مجله الکترونیکی دیالنز 23 فروردین ماه 1402 180

چه مایع لنزی بخرم؟

آیا می دانید دلیل زود خراب شدن لنزهای چشمی چیست؟ یا اینکه میدانید به چه دلیل هنگام استفاده از لنز چشمی دچار سوزش و قرمزی چشم می شوید ؟

در ادامه این مطلب از مجله الکترونیکی دیالنز بهترین مایع لنز چشم را بررسی خواهیم کرد ؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

زمانی که اقدام به خرید لنز می کنید، یکی از لوازمی که همراه آن است و شما در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، مایع لنز است. محلول لنز که در داخل بسته بندی انواع لنزها قرار دارد، بسیار مهم است و حتما باید در هنگام خرید به آن توجه نمود. چرا که برای نگهداری و استفاده از لنز چشم همیشه نیاز به مایع شستشوی لنز می باشد

علاوه بر این امروزه مایع لنز در برندها و مارک های مختلف در بازار ایران موجودمی باشد که در زمان خرید می توانید از برندهای مختلف استفاده کنید. همه برندهایی که از مایع شستشوی لنز در بازار وجود دارند، دارای کارکرد چند منظوره می باشند و علاوه بر داشتن خاصیت نگهدارنده از لنز، دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی لنز نیز می باشند.

ضرورت استفاده از محلول برای شستشوی لنز

مراقبت و حفظ بهداشت لنزها بسیار مساله با اهمیتی است که اگر رعایت نشود باعث عفونت چشم و یا حتی باعث نابینایی می گردد.

نگهداری از لنزها کار سختی نیست و فقط با رعایت چند نکته ساده می توانید تا انتهای زمان انقضای لنز خود با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

برای نگهداری و نوع محلول یا مایع لنز حتما با پزشک یا اپتومتریست خود مشورت نمایید زیرا بعضی از لنزها با محلول‌ها سازگاری ندارند و باعث خرابی لنز خواهند شد و به چشم ها آسیب جدی وارد می کند و یا باعث عفونت باکتریایی و قارچی چشم می گردد.

متاسفانه در حال حاضر محلول‌هایی در بازار هستند که به دلیل برند بودن، کاربران لنز از آن استفاده می کنند و شاهد خرابی لنز یا احساس ناراحتی در چشمان خود هستند.

برای جلوگیری از اتلاف هزینه مازاد و آسیب رسیدن به لنز و چشم خود حتما پیش از خرید محلول، از پزشک یا اپتومتریست راهنمایی  بگیرید.

معرفی بهترین مایع لنز چشمی

در ادامه به بررسی انواع مایع لنز مناسب چشم می پردازیم و شما می توانید با توجه به نیاز خود نسبت به خرید مایع لنز چشم اقدام نمایید :

1-مایع لنز اپتی فری (opti free)

مایع لنز اپتی فری محصول شرکت آلکان و تولید کشور آمریکا است . این مایع لنز با تمامی لنزها سازگاری دارد و در 2 سایز 120 لیتر و 355 لیتر موجود می باشد.

مایع لنز اپتی‌فری یک محلول شستشوی چند منظوره راحت است که کار چندین پاک‌کننده و محلول را انجام می‌دهد. نیازتان برای خرید چندین محصول برای مراقبت از لنز‌های چشمی را حذف می‌کند، هم وقت و هم هزینه ای که بابت آن پرداخت میکنید، هدر نمی‌دهد.

2- مایع لنز یونیورسال پلاس (Universal Plus)

محلول شستشو (مایع لنز) یونیورسال به عنوان یک محلول چند منظوره ی پیشرفته و کاملا نوین، تولید یکی از برجسته ترین کارخانه های تولید کننده لنز و محلول های مراقبتی است. با دارا بودن فرمول خاص استفاده شده در لنز های سیلیکونی و دیگر انواع لنزهای نرم، یونیورسال گزینه ای عالی برای چشم های حساس به شمار می رود.

مایع لنز یونیورسال پلاس محصول کشور ایتالیاست و در 3 سایز 50 میلی لیتر ، 150 میلی لیتر و 400 میلی لیتر موجود می باشد .

3- مایع لنز زایس(Ziess)

محلول لنز سافت زایس Zeiss All.In.One قویترین محلول برای ضدعفونی کردن انواع لنزهای سافت ،طبی یا رنگی و جلوگیری از ایجاد رسوب و پروتئین  و مرطوب کننده بسیار موثر لنز و چشم و از بین برنده چسبندگی های میکروبی می باشد .

رسوب و پروتئین عامل اصلی فاسد شدن لنز و ایجاد مشکلات چشمی بسیار مانند سوزش و التهاب است که محلول لنز زایس با فرمولاسیون بسیار پیشرفته ، از ایجاد آن جلوگیری کرده و با توجه به آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ این محلول از طرف متخصصین و جراحان چشم ، برای شستشوی روزانه توصیه می شود.

4- مایع لنز آی سی ویژن(I See Vision)

مایع شستشوی لنز آی سی ویژن، یکی از با کیفیت ترین و بهترین محلول لنز در بازار جهانی محسوب شده است. این محلول، باعث تمیزی و ضد عفونی کننده است که علاوه بر این، باعث جلوگیری از ورود هرگونه باکتری و جرم داخل چشم های شما نیز می شود. این مایع لنز، برای چشم های حساس و خشک ایده آل بوده و می تواند رطوبت را داخل چشمان حفظ کند از این رو میتوانید با اطمینان خاطر برای مدت طولانی از لنزهای خود استفاده کنید.

کلام آخر

در هنگام خرید مایع شستشوی لنز باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما از یک برند و مارک قابل اعتماد و با توصیه پزشک مایع لنز را خریداری کنید، تا به این وسیله بتوانید از به وجود آمدن آسیب ها و خطرات احتمالی که بعدا متوجه استفاده از لنز چشم می شود، دوری کنید و برای همیشه از سلامتی و زیبایی چشمان خود مراقبت و محافظت نماید. به این نکته توجه داشته باشید که چشم یکی از حساس ترین عضو بدن است و باید در مراقبت و نگهداری از آن بسیار دقت داشت .

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب