند، اما در موارد نادر نیز می تواند یک نگرانی پزشکی باشد.

چشمان پف دار نشانه چیست؟

چشمان پف کرده معمولاً نتیجه روند پیری است که باعث از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی می شود. گنگ زدن در اطراف چشم برجسته تر از هر جای بدن دیگر است زیرا پوست اطراف چشم نازک و لطیف است.

با این وجود، چشم های پفی نیز می تواند نشانه ای از این باشد:

داروهای خانگی و تغییر در سبک زندگی شما می تواند به کاهش یا از بین بردن پف چشم کمک کند، با این حال، برخی از آنها برای خلاص شدن از پف های چشم خود به روش های درمانی، درمان های زیبایی و جراحی پلک می باشد.

روش های درمانی

درمان های ضد پیری متنوعی وجود دارد که برای کاهش چرک چشم ها ترویج می شود. محل قرارگیری مجدد لیزر، لایه برداری شیمیایی و پرکننده های مواد شیمیایی، همگی ادعا می کنند که افتادگی پوست، بهبود تن و پف های زیر چشم را از بین می برد.

کرم هموروئید برای چشم های پف دار

یک داروی خانگی رایج استفاده از کرم بواسیر در زیر چشم است. هیدروکورتیزون موجود در کرم به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند تا باعث کاهش چرک چشم شود، با این وجود استفاده طولانی مدت از این کرم باعث نازک تر و لطافت پوست در ناحیه چشم می شود.
خطر ابتلا به این کرم در چشم نیز وجود دارد، همه اینها فقط برای کاهش موقت پف های چشم است. توصیه نمی کنیم از کرم بواسیر زیر چشم استفاده کنید. قبل از استفاده از چنین کرم هایی باید از پزشک عمومی خود سؤال کنید.

از طرف دیگر، شما همچنین می توانید کرم های چشم حاوی اسید هیالورونیک با ویتامین A را خریداری کنید که ادعا می کند پف های زیر چشم را کاهش می دهد.

جراحی پلک

بسته به علت پف های چشم شما، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) غالباً راه حلی برای رفع پف چشم است. در طی این روش جراح برای برطرف کردن چربی اضافی برش طبیعی در پلک فوقانی یا پلک تحتانی ایجاد می کند. علاوه بر اصلاح پف های زیر چشم، از بلفاروپلاستی نیز می توان برای اصلاح موارد زیر استفاده کرد:

– پلک های بالایی یا پف دار

– افتادگی پوست روی پلک های فوقانی و تحتانی

-افتادگی پلک های پایین

بهترین روش خانگی پف های چشمی چیست؟

در حالی که درمان ها، کرم ها و اقدامات پزشکی همه گزینه هایی برای کاهش یا از بین بردن پف های چشم است. همچنین با داروهای خانگی و ارزان و موثر می توان چشم های پفی را کاهش داد. این راهکارها نه تنها ظاهر پف های زیر چشم را بهبود می بخشد بلکه یک درمان آرامش بخش مانند را برای شما فراهم می آورد.

روش های درمانی پف های چشم شامل موارد زیر است:

قاشق های سرد

کافی است دو قاشق را درون یخچال بگذارید تا چند دقیقه خنک شود و سپس قسمت پشتی هر قاشق را روی پلک خود قرار دهید. سرما باعث تسکین ناحیه چشم و کاهش تورم می شود.

نوشیدن آب زیادی

نوشیدن آب در روز در معرض هیدراته، شگفتی هایی برای کاهش پف های زیر چشم، به بدن کمک می کند تا مایعات و سموم از بدن دفع شود.

خلال خیار

به عنوان گزینه ای برای قاشق های سرد، می توانید از برش های خیار نیز استفاده کنید. این داروی تازه کننده با محدود کردن رگ های خونی با اسید کافئیک آن، باعث رفع لکه های چشم می شود. ویتامین C موجود در یک خیار همچنین به تسکین ناحیه چشم کمک می کند.

کمپرس سرد

استفاده از یک کمپرس سرد بر روی چشم ها، مانند ماسک چشم ترا مروارید می تواند یک درمان برای پف های چشم باشد.

کیسه های چای

کیسه های چای به دلیل خاصیت کافئین موجود در آنتی اکسیدان ها باعث کاهش چرکی و دایره های تاریک می شوند. اینها گردش خون در اطراف چشم را بهبود می بخشد.
پس از جوشاندن دو قاشق چایخوری، توصیه می شود قبل از قرار دادن روی هر چشم، به آنها اجازه دهید تا خنک شوند یا آنها را در یخچال بگذارید تا سرد شوند.

خواب

خواب کافی طبیعی ترین روش برای کاهش پف های زیر چشم است. پایین آوردن سرتان روی بالش های اضافی همچنین می تواند به روند کاهش چرک چشم کمک کند.

جلوگیری

در نظر گرفتن عوامل مختلف زندگی می تواند در وهله اول شما را از گرفتن دایره های تیره و پف های چشم باز دارد.

در اینجا چند نکته که ارزش خواندن آنها را دارند:

استرس: کاهش استرس و استراحت کافی و کمبود خواب دو عامل متداول برای افزایش دایره های تاریک و کیسه های چشم است. عادت های سالم در زندگی به جلوگیری از تغییر رنگ و پف چشم کمک خواهد کرد.

استفاده از عینک آفتابی: محافظت از چشمان شما در برابر آفتاب با عینک آفتابی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند به کاهش پف های چشم کمک کند.

قطع سیگار کشیدن و نوشیدن الکل: سیگار و الکل شناخته شده است که باعث ایجاد پف چشم می شود و می تواند روند پیری را تسریع کند، بنابراین باعث افزایش احتمال پف های زیر چشم شما می شود.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب