سارا نصری 31 فروردین ماه 1399 1,551

تعداد معاینه چشم از 40 سالگی

تغییر در بینایی شما اتفاق می افتد، و گاهی اوقات آنها می توانند بدون هشدار اتفاق بیفتند، خصوصاً بعد از رسیدن به سن ۴۰ سالگی. وقتی به ۴۰ سالگی رسیدید، نزدیکی بینی شما کاهش پیدا می کند و ممکن است خواندن یا انجام کارهای نزدیک را با مشکل روبرو کنید. اگر عینک دارید، ممکن است به یک نسخه جدید نیز احتیاج داشته باشید.

آیا می خواهید بدانید که بعد از ۴۰ سالگی چند بار باید چشمان خود را بررسی کنید؟ بیا بحث کنیم.

بعد از ۴۰ سالگی چند بار باید به پزشک چشم مراجعه کنیم؟

بعد از اینکه ۴۰ ساله شدید، پیشنهاد می کنیم برای امتحان چشم سالانه شرکت کنید. درک اینکه چند بار بعد از ۴۰ سالگی باید چشمان خود را معاینه کنید، ضروری است زیرا قرار ملاقات منظم می تواند به پزشک چشم شما کمک کند تا مشکلات بینایی را تشخیص داده و پیشرفت آنها را پیگیری کند.

پس از رسیدن به دهه ۴۰، دید ما می تواند تغییر کند و دید از نزدیک می تواند چالش برانگیز باشد. این امر به نام پیرچشمی (presbyopia) گفته می شود. پیرچشمی طبیعی است، اما به این دلیل اتفاق می افتد، که ممکن است شما نیاز به یک نسخه جدید برای عینک داشته باشید که ممکن است شامل لنزهای دوکانونی یا لنزهای چند کانونی باشد.

با توجه به تغییراتی که با بزرگتر شدن چشم شما می تواند رخ دهد، امتحانات سالانه چشم بسیار مهم است. همچنین، اگر در هنگام رانندگی در شب علائمی مانند تاری دید، کرنش چشم یا مشکل در دیدن خود را تجربه کرده اید، زمان آن رسیده است که چشمان شما معاینه شود.

در صورت استفاده از عینک چند بار باید به پزشک چشم مراجعه کنیم؟

اگر متوجه شده اید که نمی توانید ببینید و همچنین یک بار از طریق عینک قدیمی خود استفاده کرده اید، ممکن است تعجب کنید که اگر عینک استفاده می کنید، چند بار باید به پزشک چشم مراجعه کنید. اگر در دیدن با عینک خود مشکلی دارید، می توانید هر سال همان برنامه انجام معاینه چشم را حفظ کنید. اما اگر مشکل بینایی دارید، می توانید بلافاصله معاینه چشم را ترتیب دهید، حتی اگر از معاینه قبلی ۱ سال نگذشته باشد.

پیرچشمی می تواند همزمان با افزایش سن، پیشرفت خود را ادامه دهد، بنابراین ممکن است یک نسخه جدید در دستور باشد. این نسخه همچنین می تواند هر از گاهی تغییر کند، به همین دلیل باید سالی یک بار بعد از ۴۰ سالگی چشم خود را معاینه کنید.

چه موقع بعد از ۴۰ سالگی می توان معاینه چشم رفت؟

در مواردی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های چشمی قرار دارید، چند مرتبه باید بعد از ۴۰ سالگی چشمان خود را بررسی کنید و باید یک بار در هر سال معاینه چشم انجام دهید. پیر شدن می تواند با پیرچشمی همراه شود، بنابراین باید سالانه چشمان خود را مورد آزمایش قرار دهید تا به فعالیت های نزدیک خود که می شناسید و دوست دارید، مانند خواندن ادامه دهید.

در معاینه سالانه چشم شما، پزشک چشم نیز اطمینان خواهد کرد که نسخه شما به روز است. یادآوری قرار ملاقات را بر روی تلفن یا رایانه خود نگه دارید تا امتحان بعدی خود را از دست ندهید. از این گذشته، برای بینایی سالم بسیار حیاتی است.

حالا بعد از سن ۵۰ سالگی چطور، چند بار باید به معاینه چشم برویم؟

هرچه پیرتر می شویم، چشمان ما تغییر می کند و دیدن هر چیزی در نزدیکی ما می تواند چالش برانگیز شود. شاید به این فکر کنید که چند بار بعد از ۵۰ سالگی باید چشمان خود را معاینه کنید زیرا بینایی شما همان چیزی نیست که قبلاً بوده است.

شایع ترین نگرانی های بینایی برای افراد بالای ۵۰ سال چیست؟

اگر بالای ۵۰ سال سن دارید، دانستن چه موقع امتحان چشم می تواند به محافظت از بینایی شما کمک کند. یکی از رایج ترین مشکلات بینایی برای افراد بالای ۵۰ سال ، پیرچشمی است. این حالت اغلب از دهه ۴۰ شروع می شود، اما با سن ۵۰ سالگی، علائم می تواند بدتر شود.

پیرچشمی یک مسئله چشمی است که در نتیجه سن و سفت شدن لنزهای چشم شما اتفاق می افتد. تمرکز روی مواردی که در این نزدیکی هست، مانند کتاب، می تواند دشوار باشد، زیرا لنزهای داخل چشم ما نمی توانند به روش صحیح خم شوند. عینک مطالعه یک راه حل موقت مفید است، اما ممکن است شما نیاز به عینک مترقی داشته باشید.

دژنراسیون ماکولا یکی دیگر از مشکلات رایج بینایی برای افراد بالای ۵۰ سال است. تخریب ماکولا هنگامی اتفاق می افتد که ماکولا که وسط شبکیه است به مرور زمان تخریب می شود و می تواند باعث کوری شود.

گلوکوم همچنین می تواند با آسیب دیدن عصب بینایی باعث از بین رفتن بینایی شود. عصب بینایی آنچه چشم شما را می بیند به بخشی از مغز که به بینایی کمک می کند، منتقل می کند. گلوکوم باید در طی معاینه جامع چشم تشخیص داده شود، به همین دلیل مهم است بدانید که بعد از ۵۰ سالگی چند بار باید چشمان خود را بررسی کنید.

بعد از ۵۰ سالگی چند بار باید چشمان خود را معاینه کنیم؟

اگر مشکلی در چشم دارید، ممکن است تعجب کنید که “چند بار باید بعد از ۵۰ سالگی چشم خود را بررسی کنیم؟” وقتی به سن ۵۰ سالگی رسیدید، باید هر سال معاینه چشم انجام دهید تا پزشک چشم شما از سلامت چشمتان آگاهی پیدا کند.

همچنین ممکن است شما نگران باشید که در صورت استفاده از عینک باید به پزشک چشم مراجعه کنید. به عنوان مثال، اگر عینک استفاده می کنید، اما خواندن یا انجام سایر کارهای نزدیک را به دلیل داشتن فشار خون مغزی دشوار می کنید، ممکن است نیاز داشته باشید که که لنزهای منفرد دوکانونی، لنزهای پیشرونده یا تری فوکال ها تهیه کنید.

اگر همیشه احساس می کنید بینایی شما رو به زوال است، باید فوراً پزشک خود را ببینید، اما توصیه می کنیم هر سال با پزشک چشم خود ملاقات داشته باشید.

چه زمانی باید بعد از ۵۰ سالگی به پزشک چشم مراجعه کرد؟

اگر بالای ۵۰ سال دارید، باید یکبار در سال به پزشک چشم خود مراجعه کنید. این به شما کمک می کند تا زبانه ها را در چشم خود نگه دارید، و اطمینان حاصل کنید که مشکلات چشمی از جمله گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و پیرچشمی را محدود نمی کنید. برخی از این مشکلات فقط از طریق معاینه جامع چشم قابل تشخیص است.

در پایان

چنان چه بعد از سن ۴۰ و ۵۰ سالگی، دچار بینایی ضعیف تر از قبل شدید، بایستی در درجه اول به یک پزشک حرفه ای مراجعه کنید و علت را جویا شوید. زیرا هرچه پیگیر بینایی ضعیف خود نباشید، می توانید خطرات چبران ناپذیر تری به چشم خود القا کنید، زیرا چشم یک عضو مهم در بدن است و شما بایستی به آن بیش از هرچیزی اهمیت دهید تا بتوانید بینایی مطلوب و خوبی را داشته باشید.

چنان چه بعد از معاینه پزشک، او تشخیص داد که می توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید، می توانید لنزهای تماسی دوکانونی و چند کانونی را از سایت دیالنز خریداری کنید و از خرید خود مطمئن باشید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب