سارا نصری 19 اسفند ماه 1398 6,306

گریه کردن با داشتن لنز تماسی

در زمان هایی که شما می خواهید شام درست کنید و مشغول پیاز خرد کردن هستید و یا هنگام فیلم های عاشقانه و احساسی، ممکن است شما به گریه بیفتید و یا اینکه به احتمال زیاد در حالی که لنزهای تماسی را گذاشته اید اشک ایجاد می کند.

اشک برای مرطوب نگه داشتن چشمان شما ضروری است و به شما امکان می دهد هر روز لنزهای تماسی خود را راحت استفاده کنید. اما اشک اضافی ناشی از موقعیت های خاص می تواند باعث تخلیه لنزهای شما شود که بینایی شما را تار می کند. گریه همچنین می تواند باعث سوزش چشم شود که با داشتن لنز تماسی می توان آن را بدتر کرد.

سه نوع اشک وجود دارد:

در حالی که همیشه اشک چشم در چشم شما وجود دارد، هر دو اشک رفلکس و اشک های عاطفی در مقادیر بیشتری آزاد می شوند که می تواند لنزهای تماسی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

چه اتفاقی می افتد وقتی با لنزهای تماسی خود گریه می کنید

مرحله ۱: اشک در غدد اشکی یا غدد اشکی ایجاد می شود که دقیقاً در بالای هر چشم وجود دارد. این غده ها تحت تأثیر لنزهای تماسی شما نیستند که روی سطح قرنیه شما قرار دارند.

مرحله ۲: اشک بر روی چشمان شما شسته می شود و به هنگام پلک زدن در بین چشم ها و لنزهای تماسی پخش می شود. رطوبت اضافی می تواند بر تنش سطح چشم شما تأثیر بگذارد و باعث شود لنزهای شما کمی بیشتر از آنچه در صورت خشک بودن چشمان شما هستند حرکت کنند.

مرحله ۳: اشک در قسمت پاناکا (سوراخ های ریز در گوشه های پلک شما) تخلیه می شود، از طریق سیستم زهکشی عبور کرده و از پشت بینی و گلو خود پایین می آیید. اگر چشمان شما اشک زیادی ایجاد می کند، ممکن است صورت شما را لکه دار کند.

آیا گریه باعث می شود لنز تماسی شما تار شوند؟

گریه می تواند حداقل بین مدتی، شما را تحت تأثیر قرار دهد. آنزیم ها، لیپیدها و مخاط موجود در اشک می توانند رسوباتی را که به لنزهای تماسی شما بچسباند و باعث کاهش بینایی شما شود.

آیا گریه باعث می شود لنز تماسی شما از بین بروند؟

اشک لنزهای تماسی شما را روان می کند و به آنها اجازه می دهد کمی آزادتر روی سطح قرنیه حرکت کنند، اما نباید باعث شود که آنها از چشم شما پاپ (یا سقوط) کنند.

آیا گریه کردن با لنز تماسی برای چشم بد است؟

تا زمانی که از تماس با چشمان خودداری کنید، لنزهای تماسی خود ایمن می مانند. مالیدن یا پاک کردن یکی از چشمان شما می تواند لنز تماسی شما را چروک یا تاشو کند، آن را از روی قرنیه خارج کرده که باعث گیر کردن آن در زیر پلک فوقانی نشود.

اگر با بافت ها چشم خود را مالیده، انگشت خود را بکشید یا لکه دار کنید، می توانید لنز تماسی نرم را نیز پاره کنید. حتی یک پارگی کوچک یا پارگی در لنز تماسی می تواند باعث درد چشم، سوزش و اشک بیشتر شود.

آیا می توانید بعد از گریه کردن، لنزهای تماسی استفاده کنید؟

می توانید بعد از ریختن چند اشک، تا زمانی که چشمان شما احساس تحریک نمی کند، لنز تماسی استفاده کنید. با این حال، هر زمان که چشمتان قرمز و پف کرد، باید لنزهای خود را از چشم بردارید.

نحوه تمیز کردن لنزهای تماسی پس از گریه

پاک کردن لنز پس از گریه کردن با لنزهای موجود در چشم، هوشمندانه است. شما می خواهید رسوبات لنزها را به همراه هر آرایشی که ممکن است هنگام گریه کردن به چشمان شما برسد، پاک کنید.

این که آیا شما از لنزهای تماسی نرم استفاده می کنید یا لنزهای تماسی قابل نفوذ با گاز سفت و سخت و یا لنزهای ترکیبی، در اینجا نحوه تمیز کردن لنزهای خود پس از گریه آورده شده است:

مرحله ۱: دستان خود را کاملاً با صابون و آب معمولی بشویید. آنها را با یک پارچه تمیز و بدون پرز خشک کنید.

مرحله ۲: لنز تماسی را بیرون آورده و آن را با محلول تمیزکننده توصیه شده توسط پزشک چشم خود تمیز کنید. حتی اگر از محلول “بدون مالش” استفاده می کنید، هنوز هم می توانید به آرامی محلول تمیز کردن را روی لنز مالش دهید.

مرحله ۳: یکبار لنزها را بشویید، سپس بار دیگر آن را به آرامی مالش دهید و بشویید.

مرحله ۴: لنزها را در حالت تمیز قرار داده و با محلول ضد عفونی شده توسط پزشک چشم خود، آنها را نگهداری کنید.

مرحله ۵: همان فرآیند را با دیگر لنزهای تماسی خود انجام دهید و برای زمان لازم برای تکمیل فرآیند ضد عفونی، هر دو لنز را در محلول بگذارید.

در نهایت، گریه با لنزهای تماسی بسیار خوب است، و احتمالاً دیر یا زود تقریباً در مورد هر لنز تماسی اتفاق می افتد. اگر بینایی تار می شود یا چشمان شما قرمز و پف می شود، لنزهای تماسی خود را تمیز کرده و ضد عفونی کرده و به چشم خود استراحت دهید. فقط مطمئن شوید که از مالیدن چشمان خود خودداری کنید.

برای خرید لنز طبی کلیک کنید:خرید لنز طبی

***برای تهیه انواع لنز طبی یا رنگی می تونید با کارشناسان دیالنز مشورت کنید

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب