سارا نصری 28 مهر ماه 1398 785

۱۰ راهکار برای کاهش خشکی چشم با لنز

سندرم خشکی چشم یک بیماری مترقی و معمولاً مزمن است که باعث ایجاد ناراحتی در چشم ما می شود. این مشکل در حال انجام است که اغلب قابل درمان است، اما ما باید آن را با دقت مدیریت کنیم تا از پیشرفت آن جلوگیری کنیم. خوشبختانه، اقدامات اندکی برای کاهش علائم سندرم خشکی چشم وجود دارد.

چشمان خود را از باد محافظت کنید.

باد عنصری است که می تواند منجر به خشکی چشم شود. یکی از راه های کاهش سندرم خشکی چشم، استفاده از عینک آفتابی است، در حالی که در باد هستید برای جلوگیری از خشک شدن چشمانتان مناسب است. عینک برای جلوگیری در معرض باد، سشوار و… نیز ایده خوبی است.

پلک زدن مکرر

روش دیگر برای کاهش علائم بیماری خشکی چشم، پلک زدن مکرر است. وقتی پلک می زنید، چشمان شما در واقع خود را روان می کنند. این روش درمانی، هم انجام آن ساده است و هم هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

از دود سیگار خودداری کنید.

دود سیگار چیز دیگری است که می تواند چشم شما را تحریک کند. در حقیقت، سیگار کشیدن می تواند خطر بروز خشکی چشم را افزایش دهد. فقط نزدیکی با دود سیگار می تواند خشکی چشم را تحریک کند، بنابراین باید با هر قیمتی از استفاده آن اجتناب کنید.

از اشک مصنوعی استفاده کنید.

اشک مصنوعی یکی دیگر از گزینه های عالی برای کاهش علائم سندرم خشکی چشم است. اینها بدون دریافت نسخه وجود دارد و شما می توانید هر چند وقت یکبار از آنها استفاده کنید تا چشمانتان روان و مرطوب شود.

مکمل های اسیدهای چرب امگا ۳ را امتحان کنید.

این ممکن است خارج از سیستم به نظر برسد، اما مصرف مکمل های اسید چرب امگا ۳ نیز می تواند به شما در کاهش علائم سندرم خشکی چشم کمک کند. لازم است که از چشم پزشک خود بپرسید که آیا و چه مقدار از این مکمل را باید مصرف کنید، اما می تواند کمک بزرگی به مبتلایان به سندرم خشکی چشم کند.

بازکننده پلک

این دستگاه در درمان سندرم خشکی چشم استفاده می شود زیرا به شما کمک می کند تا اشک شما برای مدت زمان طولانی تر روی سطح چشم شما بماند. این دستگاه های کوچک در قسمت باز کننده کوچک کانال های زهکشی اشک شما وارد می شوند تا طولانی تر اشک شما در چشم شما باقی بماند.

عینک آفتابی با کیفیت استفاده کنید.

یک جفت عینک آفتابی مناسب همچنین ایده خوبی برای محافظت از چشمان شما در برابر آفتاب است. پرتوهای خورشید می تواند چشمان شما را خشک کند، بنابراین یک جفت عینک آفتابی با کیفیت بالا ضروری است.

هنگام استفاده از رایانه به چشمان خود استراحت دهید.

هنگام استفاده از رایانه، باید استراحت های مکرر انجام دهید. یک قانون کوچک این است که به مدت ۲۰ ثانیه در چیزی که حداقل ۲۰ فوت از شما دور است، هر ۲۰ دقیقه از صفحه کامپیوتر خود دوری کنید.

استفاده از کمپرس آب گرم

قرار دادن یک کمپرس گرم روی چشمان شما به آزاد شدن روغن ها در غدد پلک شما کمک می کند. این باعث بهبود کیفیت اشک شما و توانایی آنها در مرطوب نگه داشتن چشم و خشک نشدن آنها می شود. این کمپرس باید حدود ۱۰۸ درجه باشد و حداقل ۱۰ بار در روز حدود ۱۰ دقیقه روی چشم شما قرار گیرد.

آرایش چشم را حذف کنید.

خط چشم و سایر لوازم آرایش می توانند باعث باز شدن دریچه در غدد شما شوند. به همین دلیل ضروری است که هر شب قبل از خواب آرایش خود را از پلک ها و مژه ها پاک کنید.

دریافت لنزهای تماسی با کیفیت می تواند به خشکی چشم کمک کند.

اگر می خواهید در هنگام استفاده از لنز، مراقب سلامت چشم خود باشید، باید از لنزهای تماسی با کیفیت استفاده کنید.

در نهایت، شما می توانید با خرید آنلاین و حضوری، لنزهای تماسی با نام تجاری را برای کسری از قیمت دریافت کنید. پیشنهادات محصول ما را برای لنزهای تماسی با نام تجاری که می توانید از آن استفاده کنید، بررسی کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب