سارا نصری 19 آبان ماه 1398 927

۷ مزیت عمده لنزهای تماسی ماهانه

۷ مزیت عمده لنزهای تماسی ماهانه

پیدا کردن لنزهای تماسی مناسب، کمی زمان بر است. این خوب است که بتوانید هر کدام از لنزهای تماسی را برای راحتی چشمانتان به درستی انتخاب کنید و زمان زیادی صرف آن کنید. به این ترتیب، می توانید قبل از محدود کردن خود به یک مارک یا سبک خاص، احساس کنید که چه مارکی برای شما مناسب تر است.

یک مورد در مورد لنزهای تماسی که همه متوجه آن نیستند این است که می توانند در مدت زمان مختلفی استفاده شوند. شما می توانید از لنزهای تماسی روزانه، دو هفته ای و حتی ماهانه استفاده کنید. هرکدام مجموعه ای از قوانین خاص خود را در مورد چگونگی استفاده از آنها دارند.

یک انتخاب محبوب در بین مصرف کنندگان لنزهای تماسی، لنزهای تماسی ماهانه است. در اینجا هفت دلیل وجود دارد که ثابت می کند لنزهای تماسی انتخابی ایده آل است.

۱- هزینه کمتر و مقرون به صرفه

اگر قصد دارید لنزهای تماسی را به طور مکرر استفاده کنید، خرید لنزهای تماسی ماهانه بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه های خود است. تهیه لنزهای تماسی روزانه یک ماهه دارای ۳۰ جفت لنز است. منطقی است که استفاده یک جفت لنز به مدت یک ماه ارزان تر باشد.

۲- ضایعات کمتری ایجاد می کند

لنزهای تماسی ماهانه نسبت به یکبار مصرف روزانه یا لنزهای تماسی هفتگی، زباله کمتری ایجاد می کنند. لنزهای تماسی یکبار مصرف هر بار پس از استفاده دور انداخته می شوند. این بدان معناست که اگر لنزهای روزانه بگیرید، هر ماه ۶۰ قطعه لنز تماسی را درون سطل زباله می اندازید.

۳- هنگام مسافرت و ورزش مناسب است

سفر با لنزهای ماهانه بسیار آسان تر است. شما فقط نیاز به لنز تماسی ماهانه و محلول مخصوص شستشوی لنزها دارید.
به علاوه، به راحتی می توانید لنزهای تماسی ماهانه را از چشم خود بردارید و در هنگام رفتن از محل کار به ورزشگاه یا برعکس آنها را مجدداً وارد کنید. این امر در محافظت از لنزهای شما در برابر عواملی مانند عرق و خاک کمک می کند. تغییر در لنزهای تماسی به عینک در طول روز باعث می شود تنفس بیشتری به چشم ها برسد.

۴- سازگاری بهتر با چشمان حساس

آیا چشمان شما خیلی سریع خشک می شود؟ آیا شما کسی هستید که چشمانش به عواملی مانند گرد و غبار یا گرده موجود در هوا حساس است؟

استفاده از لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه کمک زیادی به شما نمی کند. این لنز نازک باعث می شود چشمان شما بیشتر خشک شوند. لنزهای تماسی ماهانه با چشم های حساس سازگاری بیشتری دارند. ضخیم تر هستند و رطوبت بهتری دارند، در واقع می تواند برخی از ناراحتی هایتان را که احساس می کنید جبران کند. از آنجا که طراحی آنها برای ماندگاری بیشتر است، می توانند بدون نگرانی از تغییر لنزها، راحتی بیشتری به شما ارائه دهند.

۵- آنها قوی تر و بادوام تر هستند

نه تنها لنزهای تماسی ماهانه باعث راحتی بیشتر چشم شما می شوند، بلکه تمایل به حفظ بهتر در مقابل تحریک بالقوه دارند. به همین دلیل، آنها عملکرد کلی بهتری دارند.

طراحی ضخیم تر لنزهای ماهانه باعث دوام بیشتر و مقاومت در برابر عرق، خاک و گرد و غبار می شود. البته، شما می خواهید بلافاصله لنزهای تماسی خود را تمیز کنید تا آنها را در بهترین شرایط نگه دارید.

۶- لنزهای تماسی ماهانه نسخه دار

برای تصحیح دید خاص و تجویزهای قوی، لنزهای تماسی ماهانه انتخاب بهتری هستند. این موارد به احتمال زیاد نتایج مورد نظر شما را فراهم می کنند، زیرا آنها به اندازه نسخه های یکبار مصرف روزانه محدود نیستند.

۷- به طور مداوم می توانید استفاده کنید

دلیل نهایی برای انتخاب لنزهای تماسی ماهانه به جای لنزهای تماسی روزانه یا دو هفته ای این است که چه مدت می توانید به طور مداوم آنها را استفاده کنید.

احتمالاً قبلاً شنیده اید که خوابیدن با لنزهای تماسی خوب نیست. اما این صد در صد هم صدق نمی کند. در حالی که شما فقط می توانید تا ۱۶ ساعت لنزهای روزانه را استفاده کنید، برخی از لنزهای تماسی ماهانه، که به آنها لنزهای ماهانه با ساییدگی طولانی گفته می شود، می توانند تا ۷ روز به طور مداوم استفاده شوند.

به خاطر داشته باشید که فاصله بین حداکثر ۱۶ ساعت برای لنزهای روزانه و حداکثر ۷ روز برای لنزهای ماهانه با ساییدگی طولانی ممکن است متفاوت باشد. اینکه چه مدت شما می توانید لنزهای خود را به طور مداوم استفاده کنید، بستگی به نسخه و چشمان بی نظیر شما دارد.

لنزهای تماسی ماهانه مورد نیاز خود را دریافت کنید

بهترین راه برای یادگیری فواید لنزهای تماسی ماهانه، امتحان کردن آنها برای خودتان است. با استفاده از این نوع لنزهای تماسی، می بینید که دید شما چقدر واضح است و استفاده از آنها چقدر آسان است.

در پایان، شما باید در مورد نوع لنزهای تماسی که انتخاب می کنید، احساس راحتی کنید. امیدوارم درک کاملی از مطالب فوق داشته باشید که چرا لنزهای تماسی ماهانه می توانند گزینه ای عالی باشند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب