سارا نصری 17 بهمن ماه 1398 948

چگونگی تقویت قدرت بینایی و چشم

چگونه چشم ها را تقویت کنیم؟ چگونه بینایی را بهبود ببخشیم؟ امروز به سراغ چشم ها و قوه ی بینایی خواهیم رفت تا به وسیله روش های علمی بتوانیم به هر چه بهتر شدن قدرت بینایی شما کمک کنیم.

در اینجا در قالب سه روش که هرکدام به روش های مرتبط تقسیم می شوند به شما به صورت مرحله به مرحله و تصویری آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید بر روی قدرت بینایی خود اینبار تاثیر مثبت بگذارید. با ما همراه باشید.

چشم ها یکی از حساس ترین، پرکاربردترین، دقیق ترین و البته در معرض آسیب ترین قسمت های بدن هستند. روزانه به اشکال مختلف چشم خود با هدف های متفاوت استفاده می کنید و در گذر زمان به دلیل استفاده نادرست و یا استفاده بیش از اندازه بر روی قدرت بینایی خود و سلامت چشم ها تاثیر منفی می گذارید که نیاز است کم کم به فکر تقویت و البته ترمیم بخش های آسیب دیده خود باشید. حتی اگر از سلامت کامل چشم ها برخوردار هستید با این روش ها به هر چه بهتر شدن و دقیق تر شدن قدرت بینایی شما کمک خواهد شد.

الف) روش های طبیعی تقویت چشم

۱- چشم ها را تغذیه کنید

چشم ها همانند سایر اعضای بدن به مواد معدنی برای ادامه ی کار احتیاج دارد. اما آیا شما نیازهای چشم را تمام و کمال را مهیا میکنید؟ اما چگونه چشم ها را تغذیه کنیم. بهترین رژیم برای چشم ها رژیمیست که سرشار از میوه و سبزیجات و خالی از قندها باشد.

۲- چشمانتان را ورزش دهید

بله چشم ها هم به نوبع خود باید ورزش داده شوند. ولی احتمالا با ورزش های چشم آشنا نیستید. این ورزش ها تاثیر بسزایی در سلامت چشمان شما دارند و این ورزش ها باید هنگام بیدار شدن از خواب، قبل از خواب و هنگامی که احساس خستگی در چشمانتان دارید آنها را انجام دهید.

۳- به چشمان خود آرامش دهید.

یکی از مهمترین موارد در این زمینه خواب کافی برای دادن استراحت به چشمان است که باید با دقت ساعات خواب خود را برای داشتن خواب کافی زیر نظر داشته باشید. همچنین در حین کار هم می توانید به چشمان خود این استراحت را بدهید.

ب) از چشمان خود مراقبت کنید

۱- مرتب چشمان خود را بررسی کنید.

اگر بنا به هر دلیلی احساس می کنید که دید شما با گذشته متفاوت شده است یا تصویری را واضح نمیبینید و یا هر مورد دیگر، بهتر است هر چه سریعتر به یک چشم پزشک برای بررسی قدرت چشمان خود مراجعه کنید. برای این موضوع حتی به صورت مرتب باید قدرت بینایی خود را بدون دلیل هم تست کنید و آن ها را بیازمایید.

در صورت مواجه با هر مشکلی در دید، بهتر است زمان را به عقب نیندازید و در سریعترین زمان ممکن به پزشک چشم خود مراجعه کنید. زمان را از دست ندهید.

۲- از عینک یا لنز مناسب استفاده کنید

چنان چه شما تصمیم به استفاده از عینک گرفته اید می بایست لنز عینک را پزشک متخصص شما برای تجویز انتخاب کند و به هیچ عنوان از عینک های دیگران صرف این که چشم های شما با آن خوب می بیند استفاده نکنید.

ج) یک محیط مناسب بسازید

۱- نور محیط را تنظیم کنید

نور را باید ملایم کنید که در این زمینه استفاده از نور لامپ های فلورسنت، به تنهایی تا حدودی بر چشمان شما تاثیر منفی می گذارد.

هنگام مطالعه منبع نور باید در پشت سر شما قرار بگیرد و مستقیما به کتاب و… بتابد.

در روی میز خانه یا کامپیوتر از چراغ های مطالعه یا چراغ های سایه دار استفاده کنید. باید به صورتی باشد که نور به میز کار به خوبی بتابد ولی با یک محافظ از برخورد مستقیم نور به چشمان شما جلوگیری شود.

از تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر و گوشی در نور کم و تاریکی جدا پرهیز کنید.

۲- هوای محیط را بهبود ببخشید

خشکی چشم عواقب جبران ناپذیری دارد که درصدی از این خشکی به محیط و هوای اطراف شما مربوط می شود که تا چه اندازه مرطوب است و پس از وجود هوای مرطوب بر عملکرد چشمان شما تاثیر مطلوب دارد.

از دستگاه های تولید کننده بخار استفاده کنید:

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب