سارا نصری 09 شهریور ماه 1398 1,167

۴ دلیل استفاده از عینک آفتابی هنگام رانندگی در زمستان

عینک آفتابی ممکن است آخرین چیزی باشد که در ماه های زمستان به آن فکر می کنید، اما همانطور که تحقیقات بارها و بارها نشان داده است، محافظت از چشم در برابر اشعه های UVA , UVB همانند فصل تابستان که برایمان اهمیت دارد در فصل زمستان هم امری مهم می باشد. علاوه بر محافظت از چشمانمان در برابر آفتاب، استفاده از عینک آفتابی می تواند به ما در رانندگی بهتر کمک کند.

قابل درک است، برای پیدا کردن عینک آفتابی مناسب برای رانندگی، سردرگمی زیادی گریبانتان می شود، بنابراین شما باید یک نوع عینکی که دارای وضوح دید، کاهش تابش نور، بهبود کنتراست می باشد را انتخاب کنید و بهترین لنزهای مورد نظر، لنزهای متغیر و لنزهای فتوکرومیک هستند، لنزهایی که تاریکی را مطابق با سطح نور در محیط شما هماهنگ میسازد.

چنان چه هنوز مطمئن نیستید که آیا باید یک عینک آفتابی مناسب بخرید، ۴ دلیل مهم ضروری زیر را بخوانید

۱- پایین بودن خورشید و تابش خیره کننده

در طول زمستان، در کشور انگلیس خورشید در آسمان پایین تر است. این بدان معناست که پرتوهای خورشید با زاویه ای نزدیک به زمین برخورد می کنند و باعث می شود نور در یک سطح بزرگتر پخش شده و باعث ایجاد تابش درخشان می شود.

۲- برف باعث انعکاس نور می شود

اگر در اطراف پیست اسکی رانندگی می کنید، داشتن سایه های اضافی در خودرو بسیار مهم است. مناظر سفید شرایط خوبی برای تابش نور در اطراف دارد و این امر می تواند برای رانندگان بدون عینک آفتابی بسیار مناسب باشد. در این شرایط، انتخاب لنزهایی که برای روشنایی شدید طراحی شده اند، بسیار مهم است. اما به یاد داشته باشید، برخی از عینک آفتابی های فروخته شده برای مصارف عمومی می تواند برای رانندگی خیلی تیره باشد، بنابراین لنزهای متغیر را برای امنیت مطلق انتخاب کنید. این سایه هایی که دارای تکنولوژی فتوکرومیک هستند مجهز به نسخه آماده می باشند.

۳- شرایط نور همیشه در حال تغییر است

در زمستان همیشه شرایط نور متغیر است، بنابراین استفاده از عینک آفتابی بسیار امری مهم است.

برای پررنگ ترین رنگ فتوکرومیک هنگام رانندگی، رنگ Transitions Xtractive را امتحان کنید که حتی در پشت فیلتر UV در شیشه جلو خودروی شما، به طور موثری واکنش نشان می دهد.

۴- کاهش سردرد و خستگی چشم

مردمک چشم موظف است میزان نوری که وارد شبکیه می شود را کنترل کند. در مکان های تاریک مردمک چشم برای دریافت نور باز می شود و در محیط هایی که نور کافی وجود دارد کوچک می شود. ولی در محیط هایی که تابش نور بسیار زیاد است، همانند روزی که آفتاب به زمین پوشیده از برف می تابد، مردمک چشم نمی تواند به اندازه لازم کوچک شود و تلاش مردمک برای انقباض و جلوگیری از ورود نور اضافه به شبکیه می تواند باعث دوبینی، خستگی چشم و در نهایت سردرد شود.

عینک آفتابی می تواند عبور نور در مردمک را کاهش دهد و از خستگی چشم و عواقب آن جلوگیری کند. موثرترین لنزها برای کاهش شدت نور، لنزهای فتوکرومیک هستند که با افزایش شدت نور به صورت اتوماتیک تیره تر می شوند.

در آخر، چنان چه قصد دارید در فصل زمستان رانندگی یا حتی پیاده روی کنید برای اینکه چشمانتان منجر به آسیب دیدگی جدی نشود از عینک های آفتابی مناسب استفاده کنید. استفاده از عینک آفتابی تنها برای این نیست که خوش تیپ تر به نظر بیایید، بلکه برای این است که سلامت و بهداشت چشم و بینایی خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش حفظ کنید، حتی برخلاف تصور عمومی اکثر افراد، استفاده از عینک آفتابی علاوه بر آب و هوای تابستانی، در روزهای ابری هم پیشنهاد و توصیه می شود.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب