مجله الکترونیکی دیالنز 25 بهمن ماه 1399 4,433

لنزهای درشت کننده چشم

لنزهایی که کمپانی‌های کره‌ای، چینی و ژاپنی تولید می‌کنند عموما دارای قطر بزرگ‌تری هستند و دور لنز هم یک نوار مشکی کار شده است. این دو عامل سبب بزرگ‌تر دیده شدن سایز لنز و در نتیجه، درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود. به این لنزها Circle contact  lens  می‌گویند. یعنی لنز تماسی دور دار.

کسی که قصد خرید لنز زیبایی دارد باید به ریز و درشت بودن چشمانش توجه کند و با توجه به نیازش اقدام به خرید نماید .

معمولا روی بسته هر لنز چشمی هم عدد base curve و diametr آن درج شده است.

لنز‌ها دارای سه مشخصه هستند که هر سه مورد در افراد مختلف متغیر است:

احتمالا برای بعضی از مصرف کنندگان این اتفاق افتاده است که لنزی را خریداری کرده اند اما بعد متوجه شده اند که لنز به خوبی روی قرنیه چشمشان نمی خوابد و یا حرکت می کند و یا دور قرنیه چشم خودشان بزرگتر از لبه های لنزی است که گذاشته اند.

در حالت عادی لنز نباید به قرنیه بچسبد و  باید یک حرکت خیلی ملایم روی سطح قرنیه داشته باشد.

اما اگر لنز متناسب با اندازه عنبیه انتخاب نشده باشد ممکن است حرکت بیش از اندازه در چشم داشته باشد.

لنزهای نرم قطرشان بیشتر از قطر عنبیه و لنزهای سخت کوچکتر از قطر عنبیه هستند.

شما می توانید با مراجعه به اپتومتریست از عدد دیامتر( diameter) و بیس کرو (شعاع انحناbase curve  ) چشم خود به طوردقیق مطلع شوید تا در زمان خرید لنز مشکلی نداشته باشید .

لنز چشم Circle چیست؟

لنزهای دور دار که قطر بزرگ دارند و باعث درشت دیده شدن چشم‌ها می‌شوند را Circle یا همان «دور دار» می‌نامند. این لنزها اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی طراحی و عرضه شد و خیلی زود توانست در میان مردم کشورهای کره‌ی جنوبی، ژاپن، تایوان و چین محبوبیت پیدا کند.

لنزهای مناسب برای چشمان ریز (لنزهای درشت کننده چشم) معمولا بین ۱۶ تا ۱۸ میلی‌متر است. این بزرگی باعث می‌شود تا لنز اطراف عنبیه را هم بپوشاند و در نتیجه چشم، بزرگ‌تر و درشت‌تر از حالت معمولی دیده شود.

 

قطر لنز رنگی درشت کننده چشم

قطر لنزهای معمولی یا زیر ۱۴ میلی‌متر است یا حداکثر بین ۱۴ تا ۱۶ میلی‌متر است. رایج‌ترین قطر لنز، مدل‌های ۱۵ میلی‌متری است.

اگر قصد دارید چشم‌های خود را درشت و بزرگ نشان دهید، باید لنزی بخرید که قطر آن بیشتر از ۱۵ یا ۱۶ میلی‌متر باشد. همین یک میلی‌متر می‌تواند چشم‌های شما را چند برابر درشت‌تر نشان دهد.

برای انتخاب رنگ لنز مناسب یا توجه به رنگ مو و پوستتان می توانید در بخش لنزیاب دیالنز به راحتی با طی چند مرحله لنز مناسب چهره تان را نتخاب کنید و از خریدتان اطمینان حاصل نمایید .

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب