مجله الکترونیکی دیالنز 14 خرداد ماه 1400 10,666

معرفی بهترین برندهای لنز رنگی

لنزهای تماسی به دو دسته کلی لنز طبی و لنز رنگی تقسیم می شوند . البته امروزه نسل جدیدی از لنزها، تحت عنوان لنزهای درمانی نیز به بازار عرضه شده اند که در روند درمان و جراحی ها استفاده می شوند . لنزهای رنگی دارای نمونه های صرفا تزیینی و برای زیبایی کاربرد دارند .لنزهای طبی رنگی برای افرادیست که مشکل بینایی دارند و علاوه بر آن می خواهند رنگ چشمان خود را نیز تغییر دهند .

استفاده از لنزهای رنگی به دلیل شفافیت و زیبایی خاصی که به چشمان می دهد بسیار محبوب شده اند. از این رو افراد به دنبال شناخت و خرید بهترین مارک لنز رنگی می باشند . در ادامه پس از شناخت دلایل اهمیت خرید بهترین برند لنز رنگی و شناخت ویژگی های بهترین برند لنز رنگی ، در انتها با چند تا از معروف ترین و بهترین برند لنز رنگی آشنا خواهید شد .

دلایل اهمیت خرید بهترین برند لنز رنگی

برای خرید لنز باید بسیار محتاطانه عمل کرد .زیرا لنزهای رنگی در تماس مستقیم با چشم می باشند و عدم مرغوبیت لنز ، تهدید جدی برای سلامت چشم خواهد بود .تهیه لنزهای بدون کیفیت عوارضی مانند آلرژی ، حساسیت ، قرمزی ، سوزش ، خشکی و عفونت چشمی را به دنبال خواهد داشت .همچنین در برخی موارد استفاده از لنزهای تقلبی و بدون کیفیت و استفاده نادرست از لنز ، منجر به از دست دادن بینایی و کوری فرد شده است .

اگر قصد استفاده از لنزرا دارید ، بهترین مارک لنز رنگی را تهیه کنید . هیچ وقت برای خرید لنز رنگی ، گول تبلیغات ، بسته بندی شیک و قیمت ارزان لنز را نخورید . برخی از افراد با توجیه اینکه من قصد دارم تنها چند ساعت از لنز استفاده کنم ، لنزی ارزان قیمت و بدون کیفیت از مراکز فروش نامعتبر یا از فروشگاههای لوازم آرایشی تهیه می کنند . و بدون اطلاع از عوارض این گونه لنزها،صدمات جدی و جبران ناپذیری را به چشمانشان وارد می کنند .

وِیژگی های بهترین برند لنز رنگی

در نتیجه ی مزایای بهترین مارک لنز رنگی در این بخش به اصلی ترین ویژگی های یک لنز خوب که به شرج زیر می باشد پرداخته ایم تا خریدی مطمئن تر و مقرون به صرفه ای داشته باشید.

توجه داشته باشید سایز قرنیه چشم ها در هر فردی متفاوت است و برای تهیه لنز رنگی حتی اگر فقط می خواهید جنبه زیبایی داشته باشد و غیر طبی باشد حتما به پزشک مراجعه کنید تا سایز چشمانتان را مشخص کند.

در صورتی که از لنزی استفاده نمایید که سایز چشم شما نباشد علاوه بر این که باعث جلوه بدی در چهره شما می شود می تواند آسیب های جدی به چشم شما وارد کند که منجر به جراحی چشم گردد.

مزایای بهترین برند لنز رنگی چیست؟

معمولا برای توصیف بهترین برند لنز رنگی طبیعی بودن آن شاخصه اصلی لنز به شمار می آید. یعنی رنگ لنز هر چه قدر با رنگ طبیعی چشم خود افراد متفاوت باشد باز هم حالت طبیعی خود را باید حفظ نماید تا کسی متوجه وجود لنز در چشم نشود.

گاهی ممکن است حالت لنز حالتی طبیعی باشد اما به قدری فرد را اذیت کند که چشم های وی قرمز و یا دچار سوزش و خشکی شود. که این حالت ممکن است به دلیل جنس بد لنز، درصد کم آب در ساخت لنز و یا عدم رعایت بهداشت در نگهداری لنز باشد.

در نتیجه لنز خوب لنزی است که ضمن طبیعی بودن، زمانی که روی چشم قرار می گیرد تمام حالت ها و خط و خطوط آن مانند عنبیه چشم باشد و تنها رنگ عنبیه را تغییر دهد و استفاده از آن بسیار راحت باشد.

لنزهای طبیعی دقیقا مانند عنبیه چشم طراحی شده اند و وقتی بر روی چشم قرار می گیرند کاملا طبیعی به نظر می آیند اما بخش مردمک چشم بی رنگ است و دلیل آن هم وضوح  و شفافیت دید بهتر می باشد.

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود یک لنز طبیعی به نظر رسد عدم حالت بیرون زدگی لنز است. یک لنز خوب باید کاملا روی سطح چشم بخوابد تا از حالت مصنوعی و زننده بیرون زدگی چشم جلوگیری کند.

همان طور که گفتیم لنزها باید در زمان استفاده احساس راحتی به کاربر بدهد و لنزی که دارای محتوای آب مناسب باشد باعث می شود سطح لنز مرطوب بماند و هم از خشکی چشم جلوگیری می کند و هم گذاشتن و برداشتن آن راحت تر می  شود. اکسیژن رسانی به قرنیه یکی دیگر از مزایای بهترین مارک لنز رنگی می باشد که این ویژگی هم باعث راحتی بیشتر در چشم خواهد شد.

نکته: اگر چه لنزهای رنگی زیبایی ویژه‌ای به وجود آورده و هر فردی را جذاب‌تر و دوست داشتنی‌تر می‌کنند؛ اما به خاطر داشته باشید که اصول ایمنی استفاده از این ابزار را رعایت نمایید. هرگز با لنز نخوابید! هرگز با لنز نخوابیده و حتما پیش از خواب آلوده شدن؛ لنزهای خود را از چشم‌ها خارج کنید. گزارشات حاکی از آن است که خوابیدن با لنزهای چشمی اعم از رنگی یا طبی، می‌تواند زمینه ساز مشکلات چشمی جدی شده و خطراتی را به همراه داشته باشد.

کدام مارک لنز رنگی در جهان بهتر است؟

بهترین مارک‌ لنز رنگی به یک برند اختصاص ندارد. می‌توان دست‌کم 10 مارک را نام برد که در زمینه تولید لنزهای تماسی رنگی مهارت بسیار زیادی دارند و به خوبی نیازهای مشتریان را می‌شناسند.

چشم، تنها عضو از بدن است که به طور مستقیم اکسیژن را از هوا می‌گیرد. بنابراین، وقتی می‌خواهید با کمک لنز رنگی، تغییراتی در چهره و ظاهر خود ایجاد کنید، باید حتما به سلامتی قرنیه چشم هم توجه داشته باشید. چطور می‌توان این کار را کرد؟ با خرید یک لنز مناسب و استفاده درست از لنز .

برای تهیه یک لنز مرغوب ، باید از اعتبار برند و اصالت کالا مطمئن باشید .یکی از حساس ترین عضو بدن چشم ها هستند؛ استفاده از لنزهای رنگی غیرحرفه‌ای و بدون مجوزهای لازم، می تواند آسیب‌های دائمی به چشم‌ها و بینایی فرد وارد سازد. عفونت‌های چشمی حاصل از لنزهای رنگی تقلبی، تا به حال فجایع زیادی آفریده و داستان‌های تلخی از خود برجای گذاشته است.

در صورتی که علاقه به استفاده از لنز رنگی دارید باید بهترین مارک لنز و مایع نگهدارنده لنز را بشناسید و به سراغ این برند های معروف بروید. در اینجا به معرفی 10 تا از بهرین برندهای لنز رنگی در مجموعه بزرگ دیالنز پرداخته ایم :

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی کلیرویژن

لنز‌های کلیرویژن محصول کره جنوبی هستند. از ویژگی هایی که موجب شده این برند مشتریان زیادی داشته باشد، قیمت مناسب محصولات این برند در کنار کیفیت فوق العاده آن می باشد. لنز های کلیرویژن همیشه با استقبال قابل توجهی همراه بوده است و برای افرادی که استفاده هایی متوسط و طولانی مدت دارد توصیه می شود.

ویژگی های لنز رنگی کلیرویژن:

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی فستیوال

لنز فستیوال از برندهای قدیمی لنز رنگی در مارکت ایران است.
لنز فستیوال معمولاً در چهار رنگ اصلی آبی، سبز، قهوه ای(عسلی) و طوسی(خاکستری) موجود است.
که هر رنگ اصلی نیز خود دارای سه زیر مجموعه میباشد.
مثلا لنز رنگی فستیوال در رنگ طوسی بصورت تکرنگ، دو رنگ و سه رنگ عرضه می شود.

لنز رنگی فستیوال در پنج رنگ یخی نیز عرضه می‌شود.
آیس گری یا طوسی یخی، آیس بلو یا آبی یخی، آیس هیزل یا عسلی یخی، آیس براون یا قهوه‌ای یخی و آیس گرین یا سبز یخی که هم بصورت لنز رنگی بدون نمره  یا همان لنز زیبایی و آرایشی موجود هستند.
و هم بصورت لنز طبی رنگی فستیوال یا همان لنز رنگی نمره دار می‌باشند لنز طبی رنگی فستیوال معمولا تا نمره ۱۰ موجود است.

لنز رنگی فستیوال در واقع همان لنز مورنینگ کیو رنگی می‌باشد.
لنز مورنینگ کیو بصورت طبی بدون رنگ یا همان لنز طبی مورنینگ کیو و معمولا تا نمره ۲۰ قابل تهیه می‌باشد.

ویژگی های لنز رنگی فستیوال :

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی آیسکالر

لنزهای رنگی آیسکالر تولید در کمپانی آیمد در کشور کره جنوبی تحت لیسانس کشور ایتالیا، از کیفیت بالایی برخوردارند و با پیشرفت روزافزون این شرکت، توانست یکی از بهترین برندها در بین برندهای لنز رنگی به شمار آید. این لنز رنگی مورد علاقه خیلی از کاربران لنز رنگی است و توانسته رضایت بسیاری از مصرف کنندگان لنز رنگی را به خود جلب کند.

لنزهای رنگی آیسکالر آیمد داری فناوری هایدروژل بوده که می تواند اکسیژن را به طور مناسب به چشم منتقل کند و همچنین با داشتن تکنولوژی ماده پلیمری نرم شکل خود را حفظ می کند و عالی شناخته می شوند.

ویژگی های لنز رنگی آیسکالر :

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی رینبو

خواه چشم های تیره داشته باشید یا تاریک  ، لازم نیست نگران این باشید که یک رنگ خاص در چشمان شما خوب به نظر برسد یا خیر . لنز رنگی رینبو دارای انواع طیف رنگبندی از جمله آبی ، خاکستری ، سبز ، عسلی و فندقی می باشد .

ممکن است شما یک نوع رنگ را از برندهای دیگر امتحان کرده باشید و متناسب با چهره شما نبوده باشد و سرمایه خود را از دست داده باشید و یا اینکه جنب و جوشی که در نگاه خود از آن توقع داشتید را ندیده باشید . اما نگران نباشید چون لنز رنگی رینبو با سبک باور نکردنی خود علاوه بر راحتی ، زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد .

لنز رنگی رینبو با یک ماده هایدروژل فوق العاده نرم ، نازک و صاف ساخته شده که به مدت 12 ساعت در روز رطوبت و راحتی باور نکردنی را ارائه می دهد .محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش همچنین به ایمنی چشم شما در برابر آفتاب کمک می کند .

ویژگی های لنز رنگی رینبو

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی الگانس

لنزهای رنگی الگانس محصول کشور کره جنوبی است . لنزهای رنگی الگانس، بسیار طراحی نازک و نرمی داشته و یک طراحی مخصوص لبه گرد و صاف دارد که شکل کره ای این لنز باعث راحتی بیش از حد مصرف کننده می شود. همچنین این لنز، جزء لنزهایی است که چشم را بزرگتر و خوش فرم تر می کند و با استفاده از این نوع لنزها، کاربران می توانند یک جفت چشم "بزرگ و رنگی" داشته باشند. امروزه لنزهای تماسی رنگی الگانس به عنوان یکی از عناصر مد روز طبقه بندی شده اند.

ویژگی های لنز رنگی الگانس :

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی کریستال

لنز رنگی کریستال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایجاد یک تغییر اساسی در چهره است. شما بدون اینکه آرایش یا تلاش زیادی کنید، می‌توانید از این لنز رنگی برای جذابیت هر چه بیشتر چهره خود استفاده کنید

لنزهای رنگی در مارک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به بازار جهانی عرضه می‌شوند. اما یکی از برندهای خوب لنز رنگی در ایران، برند Crystal است که زمینه‌ی اصلی فعالیت‌هایش، تولید لنزهای روزانه و فصلی است.

لنز رنگی کریستال طوری طراحی شده است که انحنای کافی برای فیت شدن روی عنبیه چشم را داشته باشد. یعنی شما به عنوان کاربر خیالتان راحت خواهد بود که این لنز به درستی روی قرنیه قرار می‌گیرد و هیچ‌گونه حرکت و جابه‌جایی ندارد لبه‌های این لنز ماهانه هم بسیار باریک و ظریف طراحی شده تا برای استفاده طولانی‌مدت راحت باشد. اگر از لنز ماهانه اکیو وی استفاده کرده باشید، خوب است بدانید که این مدل لنز کریستال نیز دقیقا به همان راحتی استفاده و پوشیده می‌شود

این لنزهای رنگی کاملا مات هستند و از این رو برای تغییر رنگ چشم‌های تیره بسیار مناسب خواهند بودلنز رنگی کریستال همچنین ضد اشعه فرابنفش خورشید نیز هست و از چشم در برابر UV محافظت می‌کند.

این لنز کریستال دارای گواهی‌نامه‌های استاندارد و ایمنی است. اما ما این لنز را برای کسانی که خشکی چشم دارند توصیه نمی‌کنیم. با اینکه استفاده راحتی دارد و می‌توان طولانی‌مدت در روز آن را پوشید اما برای افراد مبتلا به خشکی چشم گزینه مناسبی نیست

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی فلش

لنز رنگی فلش (Flash) تولید شده توسط کمپانی مکس ویوویژن است که در کشور مالزی واقع می باشد. این لنزهای تماسی از کیفیت بالایی برخوردارند و می توانند انتظارات مصرف کننده را در حد مقدور فراهم کنند. همچنین این لنزهای تماسی می تواند با ترکیب رنگ های شگفت انگیز چشم هر بیننده ای را به خود جذب کند. لنزهای تماسی Flash یکی از مارک هایی محسوب می شود که هم دارای لنزهای رنگی معمولی و هم لنزهای رنگی به اشکال های هالووینی هستند و برای استفاده در مراسمات هالووینی خاص و مراسمات مهمانی و جشن ها مورد استفاده قرار میگیرد.

لنزهای رنگی Flash در 3 سری عرضه می شود که شامل، سری Venicol می شود که یک پیشرفت طبیعی را به شما می دهد، سری Elixor برای کاربران سخت پسند، سری Hydroxy برای جلوه ای بزرگتر و درخشان تر. لنزهای رنگی Flash دارای فناوری اکسیژن رسانی هایدروژل هستند و می توانند اکسیژن را تا حدکافی به قرنیه چشم منتقل کنند و با داشتن مواد سازنده پلی مکن می توانند رطوبت را حفظ کرده و از خشکی و خستگی چشم جلوگیری می کنند. همچنین این لنزها کیفیت و متریال مناسبی دارند و متناسب با اینها، از قیمت مناسب و خوبی برخوردارند.

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی فنتسی

کمپانی Maxvue Vision یکی از شناخته شده ترین کمپانی های مطرح جهان در ساخت لنزهای تماسی به ویژه رنگی و طبی می باشد. امروزه کمتر کسی در کشورهای دارنده تکنولوژی و صاحب سبک و مدرن نظیر آلمان و انگلیس و فرانسه و امریکا با لنزهای ساخت کمپانی مکس ویو ویژن آشنایی ندارد. در لنزهای طبی و رنگی فنتسیPhantasee  از تکنولوژی High tech در ساخت و تولید ان استفاده شده و این لنزها از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار هستند. در تنوع رنگ و طراحی این لنزها به دو گونه مدرن و کلاسیک توجه شده و برای طرفداران هر دو گروه رضایتبخش میباشد. لنزهای رنگی غیر کلاسیک لنزهای رنگی مدرن می باشند که طراحی ان به شکلی می باشد که کاملا با رنک طبیعی چشم ترکیب شده و رنگ چشم شما را به شکلی فوق العاده طبیعی و بدون هیچ خط و خطوط تغییر می دهند و همچنین برروی چشم مانند اغلب لنزها باعث احساس برجستگی بروی چشم نمی شوند.

لنزهای فنتسی Phantasee در کشور عزیزمان بسیار پر طرفدار بوده و با توجه به نحوه ساخت, ضخامت کم و متریال ویژه ای که در ساخت این لنزها استفاده شده جایگاه ویژه ای در بین طرفداران خود پیدا کرده است. با توجه به آب وهوای نیمه خشک کشور عزیزمان ایران, ضخامت بسیار کم و نازک بودن و درصد اب بالا موجود دراین لنز که 45 درصد می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و کمپانی مکس ویو ویژن در این مورد دقت خاصی را مد نظر قرار داده است, بطوریکه ترکیب مشخصه های نازکی و درصد اب بالا بطورهمزمان که در کمتر برندی وجود دارد باعث شده تا مصرف کنندگان حرفه ای برندهای فوق از رضایت بسیار بالایی برخوردار باشند. همچنین متریال استفاده شده در این لنز, ساخت کمپانی های مطرح اروپایی و امریکایی بوده واز نظر استاندارد دارای دو لایسنس اتحادیه اروپا CE و وزارت بهداشت ایران می باشند.

بهترین برند لنز رنگی : لنز رنگی پلیویو

ویژگی های فنی لنزهای رنگی پلی ویو

ویژگی های خاص لنزهای رنگی پلی ویو

  1. لنزهای رنگی پلی ویو از محصولات کشور کره جنوبی هستن.
  2. از سری لنزهایی با استفاده دوازده ماهه پس برای افرادی که لنزهای سالانه رو ترجیح میدن مناسب هستن.
  3. لنزهای سخت دارای شفافیت و کیفیت دید بسیار بالاتری به نسبت بقیه لنزها هستن ولی معمولا استفاده اشون مشکل تر و سخت تره. این مدل لنزها برای مشکلاتی مثل کراتوکونوس و آستیگمات های خیلی شدید تجویز میشه.
  4. در مورد لنزهای هیبریدی این لنزها ویژگی های هر دو مدل لنزهای نرم و سخت رو دارن. اما بین همه این مدل های مختلف لنز پرفروش ترین لنزها مدل های لنز نرم هستن که خب دلیلش هم واضحه این لنزها به شدت راحت و نرم هستن که اصلا چشمتون رو اذیت نمیکنن.
  5. لنزهای رنگی پلی ویو PolyVue مورد تایید سازمان غذا و و داروی آمریکا یا همون FDA هستن. و هم چنین دارای کد تایید بهداشت ایران هستن.

سوالات متداول در مورد لنزهای رنگی

لنز رنگی طبیعی مات چیست و چه کاربردی دارد؟

لنز رنگی طبیعی مات رنگدانه‌های قوی و یک‌پارچه‌ای دارد که می تواند به طور قابل توجهی رنگ چشمان شما را تغییر دهد.
اگر عنبیه شما تیره است مانند قهوه‌ای تیره یا مشکی، برای تغییر رنگ باید از لنزهای مات استفاده کنید.

برای چشم قهوه‌ای چه رنگ لنزی مناسب است؟

اگر رنگ چشم‌هایتان قهوه‌ای است، مناسب‌ترین رنگ لنز برای چشم های شما بنفش ، آبی و سبز است.

بهترین مارک لنز طبی رنگی برای چشمهای خیلی تیره کدام است؟

 لنزهای طبی رنگی سولوتیکا بدلیل رنگدهی بسیار بالا برای چشمهای مشکی و قهوه ای تیره مناسب تر است.

آیا لنز رنگی به چشم آسیب می رساند؟

 در صورتیکه از لنز بصورت صحیح استفاده شود عارضه ای به همراه نخواهد داشت. ضمن اینکه انتخاب صحیح لنز با در نظر گرفتن مشخصات چشم مختص هر فرد بسیار مهم است. ولی شما بهترین مارک لنز رنگی را هم استفاده کنید بدون رعایت مسائل بهداشتی دارای ریسک بالایی خواهد بود.

چه نوع لنزهای رنگی حالت طبیعی تری در چشم دارند؟

لنزهای رنگی با دور مشکی معمولا جلوه طبیعی تری در چشم دارند. داشتن مرکز عسلی در لنز از دیگر مواردیست که لنز را طبیعی تر جلوه می دهد.

لنز طبی بهتر است یا لنز طبی رنگی؟

 اگر شماره چشمان شما زیاد است و نیاز هست لنز را برای ساعتهای طولانی در چشم نگه دارید لنز طبی برای شما بهتر است.

سخن پایانی

خوشبختانه ما در فروشگاه دیالنز دارای تمامی برندهای معتبر لنز چشمی می باشیم و تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب