سارا نصری 07 فروردین ماه 1399 895

چرا معاینات منظم چشم مهم هستند؟

صرف نظر از سن شما یا سلامت جسمی کلی، مراجعه به پزشک برای معاینات معمول چشم برای اطمینان از بینایی مناسب و بهترین سلامت ممکن بینایی، بسیار مهم است. نه تنها معاینه كامل و دقیق چشمی، تجویز شما برای لنزهای تماسی یا عینك را مشخص می كند، بلكه می تواند برای معاینه و نظارت چشم از علائم بیماری های چشم نیز استفاده شود. با وجود بسیاری از شرایط، یک تشخیص زودرس و درمان می تواند دید شما را برای سال های طولانی حفظ کند!

چرا معاینه چشم نیاز دارید؟

بیشتر شرایطی که چشم را تحت تأثیر قرار می دهد، در مراحل اولیه در مقایسه با مراحل بعدی قابل درمان هستند. با معاینه معمول چشم، بیماران می توانند آسوده باشند كه نه تنها تغییرات در نسخه آنها برای عینك و لنزهای تماسی انجام می شود، بلكه شرایط خاص زودتر دیده می شود. در حقیقت، یک پزشک چشم ممکن است بتواند قبل از اینکه بیماران حتی علائم را تجربه کنند، شرایط چشم را تشخیص دهد!

چه موقع باید به یک دکتر چشم مراجعه کنم؟

در بیشتر موارد، بیماران باید سالانه به پزشک چشم مراجعه کنند، به خصوص اگر لنزهای اصلاحی دارند. این تضمین می کند که هرگونه تغییر در بینایی به حساب می آید و نسخه های موثرتر هستند. بیمارانی که به لنزهای اصلاحی احتیاج ندارند اغلب می توانند هر چند سال یکبار به پزشک چشم مراجعه کنند و سالانه یکبار که سن آنها به ۶۰ سالگی برسد.

ویزیت های سالانه، به بیماران بالای ۶۰ سال توصیه می شود. زیرا بسیاری از شرایط مرتبط با سن وجود دارد که می تواند سلامت بینایی را تحت تأثیر قرار دهید. در صورت عدم توجه به تغییراتی در بینش، بیماران نیز باید قرار ملاقات بگذارند. این ممکن است شامل تار شدن، شناور شدن، چشمک زدن از نور یا درد باشد.

علائمی مانند این ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد که ممکن است نیاز به توجه فوری داشته باشد، مانند جدا شدن شبکیه. داشتن رابطه مناسب با پزشک چشم و مراجعه به طور مرتب به کاهش خطر طیف وسیعی از شرایط کمک می کند تا بینایی و سلامت چشم را کاهش دهد.

در اینجا پنج دلیل مهم بودن آزمایشات چشم وجود دارد و اینکه چرا شما باید سالانه معاینه چشم داشته باشید تا از سلامتی چشم خود محافظت کنید.

۱- معاینه چشم به فرزندان کمک می کند تا در مدرسه موفق شوند.

خوب، این یکی برای شما والدین است. آیا می دانید که ۸۰ درصد آنچه انتظار می رود کودکان در داخل و خارج از کلاس بیاموزند، نیاز به دید خوب دارد.

معاینه چشم سالانه تنها راه اطمینان از دیدن فرزند شما به روشنی و راحت برای موفقیت در کلاس است. این تنها راه برای اطمینان از اینکه بچه ها نیز بهترین های خود را برای ورزش و سایر فعالیت ها می دانند نیز وجود دارد.

۲- نزدیک بینی در حال تبدیل شدن به اپیدمی است.

بعد از یک معاینه جامع، پزشک چشم شما در مورد یافته ها بحث کرده و گزینه های درمانی را که به بهترین وجه متناسب با نیاز شما باشد ارائه می دهد.
تعداد کودکانی که به نزدیک بینی نزدیک می شوند در حال رشد هستند و بچه های بیشتر در سنین بسیار کم نزدیک می شوند.

چرا این یک نگرانی بزرگ است؟

کودکانی که از ابتدای زندگی بسیار نزدیک بینی دارند، تمایل به وخیم تر شدن و پیشرفت احساس نزدیک بینی دارند که در تمام دوران کودکی ادامه می یابد و این باعث می شود آنها در معرض خطر قابل توجهی بیشتر از شرایط چشم بسیار جدی و بالقوه تهدیدآمیز بینایی بعد از زندگی، از جمله آب مروارید، گلوکوم، جداشدگی شبکیه و… قرار بگیرند.

تعیین زمان معاینات سالانه چشم بهترین روش برای ارزیابی خطر ابتلا به نزدیک بینی است. در صورت تشخیص زودرس، می توان اقدامات کند و پیائی را برای کند کردن پیشرفت نزدیک بینی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات جدی در چشم در زندگی انجام داد.
یک پزشک پیدا کنید: اگر به تازگی چشم خود را معاینه نکرده اید ، با پزشک چشم در نزدیکی خود ملاقات کنید.

۳ – غربالگری چشم انداز هیچ جایگزینی برای معاینه چشم ندارد.

اغلب اوقات، والدین به این باور می رسند که فرزندشان به خوبی میبینند زیرا او غربالگری دید در مدرسه را پشت سر گذاشته است. یا بزرگترها فکر می کنند که کاملاً خوب می بینند، زیرا در بخش وسایل نقلیه موتوری، به خوبی مشاهده می کنند. غالباً، هیچ یک از این فرضیات صحیح نیست.

نمایش بینایی دقیقاً همین است، آنها افرادی را که مشکلات بینایی جدی دارند، نمایش می دهند. غربالگری ها می تواند مشکلات ظاهری را که ممکن است فرد در انجام کارهای بصری خاص داشته باشد، از جمله مشاهده تخته در کلاس یا تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و سایر اشیاء از پشت چرخ تشخیص دهد.

فقط یک معاینه جامع چشم با چشم پزشک می تواند اطمینان حاصل کند که بینایی شما تا حد امکان روشن و راحت است و اینکه شما از بیماری های جدی چشم که دارای علائم جدی نیستند، از جمله گلوکوم و حتی سرطان چشم عاری هستید.

۴- گلوكوم

معاینات چشم کودکان برای اطمینان از پیشرفت طبیعی بینایی و بررسی نزدیک بینی از اهمیت زیادی برخوردار است.
خوب، من قبلاً دو بار به گلوکوم اشاره کردم. بیایید کمی عمیق تر درون آن حفر کنیم…

از بین همه بیماری های جدی چشم، گلوکوم احتمالاً عطش آور است. این امر به این دلیل است که در اکثر موارد ابتلا به گلوکوم زودرس هیچ علائم قابل فهمی وجود ندارد، چیزی که به شما هشدار دهد که اتفاق اشتباهی رخ داده است.

افرادی که قادر به انجام معاینات معمول چشم نیستند و دچار گلوکوم نمی شوند، معمولاً تنها پس از آن که از بین رفتن دائمی بینایی در مورد بیماری رنج می برند، از آن آگاه می شوند و تا آن زمان، کنترل گلوکوم برای جلوگیری از از بین رفتن اضافی بینایی می تواند بسیار دشوار باشد. بدون کنترل موفقیت آمیز با درمان های پزشکی و یا جراحی گلوکوم، این بیماری می تواند به نابینایی منجر شود.

تشخیص زودرس فشار چشم بالا و سایر عوامل خطرزا برای گلوکوم فقط با معاینات معمول چشم امکان پذیر است. غربالگری های بینایی برای شناسایی یا جلوگیری از ابتلا به گلوکوم کاری کم دارند.

۵- معاینات سالانه چشم می تواند سایر مشکلات جدی سلامتی را تشخیص دهد.

آیا می دانید که بسیاری از افراد در ابتدا یاد می گیرند که آنها دارای شرایط سلامتی جدی مانند دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و حتی سرطان هستند؟ بله، شما آن را حدس زده اید، یک معاینه معمول چشم.

چشمان ما “پنجره ای به روح ما” خوانده شده است. به نظر می رسد، آنها همچنین اغلب یک پنجره بسیار مؤثر برای سلامت کلی ما هستند.

در طی معاینه جامع چشم، پزشک چشم شما می تواند سلامت و وضعیت رگ های خونی موجود در شبکیه شما را مشاهده و ارزیابی کند، که پیش بینی کننده خوبی برای سلامت رگ های خونی در سراسر بدن شما هستند. شرایطی مانند دیابت، فشار خون بالا با تغییر در ظاهر خون شبکیه و رگ های خونی قابل مشاهده است.

در ادامه

معاینات سالانه چشم به ویژه برای هر کسی که مبتلا به دیابت است یا ممکن است در معرض خطر این بیماری باشد (به دلیل چاقی، سابقه خانوادگی یا دلایل دیگر) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بیش از ۳۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت و ۸۴ میلیون نفر دیگر که مبتلا به پیش دیابت هستند در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابتی چشم هستند، علت اصلی نابینایی است.

بزرگترها در مراحل اولیه خود، بیماری دیابتی چشم هیچ علامت قابل توجهی ندارد. فقط یک معاینه جامع چشم می تواند علائم بیماری را تشخیص دهد، بنابراین درمان می تواند به زودی شروع شود تا از بین رفتن چشم جلوگیری شود.

همچنین، تحقیقات در حال توسعه یک تست چشم برای شناسایی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر هستند که ممکن است به زودی در یک معاینه جامع چشم انجام شود.

آن را فراموش نکنید امروز یک معاینه چشم تعیین کنید

حتی اگر فکر می کنید دید کاملی دارید، امتحان چشم سالانه می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید برای حفظ سلامت و سلامتی کلی شما و عزیزان انجام دهید.

دیگر صبر نکنید، امروز برای معاینه چشم با پزشک چشم در نزدیکی خود ملاقات کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب