سارا نصری 15 خرداد ماه 1399 1,625

چه مارک لنز تماسی خوب است؟

اگر در حال حاضر یک مصرف کننده لنز تماسی هستید، به احتمال زیاد از قبل علامت تجاری مورد نظر لنزها را دارید. با این حال، اگر به فکر لنز تماسی برای جایگزین عینک هستید، احتمالاً می خواهید در مورد هر یک از مارک های برتر موجود در ایران اطلاعاتی کسب کنید. اطلاع رسانی در مورد مارک ها به شما و پزشکتان کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام مارک برای شما بهترین است.

متداول ترین طرفداران نوع لنزهای تماسی، لنزهای نرم هستند که راحت تر استفاده می شوند، در جای خود بهتر قرار می گیرند و تنظیم آن نیز راحت تر است. لنزهای نرم به اکسیژن اجازه می دهند تا براحتی به سمت قرنیه حرکت کند، که در نتیجه این عمل، راحتی چشم را افزایش می یابد و سلامت آن حفظ می شود.

ما در این دسته بندی های مهم بهترین مارک های لنز تماسی را برای لنزهای نرم جمع کرده ایم. فراموش نکنید که با پزشک خود یا کارشناسان لنز تماسی دیالنز صحبت کنید که کدام یک برای شما بهترین خواهد بود.

Alcon

الکان تولیدکننده محصولات جراحی، لنزهای تماسی و بسیاری دیگر از محصولات مراقبت از چشم است. بنابراین، پیدا کردن آنچه می خواهید با این مارک تجاری بسیار آسان است. محصولات مراقبت از چشم Alcon در بیش از ۱۵۰ کشور جهان استفاده می شود و محصولات آنها در بیش از ۲۵۰۰۰ فروشگاه در کشورهای مختلف موجود است.

DAILIES

نام تجاری DAILIES (دیلیز) یکی دیگر از برندهای برتر لنزهای تماسی است که هنگام تصمیم گیری باید به آن توجه کنید. لنزهایDAILIES انواع لنزهای تماسی یکبار مصرف را برای تعویض روزانه از جمله لنزهای آستیگماتیسم در بر میگیرد.

یکی از محبوب ترین محصولات آلکان DAILIES AquaComfort Plus 30 Pack است. DAILIES-Total1 30 Pack همچنین مورد علاقه طرفداران لنز تماسی است. این برند چشم انداز مداوم و واضحی را ارائه می دهد که تمام روز در چشم شما احساس خوبی خواهد داشت. لنزهای DAILIES به دلیل کاربرد آسان شناخته می شوند، این یک برند برتر بوده و مزایای بسیاری دارد.

Air Optix

یکی دیگر از مارک های معروف لنزهای تماسی الکان، نام تجاری Air Optix (ایراپتیکس) است. Air Optix همچنین انواع مختلفی از لنزهای مختلف را ارائه می دهد، اما محبوب ترینAIR OPTIX برای آستیگماتیسم AIR OPTIX® NIGHT & DAY® AQUA 6 Pack هستند. این لنزها همچنین به دلیل داشتن راحتی بسیار و اجازه عبور اکسیژن از لنزها، شناخته شده اند. این منجر به چشمان سالم تر می شود.

این لنزها همچنین یکی از گزینه های برتر برای افراد علاقه مند به لنز است که در هنگام خواب با این لنزها احساس راحتی کنند. اگر به دنبال یک لنز تماسی راحت برای خوابیدن از یک مارک خوب هستید، این یک مارک خوب برای شما می باشد. لنزهای تماسی Air Optix از غلظت اکسیژن و قابلیت تنفس بالاتری برخوردار هستند. این علاوه بر فواید ماندگاری رطوبت، باعث جلوگیری از خشکی چشم ها می شود. لنزهای Air Optix از Ciba Vision چیزی است که باید به آن توجه کنید. این امر به ویژه در صورتی که به دنبال لنزهای تماسی طولانی مدت، روزانه یا چند کانونی هستید، صادق است.

لنزهای تماسی چند کانونی AIR OPTIX AQUA برای شش شب سایش طولانی و ۳۰ روز سایش روزانه تأیید می شوند. این لنزهای تماسی دارای طیف گسترده ای از پارامترهای موجود از جمله سه قدرت افزوده مختلف هستند. علاوه بر این، با طراحی منحصر به فرد مشخصات دقیق، این لنزهای تماسی، فاصله دور، دید متوسط و نزدیک را به طرز قابل پیش بینی ای ارائه می دهند.

Freshlook

فرشلوک متعلق به Alcon یا همان سیباویژن است و یکی از مارک های پرکاربرد در بازار است. این لنز به شما امکان می دهد برای هرگونه مشکل بینایی بهترین راه حل ممکن را بدست آورید. این لنزهای تماسی رنگی با تکنولوژی ترکیب رنگ (که از یک فناوری اتصال دهنده استفاده می کند) ارائه می شود. در هنگام ترکیب، آنها بینایی کاملاً واضح و بدون آسیب رساندن به ظاهر طبیعی، به شما ارائه میدهند.
لنزهای شرکت آلکان که شامل ایراپتیکس، فرشلوک است متناسب با کیفیت بالایی که دارد از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و میتوانند نیازهای مصرف کننده را به خوبی تامین کنند و کاربر را از خود راضی نگهدارند.

Coopervision

کوپرویژن شرکت تولید کننده لنزهای تماسی طبی و محصولات مراقبت از لنز تماسی می باشد و در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه می شود. آنها یکی از بزرگترین تولید کنندگان لنزهای تماسی نرم هستند و با وجود پشتکار و روحیه ای که دارند توانسته محبوبیت بسیاری بین مصرف کنندگان داشته باشد.

Biofinity

لنزهای Biofinity (بایوفینیتی) گزینه محبوب دیگری است که باید در نظر بگیرید. لنزهای بایوفینیتی در بسته ۳ عددی قرار دارند که می توانند تا هفت روز پشت سر هم استفاده شوند. این مارک، شامل لنزهای چند کانونی، چند کانونی نزدیک، نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و چند نوع دیگر است.

محبوب ترین لنزهای بایوفینیتی Biofinity Toric 6 Pack و Biofinity EW Contact Lens 6 Pack هستند. برند Biofinity به دلیل خوشایند بودن روی چشم ها و حفظ سفیدی چشم شناخته شده است، به این معنی که چشمان شما بسیار طبیعی به نظر می رسند. لنزهای بایوفینیتی برای چشم شما بسیار مناسب هستند. لنزهای تماسی بایوفینیتی از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و نظر مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

Frequency

CooperVision frequency یک لنز تماسی محبوب برای خشکی چشم است زیرا از مواد هایدروژل پر آب ساخته شده است و حاوی مولکول هایی است که بطور طبیعی در غشای سلولی انسان یافت می شود. این امر لنزهای فرکانسی را بعد از ۱۲ ساعت سایش مرطوب و راحت نگه می دارد.

لنزهای تماسی با وضوح عالی در حال حاضر تنها مارک تأیید شده توسط FDA ایالات متحده برای حمل این برچسب است: این لنز ممکن است برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی که در هنگام سایش لنز احساس ناراحتی خفیف یا علائم مربوط به خشکی دارند، راحتی بیشتری را ایجاد کند.

Bausch & Lomb

Bausch & Lomb (بوش اند لمب) دارای لنزهایی در سبک ها و رنگ های مختلف است. آنها همچنین طیف وسیعی از لنزهایی را برای افرادی که از نزدیک بینی رنج می برند ارائه می دهند. این لنزها کاملاً از مواد هایدروژل سیلیکون ساخته شده اند.

خوشبختانه، این همان چیزی است که بیماران انتظارش را دارند. این لنزها نرم هستند و از تکنولوژی حفظ رطوبت برخوردار هستند. این رطوبت لنز به کاربران لنز کمک می کند تا ضمن جلوگیری از خشکی، به چشم های شما نچسبند.

این لنزهای قابل تنفس نه تنها به چشمان شما نمی چسبند بلکه راحتی مطلق را نیز فراهم می کنند. این شامل انتقال اکسیژن کافی به قرنیه است، بنابراین چشمان شما در تمام طول روز احساس آرامش می کنند.

لنزهای Toric، لنزهای biofocal، لنزهای یکبار مصرف رنگی و لنزهای یکبار مصرف روزانه / ماهیانه بوش اند لمب را آزمایش کنید.

Bausch & Lomb دارای برندهای Soflens و PureVision و ultra و biotrue می باشد که در گزینه های زیادی در دسترس هستند. اما می توانید از لنزهای toric آنها (برای آستیگماتیسم) یا لنزهای چند کانونی (برای درمان پیرچشمی و…) نیز استفاده کنید.

SofLens

SofLens نام تجاری برتر لنز است که باید در نظر بگیرد. لنزهای سافلنز در شش حالت بسته بندی و همچنین در یک گزینه روزانه در دسترس هستند و انعطاف پذیری را برای نیازهای شخصی شما فراهم می کنند. اگر به لنزهای یکبار مصرف روزانه علاقه دارید، بسته روزانه یک گزینه ایده آل است.

نام تجاری SofLens (سافلنز) از لنزهای با کارایی بالا استفاده می کند که کاربرد آنها آسان و بی خطر برای چشمان شماست. شاید تاکنون از این برند چیزی نشنیده باشید، اما هنوز هم یکی از برندهای مشهور و مورد علاقه بسیاری از مصرف کنندگان لنزهای تماسی می باشد.
محصولات برند بوش اند لمب دارای کیفیت بالایی هستند که با داشتن کیفیت بالا، توانسته از قیمت مناسبی برخوردار باشد و کاربران لنز تماسی زیادی را طرفدار خود کرده است.

آنچه باید قبل از خرید لنزهای تماسی بدانید

بهترین مارک های لنز تماسی

لنزهای تماسی رنگی اغلب به عنوان تغییر رنگ چشم و یا هالووین استفاده می شوند. در حقیقت، لنزهای تماسی رنگی طی سالها محبوبیت بالایی پیدا کرده اند و با افزایش این محبوبیت، نگرانی FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) مبنی بر اینکه مصرف کنندگان به چشم خود آسیب می رسانند، افزایش می یابد.
مشکل مربوط به لنزهای تماسی رنگی نیست، بلکه مشکل این است که افراد از آنها به طور نادرست استفاده می کنند.
این کار را با یک نسخه از یک متخصص حرفه ای مراقبت از چشم و با مراقبت های مناسب پیگیری کنید. لنزهای نامناسب ممکن است باعث زخم و ساییدگی قرنیه، اختلال در بینایی و حتی کوری شوند.

FDA توصیه می کند که ابتدا از یک متخصص مجاز برای مراقبت از چشم امتحان چشم بگیرید. حتی اگر احساس می کنید بینایی شما کاملا سالم است، یک نسخه معتبر را تهیه کنید که شامل ابعاد نام تجاری و لنز است.

همچنین لنزهای تماسی طبی علاوه بر برندهای فوق دارای برندهای بایوکامفورت (BYO Comfort)، سولکو (Soleko) و اکسل (X-cel) هستند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود و دارای قیمت مناسب و ایده آلی می باشند. لازم به ذکر است در بین لنزهای رنگی، برند لنزهای رنگی سولکو (Soleko)، مارشال (Marshal) و پلی ویو (PolyVue) از بازخورد بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند متفاوت و جذابیت را به ظاهر شما بیافزاید.

کلام آخر

در نهایت، هیچ لنزی برای همه مناسب نخواهد بود، به همین دلیل باید در مورد نیازهای خاص خود با پزشک چشم خود صحبت کنید. با گزینه های مختلف لنز تماسی، دید شما مشخص خواهد شد و دیگر نیازی به استفاده از عینک خود نخواهید داشت. برای شروع یافتن لنزهای مناسب برای شما، امروز با کارشناسان لنز تماسی دیالنز مشورت کنید و تصمیم قاطعی بگیرید و فراموش نکنید که هنگام استفاده از لنزهای خود، دستورالعمل های لازم بهداشتی را دنبال کنید.

تیم اختصاصی ما محصولات محبوب، موارد تازه منتشر شده و جدیدترین تحقیقات علمی را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل شود که همیشه به روزترین اطلاعات را دریافت می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد لنزهای تماسی یا سایر محصولات دیگر، با تیم دیالنز صحبت کنید تا انتخابی ایده آل داشته باشید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب