سارا نصری 16 فروردین ماه 1399 1,614

یوگا و سلامت چشم

فواید سلامتی یوگا به خوبی تثبیت شده است. اما، بسیاری از مردم درباره فواید یوگا برای سلامتی چشم اطلاعات کمتری دارند. در بین حالت های استاندارد که باعث تقویت سلامتی چشم و حرکات تخصصی به خصوص برای چشم شما می شود، یوگا می تواند به شما در کاهش فشار چشم کمک کند تا از بینایی بهتر و راحتی چشم بهره مند شوید.

یوگا چشم چیست؟

یوگا چشم به تمرین های خاص اشاره دارد که تمام عضلات چشمی و حرکات چشم را پشتیبانی می کند. این تمرینات به بهبود انعطاف پذیری در این عضلات کمک می کند و به شما در بهتر تمرکز کردن، کمک می کند.

تمرینات معمول یوگا چشم شامل موارد زیر است:

عمدا و بارها و بارها به بالا و پایین نگاه می کنیم، سپس چپ و راست

به مدت چند ثانیه چشم خود را ببندید تا رطوبت موجود در چشم های شما افزایش یابد

کف دست خود را گرم کنید و سپس آنها را روی چشمان بسته خود قرار دهید

انتخاب یک شی و بدون چشمک زدن به آن خیره شده است. در طول این تمرین، چشم خود را متمرکز کنید

این تمرینات در صبح، چند بار در طول روز و قبل از خواب شب انجام می شود. از آنجا که آنها فقط چشم را درگیر می کنند، می توانند در هر کجا که هستید وقتی که زمان برای آنها دارید انجام شود. در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا در میز کار خود، هر زمان که نیاز به استراحت دارید، این تمرینات را قبل از خوابیدن، در مسافرت صبح خود انجام دهید.

مزایای یوگا برای چشم ها

حدود ۷۰ درصد از بزرگسالان در یک زمان یا در دیگری از فشار چشم رنج می برند. در بیشتر موارد، علت فشار چشم دیجیتالی صفحه نمایش روشنگر رایانه های ما است، زیرا بسیاری از افراد شغل هایی دارند که نیاز به خیره شدن به صفحه برای ساعت های زیادی در روز دارند.

یک مطالعه شامل کارمندان اداری در هندوستان نشان داد که یوگا روزانه می تواند به طور چشمگیری بر روی تار شدن چشم ها، درد و خشکی که مکرر کاربران کامپیوتر تجربه می کنند، کاهش یابد. در این مطالعه، نیمی از شرکت کنندگان برای یک ساعت در روز، پنج روز در هفته یوگا انجام می دادند، در حالی که نیمی دیگر روال عادی خود را دنبال می کردند.

برنامه یوگا شامل ۱۵ دقیقه آساناهای یوگا (بهمراه)، ۱۰ دقیقه تنفس یوگا تنظیم شده، ۱۰ دقیقه تمرین مفاصل، ۱۰ دقیقه تمرینات یوگا چشم و ۱۵ دقیقه آرامش هدایت شده است.

گروه یوگا بعد از گذشت چند هفته از انجام یوگا، فشار چشم بسیار کمتری را تجربه کردند. گروه کنترل در حقیقت فشار بیشتری نسبت به آنچه در ابتدای مطالعه تجربه کرده بودند، گزارش کردند.

همه موقعیت های یوگا برای همه نیست

در حالی که یوگا فواید سلامتی زیادی دارد، برخی از موارد یوگا می تواند مشکلاتی را برای افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند ایجاد کند. تعدادی از موقعیت های معکوس نشان داده شده است که فشار داخل چشم را افزایش می دهد.

در یک مطالعه مشاهده ای که شامل ۱۰ نفر مبتلا به گلوکوم بود، فشار خون در داخل چشم در عرض یک دقیقه پس از فرض هر فرد افزایش یافته است. بعد از دو دقیقه نشستن دوباره به حالت عادی برگشت. فشار طولانی مدت درونی چشم می تواند باعث آسیب عصبی شود.

موقعیت های یوگا معکوس که می توانند خسارت وارد کنند شامل موارد زیر است:

سر رو به پایین

شخم زدن

خم استاندارد رو به جلو قرار می گیرد

منافذی که به پایه های اصلی یا قرار دادن پاهای شما به دیوار احتیاج داشته باشد

از مربی یوگا در مورد نكات اصلاح شده سؤال كنید كه می تواند در جلوگیری از وارونگی به شما كمك كند.

سلامت چشم را با یوگا بهبود بخشید

هر روز تمرینات یوگا از جمله حرکات یوگا را به روال خود اضافه کنید. یوگا چشم را می توان در میز کار و آساناهای خود انجام داد. با صرف کمی از وقت روزانه برای یوگا و آرامش، می توانید میزان ناراحتی چشم، تاری دید و سایر علائم کرنش چشم را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب