مجله الکترونیکی دیالنز 31 خرداد ماه 1400 1,067

تفاوت لنزهای طبی اویرا و اکیوویو جانسون

لنزهای چشمی در بین افراد در هر سنی بسیار محبوب هستند. لنزهای طبی به دو دسته لنزهای طبی رنگی و لنزهای طبی بی رنگ تقسیم بندی می شوند. در حال حاضر استفاده از لنز طبی و یا لنز طبی رنگی به جهت اصلاح دید برای چشم های ضعیف و نمره دار بسیار پر کاربرد شده است. برخی از افراد به دلایل زیبایی، تمایل به استفاده از لنزهای رنگی طبی دارند و بعضی دیگر برای تنظیم شماره چشم از لنزهای بی رنگ طبی و ساده استفاده می‌کنند.

لنز های طبی اویرا و اکیوویو جانسون دو تا از برندهای پرفروش و با کیفیت لنز طبی هستند . در این مقاله قصد داریم به ویژگی ها و مزایای هر یک از آن ها بپردازیم تا در صورتی که قصد خرید لنز طبی اویرا و یا خرید لنز طبی اکیووویو جانسون را داشته باشید در مورد این دو برند اطلاعات کافی را کسب نمایید . پس در ادامه با ما همراه باشید ....

لنز طبی اویرا

کوپر ویژن (CooperVision) یکی از کمپانی‌های پیشگام جهانی در عرصه تولید لنز های تماسی نرم و محصولات وابسته به آن است. محصولات این شرکت به بیش از یکصد کشور جهان عرضه می‌شود؛ از چین گرفته تا اروپا، آفریقا و آمریکا 
شعار اصلی این شرکت، بهبود دید مردم در سراسر دنیاست.کوپر ویژن که به طراحی و تولید لنز طبی می پردازد، در سال ۱۹۸۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و دفتر مرکزی آن در پلازانتون در شمال کالیفرنیا واقع شده است. کارخانه‌های کوپر ویژن در شهرهایی همچون خوانا دیاز، پورتو ریکو، نیویورک و همپشایر در کشور انگستان قرار دارند. مراکز اصلی توزیع این کمپانی نیز در کشورهای آمریکا، انگلستان و بلژیک است.


مزایا و ویژگی های لنز طبی فصلی اویرا

 لنز طبی فصلی اویرا از ماده سیلیکون هایدروژل قابل تنفس ساخته شده است. این لنز DK=90 دارد و تنها از ۴٫۷ درصد از سیلیکون تشکیل شده است. که این عامل بسیار مهمی در راحتی لنز است. کمترین مقدار سیلیکون SiHy و ۵۵ درصد تشکیل شده از آب که این اجزا بطور مساوی در سرتاسر لنز طبی پخش شده اند. و لنز طبی را در طول روز مرطوب نگه میدارند.

اشعه فرابنفش یا UV می تواند برای چشم خطرناک باشد. این اشعه می تواند باعث آب مروارید و سایر آسیب های چشمی شود. لنزهای تماسی اویرا بیش از ۹۰ درصد UVA و ۹۹ درصد UVB را فیلتر میکند. در لنزهای تماسی محافظت از عبور اشعه UV باعث راحتی دو چندان می شود.

لنز طبی فصلی اویرا با آبرسانی 55 درصدی خود، می تواند رطوبت را به خوبی حفظ کرده و مانع از خشکی چشم شود. همچنین این لنزها با اکسیژن رسانی زیاد(110 واحد)، سبب تنفس چشمان شما می شود و موجب راحتی استفاده در طولانی مدت می گردد.

لنزهای تماسی Avaira به علت مرطوب بودن طبیعی, محتوای آب زیاد و طراحی لبۀ گرد راحتی و ماندگاری بالایی دارند.

لنز طبی اویرا از گروه لنزهای فصلی می باشد یعنی استفاده از آن، به مدت 3 ماه متوالی در صورت رعایت نکات بهداشتی، نگهداری مناسب و ضدعفونی با محلول لنزشور بلامانع است.  

اگر به دنبال راحتی و دید واضح هنگام استفاده از لنز هستید؛ لنز طبی فصلی اویرا پیشنهاد خوبی است.

لنز طبی ماهانه اکیوویو جانسون

لنز طبی جانسون اکیوویو ماهانه از سری لنزهای سیلیکون هایدروژل است که توسط کمپانی جانسون اند جانسون Johnson & Johnson تولید شده است. استفاده از آن فقط به مدت یک ماه است که به علت استفاده شدن در مدت کوتاه، سطح آن بطور خاص طراوت خود را حفظ می کند و صاف و مرطوب می ماند.

لنزهای جانسون اکیو ویو بهترین انتخاب برای محیط های گرم و خشک هستند و این خصوصیت را مدیون تکنولوژی Hydraclear Plus هستند که باعث می شود یک لایه پایدار از رطوبت در اطراف لنز ایجاد شود که مانع از خشکی چشم پس از ساعت ها استفاده می شود.

این لنزها را می توان در طول روز برای ساعات طولانی در چشم گذاشت، زیرا اجازه می دهند درصد بالایی از اکسیژن از طریق لنز تماسی به چشم نفوذ کرده و راحتی کامل را برای چشم تضمین کند. با لنز طبی جانسون شما فراموش خواهید کرد که لنز در چشم شماست.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که %۷۰ از مصرف کنندگان وقتی از این لنز استفاده می کنند دیگر نیازی به قطره چشم ندارند.

سیلیکون هایدروژل موجود در این لنزها تا شش برابر اکسیژن را بیشتر از لنزهای هایدروژل به چشم می رساند و چشم را برای مدت زمان زیادی هیدراته می کند. در نتیجه برای کسانی که دوست دارند بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل سپری کنند انتخاب خوبی خواهد بود.

لنز جانسون از نمره ی منفی 0.5 تا منفی 12 موجود دارد و با استپ های 25 صدم بالا میرود .

لنز طبی جانسون از گروه لنزهای ماهانه می باشد یعنی استفاده از آن، به مدت 1 ماه متوالی در صورت رعایت نکات بهداشتی، نگهداری مناسب و ضدعفونی با محلول لنزشور بلامانع است.  

مزایا و ویژگی های لنز طبی ماهانه اکیوویو جانسون

تفاوت لنز طبی اویرا و لنز طبی جانسون

ختم کلام

شما با مطالعه متن بالا متوجه تفاوت بین لنزهای اویرا و جانسون شدید. این دو برند یکی از بهترین و پرفروش ترین برندها می باشند که توانسته تا به امروز رتبه بالایی در برابر دیگر برندها نیز کسب کنند. با انتخاب این دو برند در خرید لنز تماسی، بهترین تصمیم را گرفته و خرید عالی و شگفت انگیزی را تجربه خواهید کرد. متخصصان دیالنز شما را برای خرید لنزهای طبی اویرا و لنزهای تماسی اکیوویو جانسون راهنمایی بیشتری خواهند کرد.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب