سارا نصری 09 شهریور ماه 1398 951

۱۰ افسانه غافلگیرکننده لنزهای تماسی

اگر به شما گفته شده است که نمی توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید، وقت آن است که مجدد سوال کنید چگونه می توانیم از لنز های تماسی استفاده کنیم؟! زیرا ممکن است شما بهترین کاندید برای استفاده از لنزهای تماسی از آن چه که تصور می کنید باشید.

۱- من می توانم از لنزهای تماسی استفاده کنم؟

بله! شما می توانید! با پیشرفت تکنولوژی در لنزهای تماسی در سال های اخیر، تقریبا کلیه افراد می توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند. به عنوان مثال، بسیاری از لنزهای دو کانونی برای مبتلایان به پیرچشمی وجود دارد. همچنین لنزهای تماسی نرم، سفت و سخت که مخصوص بیماری آستیگمات و لنزهای تماسی اختصاصی که حتی پیشرفته ترین بیماری ها را درمان می کنند.

۲- لنز تماسی امکان دارد به پشت چشم من حرکت کند؟

خیر! قسمت نازکی به نام ملتحمه، سفیدی چشم را می پوشاند و به قسمت داخلی پلکهای شما متصل می شود و باعث جلوگیری از هر گونه جسم خارجی به درون چشم شما می شود.

۳- لنزهای تماسی، ناراحت کننده هستند؟

خیر! پس از یک دوره استفاده مداوم، اکثر افراد حتی متوجه نمیشوند که از لنز تماسی استفاده می کنید. برای افرادی که ناراحتی در لنز تماسی را تجربه می کنند، پس از مشخص شدن علت، چندین داروی درمان ناراحتی در دسترس می باشد.

۴- لنزهای تماسی می توانند دائما به چشم من بچسبند؟

در حالی که درست است که یک لنز تماسی در صورت خشک شدن می تواند به سطح چشم شما بچسبد، برای از بین بردن این چسبندگی میتوانید از قطره استریل چشمی یا محلول لنز تماسی چند منظوره استفاده کنید تا مجددا لنز حرکت کند.

۵- مراقبت از لنزهای تماسی سخت است؟

خیر! برای مراقبت از لنز چشم، فقط کافی است لنزهای تماسی را با محلول مخصوص لنز شستشو و ضد عفونی کنید و این کار بسیار آسان و راحت است. همچنین می توانید از لنزهای یکبار مصرف روزانه استفاده کنید. زیرا این لنزها را پس از هربار استفاده می توانید به بیرون بیندازید.

۶- استفاده از لنزهای تماسی باعث بیماری چشمی می شود؟

درست است که سایش لنزهای تماسی می تواند خطر ابتلا به برخی مشکلات چشم را افزایش دهد، اما اگر دستورالعمل پزشک چشم خود را در مورد نحوه مراقبت از لنزهای خود، مدت زمان استفاده از آنها و اینکه چند بار باید آنها را جایگزین کنید، جدی بگیرید، استفاده از لنزهای تماسی بسیار بی خطر است.

۷- من هرگز نمی توانم لنزهای تماسی در چشم خود قرار دهم

مطمئنا ممکن است، در ابتدا کار سختی به نظر برسد، اما متخصص مراقبت از چشم شما اطمینان خواهد داد که قبل از استفاده، نحوه قرار دادن لنز و خارج نمودن آن را یاد بگیرید. اکثر افراد در رسیدگی به لنزهای تماسی خیلی سریع تر از آنچه که تصور می کنند، مهارت پیدا می کنند.

۸- لنزها می توانند از چشم من خارج شوند؟

سالها پیش، لنزهای تماسی سخت به سبک قدیمی ممکن بود در حین ورزش یا سایر فعالیت ها از چشم خارج شود، اما لنزهای امروزی، از تماس با نفوذ پذیری اکسیژن سفت و سخت، داخل چشم باقی می مانند، بنابراین برای لنزهای تماسی بسیار نادر است که به طور غیر منتظره از چشم فرد خارج شود.

۹- لنزهای تماسی بسیار گران قیمت است!

خیر! لنزهای تماسی گاهی اوقات می توانند نسبت به یک جفت عینک، ارزان قیمت باشند. حتی لنزهای یکبار مصرف روزانه، زمانی گران ترین لنز به شمار می آمدند، اما در حال حاضر جزو پر طرفدارترین لنزهای تماسی محسوب می شوند.

۱۰- من برای استفاده از لنزهای تماسی خیلی پیر هستم!

چه کسی می گوید؟! با آمدن لنزهای تماسی چند کانونی و لنزهای تماسی جدید برای خشکی چشم، افزایش سن دیگر مانعی برای استفاده از لنزهای تماسی موفقیت آمیز نخواهد بود. از پزشک چشم خود بخواهید که آیا شما کاندیدای خوبی برای لنزهای تماسی هستید، جواب ممکن است شما را غافلگیر کند.

در پایان مکالمه می خواهم به شما بگویم، استفاده از لنزهای تماسی برای تمامی افراد امکان پذیر است اما در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده از لنزهای تماسی نکات بهداشتی و اصول نگهداری از لنز را حتما رعایت کنید تا در مواقع استفاده از لنز احساس خوبی داشته باشید و از لنزهای داخل چشمتان بی نهایت لذت ببرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب