سارا نصری 20 آبان ماه 1398 2,073

کاندیدای لنزهای تماسی اسکلرال

لنزهای تماسی روشی راحت برای زندگی بدون عینک است. اما همه افراد قادر نیستند از لنزهای تماسی استفاده کنند و از دید خود بدون عینک لذت ببرند. به دلیل شرایطی که باعث می شود لنزها ناراحت کننده و در بعضی موارد استفاده ناممکن باشد، برخی از زنان و مردان مجبور شده اند از رویای زندگی خود بدون عینک چشم پوشی کنند.

لنزهای اسکلرال

لنزهای اسكلرال برای كسانی كه قبلاً نمی توانستند از آنها استفاده کنند، دنیایی كاملاً جدید را باز می كنند. این لنزهای تماسی با نفوذ پذیری مخصوص گاز (GP) از لنزهای معمولی GP بزرگتر هستند، اما مانند GP معمولی، لنزهای اسکلر از دوام، دید واضح تر و خطر عفونت در مقایسه با لنزهای نرم برخوردار هستند.
بیمارانی که در تناسب لنزهای تماسی GP معمولی یا لنزهای تماسی نرم مشکلی دارند، متوجه می شوند که با کمی مشکل قادر به استفاده از لنزهای اسکلرال نیستند.

تفاوت لنزهای نرم با اسکلرال

شما برای درمان دید خود از لنزهای تماسی معمولی استفاده می کنید، آنها مستقیماً روی قرنیه شما قرار می گیرند. بسیاری از بیماران به راحتی می توانند لنزهای تماسی نرم و همچنین لنزهای GP معمولی را استفاده کنند. اما اگر شما خشکی مزمن یا شرایط پزشکی خاصی دارید، هیچ یک از این لنزها گزینه مناسبی نخواهد بود.

لنزهای اسکلر همانطور که لنزهای نرم انجام می دهند بر روی سطح قرنیه استراحت نمی کنند، اما روی قسمت سفید چشم که به اسکلرا معروف است می توانند راحت باشند. این بدان معنی است که این لنزهای تماسی تخصصی از قطر لنزهای معمولی به مراتب بزرگتر هستند. اندازه بزرگتر به معنای مناسب تر، ثبات بیشتر و تحریک کمتر برای افرادی که بسیار چشمان حساس دارند، می باشد.

لنزهای اسکلرال برای کراتوکونوس

کراتوکونوس یک وضعیت وخیم چشم است که تقریباً از هر ۲،۰۰۰ نفر تقریبا ۱ نفر را مبتلا می کند. این بیماری پیشرونده چشم، شامل نازک شدن و برآمدگی قرنیه است. علاوه بر موارد دیگر، کراتوکونوس به دلیل تغییر شکل مخروطی قرنیه، می تواند تصحیح کامل بینایی خود را با عینک یا لنز غیرممکن کند.

با داشتن لنزهای اسکلر با ثبات تر، افراد مبتلا به کراتوکونوس متوجه می شوند که قادر به تحمل لنزهای تماسی هستند و استحکام لنزهای با نفوذ گاز مانع از تحریک قرنیه می شود. نه تنها این، بلکه ناحیه بین سطح قرنیه و لنز با اشک های روان کننده پر شده است، که راحتی بیشتری را فراهم می کند و یک سطح صاف تر برای لنز جهت تصحیح بینایی فراهم می کند.
برای کسانی که از کراتوکونوس رنج می برند، این خبر بسیار خوب است. راحتی و تصحیح دید، یک برد است.

بی نظمی های قرنیه

علاوه بر مبتلایان به بیماری کراتوکونوس چشم، افرادی که به دلیل جراحی چشم دچار بی نظمی قرنیه می شوند از لنزهای اسکلرال نیز بهره مند می شوند. در حالی که تلاش های قبلی برای درمان بینایی احتمالاً کاملاً موفقیت آمیز نبوده است، بیماران دید خود را با لنزهای اسکلرال بسیار بهبود یافته و واضح تر می دانند.

چشم های خشک

هنگامی که از خشکی چشم رنج می برید، استفاده راحت لنزهای تماسی برای شما غیرممکن است. مهم نیست که هر چند وقت یکبار از قطرات روان کننده استفاده می کنید، به نظر می رسد همیشه این ناراحتی وجود دارد. با استفاده از لنزهای اسکلر، قرنیه های شما به طور مداوم توسط مخزن اشک داخلی لنزهای اسکلرال روان کاری می شوند. قسمت جلوی چشم شما روغنی می شود و ناراحتی به حداقل می رسد.

در پایان، قبل از هر اقدام به پزشک معالج مراجعه کنید زیرا به بیماران کمک می کند تا راه های راحت برای درمان دید خود را پیدا کنند. اگر در استفاه از لنزهای تماسی مشکل دارید، اما زندگی بدون عینک را طلب می کنید، می توانید به پزشک چشم یا با کارشناسان لنز تماسی ما مشورت کنید تا راحت تر بتوانید از لنزهای تماسی استفاده کنید و بدانید که آیا کاندیدای خوبی برای لنزهای تماسی هستید یا خیر.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب