سارا نصری 21 بهمن ماه 1398 615

۱۰عنصر لنز برای مصرف کنندگان جدید

وقتی افراد به تصحیح بینایی نیاز دارند، معمولاً با عینک شروع می کنند. بیشتر افراد معمولاً در بعضی از نقاط زندگی، لنزهای تماسی را امتحان می کنند و برخی از افراد از برخی علائم رایج عادت به لنزهای تماسی دلسرد می شوند. در اینجا ۱۰ علامت طبیعی برای استفاده کننده های جدید در لنزهای تماسی آورده شده است.

جنبش لنز

اگر احساس کردید لنزها در حال حرکت هستند، این چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد. یک جریان طبیعی مایعات در چشم وجود دارد و لنزها باید به آن اجازه دهند.

تحریک جزئی

اولین باری که یک کاربر جدید لنزهای تماسی را داخل چشم می گذارد، می گویند می توانند لنزها را “احساس” کنند. کمی طول می کشد تا چشم بتواند لنز را بپذیرد زیرا این یک وسیله پزشکی است. هرگونه احساس ناراحتی باید طی ۱۵ دقیقه از بین برود.

پاره شدن لنز

هنگامی که لنز را در چشم خود میگذارید، لنزهای تماسی هنگام تماس به طور اتفاقی با ناخن های شما احتمال پارگی زیادی دارد و این کاملاً طبیعی است.

حساسیت به نور

مصرف کنندگان جدید گاهی اوقات حساسیت به چراغهای روشن را نشان می دهند. مانند سایر علائم موجود خیابان ها، این باید با سازگاری لنز از بین برود.

سوزش چشم

این علائم باعث نگرانی بسیاری از افراد جدید در استفاده از لنزهای تماسی می شود. به درستی، احساس سوزش در چشم شما نگران کننده است. آنچه نشان می دهد این است که چشم ها خشک هستند و به رطوبت احتیاج دارند. قطره های چشمی این ترفند را انجام داده و چشم ها را دوباره روان می کنند.

تار شدن بینایی

لنزهای تماسی قرار است بینایی واضح کنند. اگر لنز باعث تاری دید شود است، به طور معمول بدین معنی است که اشک زیادی ایجاد می شود یا روغن روی لنز وجود دارد. استفاده از محلول مخصوص لنز تماسی برای تمیز کردن لنزها و دوباره گذاشتن لنزهای تماسی باعث کاهش مشکل بینایی می شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با پزشک چشم یا کارشناسان دیالنز تماس بگیرید.

لنزهای جدا شده

لنزها به ندرت یا “خارج از مرکز” می روند یا از قرنیه بلند می شوند. اگر این اتفاق نادر رخ دهد، یک پلک زدن ساده باعث تغییر مکان لنز می شود.

پلک زدن بیش از حد

این علائم در واقع برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی جدید مفید است. پلک زدن های کامل هینگام استفاده اولیه از لنزها، لنز را راحت نگه می دارد.

چشم های قرمز

این علائم با سوزش نسبتاً شایع است. اصولاً اگر این مورد خفیف باشد، چشم خشک است. برخی از قطره های چشم محلول شور میتوانند این کار را انجام دهند.

چشم های خارش دار

این علائم معمولاً با چشم قرمز همراه می شود. قطرات چشم می توانند چشم را تسکین دهند.

در نهایت، لازم به ذکر است که اینها برای لنزهای نرم متداول است. در صورت ادامه مشکلات، فوراً با پزشک چشم خود یا کارشناسان لنز تماسی دیالنز تماس بگیرید. لنزهای سخت کاملاً متفاوت هستند و یک سری دیگر از علائم طبیعی برای سازگاری لنزها را دارد. لنزهای نرم با پیشرفت های علمی بیشتر پیشرفت می کند، بنابراین علائم سازگاری ممکن است برای مصرف کنندگان جدید مانند گذشته نباشد. همه اینها بستگی به نوع لنز دارد و اینکه چقدر برای مصرف کننده مناسب است.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب